Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 14:13:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: updates  (gelezen 6360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
updates
« Gepost op: 28 februari 2013, 15:00:49 »
Dagelijks ontvang ik updates (steeds 22, 59 of 62 stuks) die vervolgens niet geinstalleers worden, krijg melding "mislukt". Opstarten van de computer duurt ongeveer 15 minuten. Blijft dus kwartier staan in opstartscherm. Dan geeft ie aan Configuratie...................
Volgens mij geeft de computer aan : error = 0x8024000C

Erg vervelend probleem
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2013, 20:22:26 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2013, 20:33:38 »
Welkom Computerprobleem,

Doe eens het volgende:

Stap 1:
Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista en Windows 7: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Vink de volgende onderdelen aan:

    * Flush DNS
    * Report IE Proxy Settings
    * Reset IE Proxy Settings
    * Report FF Proxy Settings
    * Reset FF Proxy Settings
    * List content of Hosts
    * List IP Configuration
    * List Winsock Entries
    * List Installed Programs

(Let op: indien "Reset FF Proxy Settings" aangevinkt is, dient Firefox afgesloten te zijn!)

Klik op de knop "Go".
Wacht geduldig totdat Notepad verschijnt met het logbestand Result.txt.
Kopieer en plak de inhoud van het logbestand in een nieuw bericht.


Stap 2:
Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
(klik op Download Now, het bestand mbam--setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)

Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.

Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO.

Krijg je de vraag 'Wilt u de evaluatieversie nu starten?' kies dan Weigeren.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.
Ruim eventueel eerst de tijdelijke (internet) bestanden op.

Updaten:
Klik op tab Update en dan op "Controleer op updates".

Ga naar tabblad Instellingen.
Vink aan: Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware.

Ga naar tab Scanner, kies Volledige Scan en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Herstart dan de computer en MBAM.
Ga naar tab Logs, dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Post de logfile als bijlage of kopieer de inhoud en plak dat in een nieuw bericht.


Groeten, Peter

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2013, 07:36:15 »
Welkom Computerprobleem,

Doe eens het volgende:

Stap 1:
Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista en Windows 7: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Vink de volgende onderdelen aan:

    * Flush DNS
    * Report IE Proxy Settings
    * Reset IE Proxy Settings
    * Report FF Proxy Settings
    * Reset FF Proxy Settings
    * List content of Hosts
    * List IP Configuration
    * List Winsock Entries
    * List Installed Programs

(Let op: indien "Reset FF Proxy Settings" aangevinkt is, dient Firefox afgesloten te zijn!)

Klik op de knop "Go".
Wacht geduldig totdat Notepad verschijnt met het logbestand Result.txt.
Kopieer en plak de inhoud van het logbestand in een nieuw bericht.


Stap 2:
Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
(klik op Download Now, het bestand mbam--setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)

Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.

Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO.

Krijg je de vraag 'Wilt u de evaluatieversie nu starten?' kies dan Weigeren.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.
Ruim eventueel eerst de tijdelijke (internet) bestanden op.

Updaten:
Klik op tab Update en dan op "Controleer op updates".

Ga naar tabblad Instellingen.
Vink aan: Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware.

Ga naar tab Scanner, kies Volledige Scan en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Herstart dan de computer en MBAM.
Ga naar tab Logs, dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Post de logfile als bijlage of kopieer de inhoud en plak dat in een nieuw bericht.


Groeten, Peter

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2013, 14:00:41 »
Dank je wel Peter, ik zal het dit weekend proberen. Je leest het resultaat!

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2013, 07:11:20 »
Hallo Peter,

Alles gedaan volgens beschrijving, geen problemen gedetecteerd!!

Gisteren toevallig nog wel ietstussendoor geconstateerd. Bij het opstarten werd de computer tussendoor opnieuw opgestart nadat  de melding "Fout bij configureren Windows update" in beeld kwam. De nieuwe opstart duurt vervolgens weer een minuut of 10. Maar updates worden dus niet geinstalleerd!

Wat nu te doen?

Groet

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2013, 19:00:22 »
Hoi Computerprobleem.

Post aub de gevraagde logfiles voor verdere controle.


Peter

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2013, 19:22:00 »
Hoi,

Hierbij de gevraagde logbestanden.

Groet en in afwachting

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2013, 20:07:11 »
Hoi Computerprobleem,

De bijlages zijn niet goed gegaan. De 'protection-log' is niet gevraagd?

