Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 12:56:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Zwartscherm  (gelezen 5158 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sigon
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Zwartscherm
« Gepost op: 23 februari 2013, 12:15:24 »
Ik heb sinds Oktober dit systeem (samengesteld systeem), ik had daar wat problemen mee omdat ik een verkeerd moederbord erbij had die mijn processor niet ondersteunde, namelijk de MSI Moederbord 760GM-P23 (FX),socket AM3. Toen ik het moederbord had vervangen met de gene die ik nu heb was het probleem opgelost.

Alleen sinds een paar weken loopt mijn computer vast, geeft een zwart scherm komt een zoemend geluid uit de speakers. Dit duurt ongv 5 tot 10 seconde en daarna start de PC opnieuw op. Dit gebeurde eerst tijdens het gamen(zowel nieuwe als oude games), dus ik dacht misschien is het de videokaart. Echter vandaag werd het scherm weer zwart terwijl ik gewoon op internet zat. 

Weet iemand misschien wat dit veroorzaakt? 

Ik heb windows 7, 64 bit. 

Mijn systeem bestaat uit:

Asus Moederbord M5A97 LE R2.0,socket AM3+

Western Digital Harde Schijf Green 2TB - 3.5inch 

SSD agility 3 240 gb

Corsair Geheugen ValueSelect DDR3,1333-8GB 

AMD Processor FX-8150 Black Edition,sAM3

Cooler Master Voeding Silent Pro M2 720WATT

Cooler Master Behuizing Elite 335U

EVGA Videokaart GeForce GTX670,2GB

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Zwartscherm
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2013, 22:14:45 »
Beste Sigon,

Welkom! :)

Ik zie dat je hier helaas nooit antwoord op hebt gehad. Hoe is het afgelopen, heb je een onderdeel vervangen? Het zou het moederbord kunnen zijn (ik neem aan dat het geluid daarop is geïntegreerd; je noemt in ieder geval geen aparte geluidskaart).

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline henkus35
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Zwartscherm
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2013, 21:13:37 »
dag,

asus moederbord, i7 intel processor, 8gb geheugen, samsung ssd 840-250gb, en....wd 2tb green harde schijf,  die ik al had. (Is gelijk het antwoord voor Ronald -:))

Bij het
copieren van zowat 20 gb's van en naar de wd waren er plots problemen: het copieren stopte gewoon, dan wel crash-dump, dan wel zwart scherm. Mycom deed niet moeilijk, en gaf me een nieuwe schijf. Zelfde resultaat. Op internet wat rondgekeken, en een hoop niet zo vleiende opmerkingen gezien over de green-serie. Weer terug, kon omruilen voor een seagate- barracuda, en sindsdien geen enkel probleem meer.

Een enkele ervaring van mij t.o.v. de miljoenen wd-greens die ongetwijfeld verkocht zijn, stelt natuurlijk niets voor. Maar mocht je toch geen oplossing vinden, en je zou ergens een schijf kunnen lenen, waarom  niet even proberen?