Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

498 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 08:57:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's  (gelezen 9661 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Gepost op: 9 mei 2013, 21:32:04 »
Hallo,

Mijn Toshiba laptop windows7 64-bit (Model name:satelitte C660-249 Part No: PSC1GE) krijgt steeds een bluescreen (zie bijlage) bij het afspelen van films/youtube.
Ik heb ook al tientallen keren mijn Laptop opnieuw in fabrieksinstellingen geïnstalleerd/teruggezet via het Windows opstarten.
Ik heb ook de alle nieuwste Adobe erop geïnstalleerd en zelfs de videodrivers geïnstalleerd van AMD website.

Ik word er zelf kots misselijk van.

Met vriendelijke groet,

Parel Singh

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2013, 21:42:27 »
Welkom Parel,

Mogelijk een probleem met de harde schijf.

Doe eens het volgende:
Download aswMBR.exe naar je bureaublad.

Windows XP: dubbelklik op "aswMBR.exe" om de tool te starten.
Windows Vista/7/8: rechtsklik op "aswMBR.exe" en klik op "Uitvoeren als administrator"
Op de vraag "Would you like to download latest Avast! virus definitions?", klik Nee.
In het zwarte venster dat verschijnt, klik SCAN.
Als de scan klaar is, klik SAVE LOG.
Bewaar de log en post de inhoud hiervan in je volgend bericht.
Klik op EXIT en dan op JA om het zwarte venster te sluiten.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2013, 21:51:36 »
Beste Peter,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord,
heb zojuist de scan uitgevoerd hierbij het rapport. (bijlage)

Mvg,

Parel Singh

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2013, 22:01:24 »
Hoi Parel,

Ok. Voer nu schijfcontrole uit:

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af. Dit kan een hele poos duren.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2013, 23:29:00 »
Beste Peter,

Ik ben zojuist klaar met de schijfcontrole.

Wat zal ik nu moeten doen?

gr. Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2013, 23:55:35 »
Ok.
Is er verbetering merkbaar?


Peter

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2013, 11:33:06 »
Beste Peter,

Het heeft niet echt geholpen met die schijfcontrole, want ik krijg nog steeds dezelfde melding en vervolgens crasht het, (zie bijlage) en dan komt weer dezelfde bluescreen tevoorschijn en dan word automatisch mijn laptop opnieuw opgestart.

Gr. Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2013, 11:56:54 »
Hoi Parel,

Beantwoord deze vragen:
a) Gebeurt dit alleen bij het afspelen van Youtube filmpjes?
b) Ook foutmeldingen/crashes als je gewoon bladert over het internet?
c) Ook foutmeldingen/crashes als je de laptop gebruikt zonder dat je op internet zit?
d) Al eens een andere browser geprobeerd?


Peter

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2013, 13:33:37 »
Hey Peter,

a) Gebeurt dit alleen bij het afspelen van Youtube filmpjes? Nee ook als ik normaal een video bekijk via VLC of Mediaplayer
b) Ook foutmeldingen/crashes als je gewoon bladert over het internet? Nee niet over het bladeren op het Internet.
c) Ook foutmeldingen/crashes als je de laptop gebruikt zonder dat je op internet zit? Nooit geprobeerd zonder Internet.
d) Al eens een andere browser geprobeerd? Ja ik gebruik nu Firefox en had in het verleden ook dit probleem met Chrome en IE.

Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2013, 14:24:44 »
Ok, doe het volgende:

Download RSIT naar je bureaublad.
32bit: RSIT
64bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!)
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 tekstbestanden als bijlage in een nieuw bericht.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2013, 15:03:41 »
Beste Peter,

De RSIT scan is uitgevoerd.
Hierbij de logbestanden. (bijlage)

Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2013, 16:21:54 »
Hoi Parel,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's & Onderdelen:
    Ask Toolbar
    Java(TM) 6 Update 20
Herstart je computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
Ga met de verkenner naar de map C:\Program Files\trend micro
Rechtsklik op HijackThis en klik op Als administrator uitvoeren.
Klik op Scan.
Na het scannen, vink alleen onderstaande items aan, indien nog aanwezig:
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {4D594333-0076-A76A-76A7-7A786E7484D7} - "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\MYC3\Passport.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {4D594333-0076-A76A-76A7-7A786E7484D7} - "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\MYC3\Passport.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ApnTBMon] "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\Updater\TBNotifier.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WsmUpdater] "C:\Program Files (x86)\Web Solution Mart\Fake Webcam Codecs Pack\Updater.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STAR
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'Default user')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - S-1-5-80-1770670200-1234090253-3451813168-4041049723-2370973757 User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'MsDtsServer110')
O4 - S-1-5-80-2872255330-672591203-888807865-2791174282-1554802921 User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'MSSQLServerOLAPService')
O4 - S-1-5-80-2885764129-887777008-271615777-1616004480-2722851051 User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'ReportServer')
O4 - .DEFAULT User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'Default user')
O23 - Service: Ask-updateservice (APNMCP) - APN LLC. - C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\apnmcp.exe
Klik op Fix checked.
Sluit HijackThis.

Stap 3:
Download zoek.exe naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
filesrcm;
chromelook;
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Kopieer en plak de inhoud van het geopende logje in je volgend bericht.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2013, 17:20:08 »
Beste Peter,

Heb de 3 stappen uitgevoerd.
Zoek-results staan in de bijlage.

Parel

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2013, 18:07:38 »
Hoi Parel,

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
[HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-80-1770670200-1234090253-3451813168-4041049723-2370973757\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-80-2872255330-672591203-888807865-2791174282-1554802921\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-80-2885764129-887777008-271615777-1616004480-2722851051\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TOPI.EXE"=-;r64
C:\users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
C:\users\Default User\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
C:\users\MSSQLFDLauncher\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
C:\users\MSSQLSERVER\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\TRDCReminder.lnk;f
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Kopieer en plak de inhoud van het geopende logje in je volgend bericht.

Offline Singh
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Laptop krijgt steeds bluescreen met afspelen video's
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2013, 19:38:28 »
Beste Peter,

Heb het uitgevoerd. (bijlage)


Parel