Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 20:44:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Teatimer 98% CPU  (gelezen 6405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Teatimer 98% CPU
« Gepost op: 8 november 2009, 23:45:18 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:19-10-2004
Aan:AllMsgID:1318.1
Onderwerp:Teatimer 98% cpubelastngForum:ws-nlcomputer
Ik heb een PC (XP Pro, SP2) met o.a. Spybot actief.

Ik heb gemerkt dat naarmate dit systeem langer aanstaat dat dan (volgens taskmanager) teatimer niet alleen alsmaar groter wordt (van circa 2500 tot ???.000, in ieder geval boven 100.000) maar ook steeds meer CPU gaat vreten (tot 98% toe).

Er is dus duidelijk iets mis.

Wel is me opgevallen dat dit het hardst gaat als Total Commander aanstaat en bezig is met downloaden. Snelheden vallen dan na korte tijd terug tot niets of zelfs helemaal stilstaand.

Volgens NAV (up-to-date) en Spybot (up-to-date) zijn er geen rare beestjes.

NB: Dit vreemde verschijnsel (belasting, omvang) is ook aanwezig indien de PC verder niets (althans geen gebruikersprocessen) uitvoert.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-10-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1318.2
Onderwerp:Teatimer 98% cpubelastngForum:ws-nlcomputer
>> Ik heb gemerkt dat naarmate dit systeem langer aanstaat dat dan (volgens taskmanager) teatimer niet alleen alsmaar groter wordt (van circa 2500 tot ???.000, in ieder geval boven 100.000) maar ook steeds meer CPU gaat vreten (tot 98% toe). <<

Hoi Ton,

Je hebt wel de laatste versie van S&D? Want in de bta versie zat een TeaTimer met een geheugenlek dat ook nog eens tot extreme CPU belastingen leidde. Heb je wel de laatste versie (1.3), en toch geeft TT een dergelijke lek/belasting, dan is het zaak uit te zoeken wat TT verhindert de bronnen weer vrij te geven. Zelf heb ik gemerkt dat de SysInternals Process Explorer dat resultaat (bij vrij extreme condities) oplevert. P.E. rakelt het Pc geheugen dermate vaak op, dat TT niet in staat is de bronnen terug te geven. Wellicht dat jij iets hebt aanstaan dat hetzelfde effect heeft.

Kan je het niet vinden, dan blijft er m.i. voorlopig maar n optie: Geen TT gebruiken.

Je kan nog even op visite gaan bij het S&D forum. Daar heb ik een paar maanden geleden een lange discussie gehad over het lekken van TT, met de 1.3 versie tot resultaat. Maar wellicht zijn er inmiddels meer berichten en oplossingen: http://forums.net-integration.net/

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:19-10-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1318.3
Onderwerp:Teatimer 98% cpubelastngForum:ws-nlcomputer
Michel,

>> Je hebt wel de laatste versie van S&D? <<

Ik zag dat ik 1.3RC4 had, deze bijgewerkt naar de echte 1.3. Ga daar eens meekijken.

>> SysInternals Process Explorer <<

Wat is/doet dat?

Groeten
Ton van Hest



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-10-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1318.4
Onderwerp:Teatimer 98% cpubelastngForum:ws-nlcomputer
>> Wat is/doet dat? <<

Hoi Ton,

Dat is een gratis tooltje van SysInternals. Die lui maken piepkleine behoorlijk slimme programma's die ik graag gebruik.
Process Explorer laat alle draaiende processen in Windows zien, je kan ze bekijken, hun Cpu gebruik meten, hun geheugenbelasting, de I/O, wanneer ze gestart zijn, de .DLL's en handles die ze open trekken zien, grafieken van de belasting bekijken, processen killen, debuggen en nog erg veel meer. Een soort taskmonitor zoals ook in XP zit maar dan op steroden. En dat allemaal in een tool van 0,5 MB.

Michel Uphoff
(Sysop)