Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 11:11:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's  (gelezen 9664 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2013, 20:01:37 »
Enige verbetering nu?


Peter

Offline Mantje
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2013, 22:04:09 »
Enige verbetering nu?


Peter

Hallo Peter,
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Ik heb een andere versie, nl Windows Xp Professional, geïnstalleerd en raar maar waar, de vorige versie Windows XP is nu eveneens weer toegankelijk. Ik vraag me ook af wat de oorzaak van de crash kan zijn geweest.

Grt,
Herman

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2013, 22:30:43 »
Welkom Herman,

Wat bedoel je precies?
Citaat
Ik heb een andere versie, nl Windows Xp Professional, geïnstalleerd en raar maar waar, de vorige versie Windows XP is nu eveneens weer toegankelijk.

Je hebt Windows XP Pro over een bestaande Windows XP Pro geïnstalleerd?


Peter

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2013, 01:28:49 »
Beste Peter,

Het heeft maar een klein beetje geholpen maar mijn laptop crasht alsnog.


Gr. Parel
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2013, 01:36:05 door Singh »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2013, 02:31:18 »
Citaat
Het heeft maar een klein beetje geholpen maar mijn laptop crasht alsnog.
We kijken verder.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Volg de aanwijzingen die verschijnen.


Peter

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2013, 12:30:45 »
Beste Peter,

Heb het uitgevoerd.
Heb ook wel gemerkt dat de filmpjes op Internet eerder crashen dan op VLC / Mediaplayer.


Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2013, 13:06:26 »
Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad.
Installeer het programma "whocrashedSetup.exe".

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster in je volgende bericht.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2013, 13:34:33 »
Beste Peter,

Hierbij het rapport

Crash Dump Analysis


[font=Segoe UI,  Arial]Crash dump directory: C:\Windows\Minidump[/font][/color]
[font=Segoe UI,  Arial]Crash dumps are enabled on your computer.[/font][/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Sun 5-5-2013 23:09:51 GMT your computer crashed
crash dump file:
C:\Windows\Minidump\050613-29250-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys[/font]
(atikmpag+0x6F94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80096CA390, 0xFFFFF8800AB8DF94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc.[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR[/font][/font]
[/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Sun 5-5-2013 23:09:51 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys[/font]
(0xFFFFF8800AB8DF94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80096CA390, 0xFFFFF8800AB8DF94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc.[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
[/font]
[/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Wed 1-5-2013 21:11:59 GMT your computer crashed
crash dump file:
C:\Windows\Minidump\050113-29125-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys[/font]
(atikmpag+0x6F94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80092C1010, 0xFFFFF88004387F94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc.[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).[/font]
[/color]

[font=Segoe UI,  Arial]On Sun 24-3-2013 13:12:34 GMT your computer crashed
crash dump file:
C:\Windows\Minidump\032413-26863-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys[/font]
(atikmpag+0x6F94)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA8008D17010, 0xFFFFF88002F84F94, 0x0, 0x2)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]VIDEO_TDR_ERROR[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]AMD driver[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Advanced Micro Devices, Inc.[/font]
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.). [/font]
[/color]

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2013, 13:36:24 »
Conclusie

[font=Segoe UI,  Arial]5 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:
[/font]
[/color]
[font=Segoe UI,  Arial]atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.)[/font][/color]

Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2013, 14:23:44 »
Hoi Parel,

Heb je nog garantie op deze computer?

Download Video Memory Test.
Pak het bestand uit en start VMT.exe.

Start de scan door op de knop Start te klikken.
De scan zal pakweg 30 minuten duren.
Na de scan, maak een screenshot en post die als bijlage in je volgend bericht.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2013, 18:38:37 »
Beste Peter,

De garantie is al verlopen dit jaar

Hier is de print screen van de test.

Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2013, 22:37:16 »
Hoi Parel,

We kijken verder:

Download Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome webbrowser" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8: Rechtsklik op "Speccy" en klik op  Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands of Engels en klik op Volgende(Next)
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #27 Gepost op: 20 mei 2013, 13:25:05 »
Beste Peter,

Sorry voor de late reactie was op werkweek naar Duitsland.

Ik heb hierbij de link van de analyse.

http://speccy.piriform.com/results/2qYIr7hgRB1qboEmRvFblbj

Met vriendelijke groet,

Parel Singh

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #28 Gepost op: 20 mei 2013, 17:03:03 »
Hoi Parel,

Citaat
Sorry voor de late reactie was op werkweek naar Duitsland.
Geen probleem hoor.

Ik zie niets vreemds in het Speccy rapport.

Misschien dat een meelezer nog tips heeft.
Of stel je vraag op dit Engelstalig forum: http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/
(maak wel eerst een account aan)


Peter

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2013, 12:25:13 »
Hey Peter,

Je komt er dus niet uit?

Parel