Even opnieuw aub doen en voor de duidelijkheid:
stap 1:
Citaat
Wacht geduldig totdat Notepad verschijnt met het logbestand Result.txt.
Kopieer en plak de inhoud van het logbestand in een nieuw bericht.
Open met Notepad (of Kladblok) het logbestand Result.txt.
Kopieer en plak de inhoud van het logbestand in een nieuw bericht, NIET als bijlage posten.

stap 2:
Start opnieuw Malwarebytes Anti-Malware (=MBAM) en open het tabblad Logbestanden
Dubbelklik op de logfile mbam-log-2013-03-03 (10-54-38).txt
Notepad (of Kladblok) opent nu deze logfile.
Kopieer en plak de inhoud in een nieuw bericht, NIET als bijlage posten.


Groeten, Peter

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2013, 20:32:21 »
MiniToolBox by Farbar  Version:01-03-2013
Ran by bepmep (administrator) on 04-03-2013 at 20:29:23
Running from "C:\Users\bepmep\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\0I0CANZC"
Windows 7 Home Premium  (X64)
Boot Mode: Normal
***************************************************************************
========================= Flush DNS: ===================================
Windows IP-configuratie
De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.
========================= IE Proxy Settings: ==============================
Proxy is not enabled.
No Proxy Server is set.
"Reset IE Proxy Settings": IE Proxy Settings were reset.
========================= Hosts content: =================================

========================= IP Configuration: ================================
Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter = Draadloze netwerkverbinding (Connected)
Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet = LAN-verbinding (Media disconnected)

# ----------------------------------
# IPv4-configuratie
# ----------------------------------
pushd interface ipv4
reset
set global icmpredirects=enabled

popd
# Einde van IPv4-configuratie

Windows IP-configuratie
   Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : bepmep-PC
   Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
   Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
   WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
   DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : sitecomwl351
Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecomwl351
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 4C-0F-6E-3C-8B-06
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::6055:3128:3fdc:89d8%12(voorkeur)
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 4 maart 2013 14:39:00
   Lease verlopen. . . . . . . . . . : donderdag 2 maart 2023 18:54:26
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
   DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 390860654
   DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-18-B0-18-81-88-AE-1D-9A-B3-BD
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.0.1
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:
   Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 88-AE-1D-9A-B3-BD
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
Tunnel-adapter voor LAN-verbinding*:
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:9d38:6ab8:38d6:59a:3f57:ff9b(voorkeur)
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::38d6:59a:3f57:ff9b%14(voorkeur)
   Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld
Tunnel-adapter voor isatap.sitecomwl351:
   Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecomwl351
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
Tunnel-adapter voor isatap.{8B680C6A-6FD9-4E4B-A92B-A1583151D1D8}:
   Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #3
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
Server:  sitecomwl351.sitecomwl351
Address:  192.168.0.1
Naam:    google.com
Addresses:  2a00:1450:400c:c06::66
   74.125.132.138
   74.125.132.101
   74.125.132.139
   74.125.132.113
   74.125.132.100
   74.125.132.102

Pingen naar google.com [74.125.132.102] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.132.102: bytes=32 tijd=23 ms TTL=49
Antwoord van 74.125.132.102: bytes=32 tijd=21 ms TTL=49
Ping-statistieken voor 74.125.132.102:
    Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
    (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 21ms, Maximum = 23ms, Gemiddelde = 22ms
Server:  sitecomwl351.sitecomwl351
Address:  192.168.0.1
Naam:    yahoo.com
Addresses:  98.138.253.109
   206.190.36.45
   98.139.183.24

