Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Recent

15 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

1 juni 2023, 21:54:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: foutmelding Apple Store  (gelezen 11720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
foutmelding Apple Store
« Gepost op: 26 juli 2013, 05:58:35 »

Het updaten van apps in de AppStore lukt niet meer, foutmelding:
Er is een fout opgetreden in de App Store. Probeer het later opnieuw. (13)
Error 1004
Ik het zelfs op advies het volgende gedaan:
Cache.db in de prullenmand
com.apple.appstore.plist in de Cookies folder, in de prullenmand
com.apple.applestore.plist in de Preferences/voorkeuren folder, in de prullenmand
Oef, het resultaat iTunes weg, alles weg.

Uiteindelijk iTunes opnieuw gedownload, ingelogd en voila alles weer terug maar..........
die drie apps die een update moeten, staan er nog vrolijk en ik weet niet hoe ik die dingen kan verwijderen.
Hoe verwijder ik overigens apps, die ik gedownload heb en niet meer gebruik?

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: foutmelding Apple Store
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2013, 08:08:17 »
Het feit dat je apps blijft zien die al geupdate zijn is een systeemfout. Op een gegeven moment verdwijnen ze vanzelf.

Bedoel je met Appstore die van iTunes of van OSX? Verwijderen kun je in iTunes door de betreffende regel te selecteren en te verwijderen of door op iDevice icon ingedrukt te houden tot hij begint te trillen en dan op "X" drukken.

In geval OSX kun je ze gewoon via Finder verwijderen.

Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: foutmelding Apple Store
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2013, 10:25:13 »
Bedankt voor de tip. 
Ik heb de 3 apps die een update nodig hebben, verwijderd van de schijf. Nu is die vermelding uiteraard verdwenen.
De apps weer opnieuw geinstalleerd.
Resultaat: opnieuw de vermelding:
Er is een fout opgetreden in de App Store. Probeer het later opnieuw. (13)
Error 1004

Heeft iemand een idee hoe dat kan? en wat ik nog kan proberen?

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: foutmelding Apple Store
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2013, 10:45:28 »
Zijn het apps die je gewoon gekocht hebt? 
Heb je ze opnieuw vanuit de Appstore gedownload/geïnstalleerd?
Heb je de laatste versie van OSX & iTunes?
Wellicht heb je hier (http://support.apple.com/kb/TS1275?viewlocale=nl_NL) iets aan?

Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: foutmelding Apple Store
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2013, 11:27:35 »
De 3 paps, t.w. iFunia Video Pro.app (gekocht) PDF Converter Free.app en Cloud.app gekocht in de AppleStore.
Deze na verwijdering  opnieuw ge├»nstalleerd via TimeMachine.
Ik heb de laatste versie 10.6.8 (SnowLeopard) en iTunes 11.04

Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: foutmelding Apple Store
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2013, 11:36:34 »
De laatste 2 apps gedownload, dus niet gekocht, ook uit de AppStore

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: foutmelding Apple Store
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2013, 12:03:11 »
Nogmaals
Praat je over programma's die je in iTunes hebt gekocht voor een iDevice? Of praat je over programma's die je in de Mac Appstore hebt gekocht voor gebruik op de iMac?


Zeker in het 1e geval (dus programma's voor een iDevice via iTunes) zou ik nooit TM gebruiken. Onnodig complex. Gewoon eerst volledig verwijderen (dus 2 keer op 'verwijderen' klikken zodat het helemaal uit iTunes is verdwenen en vervolgens gewoon opnieuw kopen (kost je niks). Je weet dan zeker dat je de nieuwste hebt en dat alles juist is ingesteld.

Voor Apps op de iMac (dus 2e geval) zou ik overigens hetzelfde doen. Volledig verwijderen en opnieuw downloaden.