Pingen naar yahoo.com [98.139.183.24] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 98.139.183.24: bytes=32 tijd=271 ms TTL=49
Antwoord van 98.139.183.24: bytes=32 tijd=496 ms TTL=50
Ping-statistieken voor 98.139.183.24:
    Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
    (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 271ms, Maximum = 496ms, Gemiddelde = 383ms
Pingen naar 127.0.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd=19 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd=6 ms TTL=128
Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
    Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
    (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 6ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 12ms
===========================================================================
Interfacelijst
 12...4c 0f 6e 3c 8b 06 ......Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter
 11...88 ae 1d 9a b3 bd ......Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
  1...........................Software Loopback Interface 1
 14...00 00 00 00 00 00 00 e0 Teredo Tunneling Pseudo-Interface
 16...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #2
 17...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #3
===========================================================================
IPv4 routetabel
===========================================================================
Actieve routes:
Netwerkadres             Netmasker          Gateway        Interface Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0      192.168.0.1    192.168.0.100     25
        127.0.0.0        255.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306
        127.0.0.1  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
  127.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
      192.168.0.0    255.255.255.0         On-link     192.168.0.100    281
    192.168.0.100  255.255.255.255         On-link     192.168.0.100    281
    192.168.0.255  255.255.255.255         On-link     192.168.0.100    281
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link     192.168.0.100    281
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link     192.168.0.100    281
===========================================================================
Permanente routes:
  Geen
IPv6 routetabel
===========================================================================
Actieve routes:
 Indien metrische netwerkbestemming      Gateway
 14     58 ::/0                     On-link
  1    306 ::1/128                  On-link
 14     58 2001::/32                On-link
 14    306 2001:0:9d38:6ab8:38d6:59a:3f57:ff9b/128
                                    On-link
 12    281 fe80::/64                On-link
 14    306 fe80::/64                On-link
 14    306 fe80::38d6:59a:3f57:ff9b/128
                                    On-link
 12    281 fe80::6055:3128:3fdc:89d8/128
                                    On-link
  1    306 ff00::/8                 On-link
 14    306 ff00::/8                 On-link
 12    281 ff00::/8                 On-link
===========================================================================
Permanente routes:
  Geen
========================= Winsock entries =====================================
Catalog5 01 C:\Windows\SysWOW64\NLAapi.dll [51712] (Microsoft Corporation)
Catalog5 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog5 03 C:\Windows\SysWOW64\winrnr.dll [20992] (Microsoft Corporation)
Catalog5 04 C:\Windows\SysWOW64\napinsp.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 05 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 06 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog9 01 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 03 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 07 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 08 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 09 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 10 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 01 C:\Windows\System32\NLAapi.dll [70144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 03 C:\Windows\System32\winrnr.dll [28672] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 04 C:\Windows\System32\napinsp.dll [68096] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 05 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 06 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 01 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 03 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 07 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 08 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 09 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 10 C:\Windows\System32\mswsock.dll [320000] (Microsoft Corporation)
=========================== Installed Programs ============================

**** End of log ****

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2013, 20:36:42 »
Hoi,

Een hier de tweede. Hoop dat het zo goed gaat.

Protection-log

2013/03/03 10:53:15 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Executing scheduled update:  Daily
2013/03/03 10:53:18 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Starting protection
2013/03/03 10:53:18 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Protection started successfully
2013/03/03 10:53:18 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Starting IP protection
2013/03/03 10:53:23 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE IP Protection started successfully
2013/03/03 10:53:26 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Starting database refresh
2013/03/03 10:53:26 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Scheduled update executed successfully:  database updated from version v2012.12.14.11 to version v2013.03.03.03
2013/03/03 10:53:26 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Stopping IP protection
2013/03/03 10:53:27 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE IP Protection stopped successfully
2013/03/03 10:53:31 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Database refreshed successfully
2013/03/03 10:53:31 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE Starting IP protection
2013/03/03 10:53:40 +0100 BEPMEP-PC bepmep MESSAGE IP Protection started successfully

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2013, 21:36:06 »
Hoi computerprobleem,

Nog niet goed maar we kunnen verder. De rest komt later aan de beurt.

Je computer mist Service Pack 1. Installeer die als eerste.
Mogelijk staat die in de lijst van beschikbare updates als Service Pack voor Microsoft Windows (KB976932).
Vink alle beschikbare updates uit, vink alleen deze aan en installeer die.

Hoe je anders SP1 download en installeert lees je HIER.
Let op, download deze windows6.1-KB976932-X64.exe.

Nadat je deze Service Pack geïnstalleerd hebt, probeer dan de overige Windows Updates te installeren.
Meldt de resultaten.


Peter

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2013, 22:26:37 »
Service pack proberen te installeren. Mislukt.

Krijg melding : ERROR RM_NOT_Active (0x80071a91)

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: updates
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2013, 22:50:08 »
Hiervoor is een zogenaamde 'FixIt' van Microsoft beschikbaar: klik

Onderin die webpagina zie je een FixIt knop, klik daarop en volg de instructies.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2013, 22:58:55 »
Hoi Computerprobleem,

Als de 'Fixit' die Michel aangeeft niet werkt, doe dan het volgende.

Voer het volgende EXACT uit. Is iets niet duidelijk, vraag het dan eerst.

Klik op Start - Alle Programma's - Bureau-accessoires
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
Bevestig eventueel de melding van Gebruiksaccountbeheer.
Er verschijnt nu een zwart venster.
Typ daarin NET STOP WUAUSERV en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Typ nu REN C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDoud en druk op de enter-toets.
Typ nu NET START WUAUSERV en druk op de enter-toets.

Herstart nu je computer.
Schakel je anitvirus programma eerst uit.
Probeer nu SP1 opnieuw te installeren.

Lukt het nu wel?


Peter

Offline computerprobleem
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2013, 08:14:37 »
Beiden werken dus niet, gisteravond de FIXit geprobeerd, vanmorgen de oplossing van Peter
Alles uitgevoerd, ook nu dezelfde melding van "MISLUKT" ontvangen na de herstart.

ERROR RM_NOT_Active (0x80071a91)
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2013, 08:21:59 door computerprobleem »