Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 01:11:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: hijacklog  (gelezen 13729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
hijacklog
« Gepost op: 25 februari 2014, 18:30:10 »
Beste forumers,

Ik heb een hijack logje wat ik graag gecontroleerd zou willen hebben. Kan ik dat logje in dit topic plaatsen? of moet dat elders?
:)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hijacklog
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2014, 18:34:58 »
Welkom eddiedutch,

Post het logje als bijlage.
Vertel ook gelijk welke problemen je ondervindt.


Groeten, Peter

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2014, 19:06:29 »
Hallo Peter,

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest mijn website te bouwen met joombla 3.2 via de host.
Daarbij was ik zeer druk met het zoeken van de juiste afbeeldingen en banners te maken. Om eigenschappen van sommige afbeeldingen te verkrijgen, gebruik ik veel mijn rechter muis knop en doe ik heel veel via total commander.

Het probleem wat zich na verloop van tijd voordoet is als volgt: Ik zie de afbeeldingen niet meer in de windows viewer. En ook blijft er een rondje draaien zodra ik met mijn rechter muis knop op de afbeelding (of een ander bestand) klik. Er rest mij dan alleen nog maar de zaak opnieuw opstarten om het weer een uurtje te kunnen gebruiken tot de volgende start. Erg irritant dus. Ik weet echter niet wat die vertraging veroorzaakt. Het lijkt er op dat het werkgeheugen gewoon vol loopt ofzo.

Ik gebruik windows 7 ultimate met SP1 en alle updates. (wellicht wat update-jes teveel?)
:)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hijacklog
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2014, 20:11:45 »
Download Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2014, 20:43:06 »
het programma is gelukt en het logje is in een bijlage.

Verder wil ik nog melden dat ik ook helemaal gek wordt van een Com-Surrogate werkt niet melding.
Die melding is werkelijk aan de orde van de dag.
:)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hijacklog
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2014, 21:06:38 »
Hoi,

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
C:\Windows\system32\tasks\{1D0017A5-6119-4D37-BA51-31CA24A84967};f
C:\Windows\system32\tasks\{83554D69-9581-42BA-AA0A-0F61168DA851};f
C:\Windows\system32\tasks\{BDD9D2FB-3BED-4078-B0F1-EEEC884BBB01};f
C:\Windows\system32\tasks\{C8813C9A-502E-41BF-BB73-BC237EB13503};f
gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki;chr
emptyalltemp;
emptyclsid;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download MalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.

Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.

Updaten:
Klik op tabblad Updates en dan op "Controleer op updates".

Ga naar tabblad Instellingen.
Vink aan: Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware.
Open het tabblad "Scanner Instellingen". Onderaan bij "PUP" kies je voor "Weergeven in scan resultaten - selecteren voor verwijdering".

Scannen:
Ga naar tab Scanner, kies Volledige Scan en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Let op: Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, klik daarna op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Herstart dan de computer en MBAM.
Ga naar tab Logs, dubbelklik op het logje dat als laatste gemaakt is.
Post de inhoud van het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Windows XP: Dubbelklik op AdwCleaner.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.
Klik op Scan.
Na het scannen, klik op Clean.
In het venster '- AdwCleaner – Closing programs -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informations -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Reboot required -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2014, 21:16:00 »
Bedankt Peter, Ik zal hier echter morgen mee aan de slag gaan.
Ik ga even badderen en afsluiten.

bedankt voor de moeite, tot morgen.
:)

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2014, 09:09:15 »
Van Mbam heb ik de pro versie reeds. Dus die heb ik gewoon gedraaid.

Verder heb ik gisteravond nog een andere codex geïnstalleerd, Volgens computer idee zou dat de oplossing zijn voor het "com surrogate werkt niet"probleem. Dit was het k-lite codec pack. Eerlijk gezegd heb ik daarna het com surrogate probleem niet meer gehad.


hierbij de 3 logjes.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 09:34:59 door eddiedutch »
:)

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2014, 18:37:17 »
Het com surrogate is weer terug inmiddels... vaag.
:)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hijacklog
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2014, 19:18:06 »
Ga naar Systeemeigenschappen - tabblad "Geavanceerd"
In het kader "Prestaties", klik op Instellingen....
Open het tabblad "Preventie en gegevensuitvoering (DEP)".
Selecteer DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde
Klik op Toevoegen
Selecteer het bestand "C:\Windows\System32\dllhost.exe" en klik op Openen.
Er verschijnt nu een waarschuwing betreffende DEP, kklik op OK.
'COM Surrogate" verschijnt nu in een lijst en is aangevinkt.
Klik op Toepassen en daarna nogmaals op Toepassen.

Herstart je computer.

Enige verbetering nu?

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2014, 19:40:55 »
ga ik proberen. je hoort het straks.
:)

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2014, 19:46:19 »
hahaha, zie bijlage:-X

Gelijk na de herstart.
:)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hijacklog
« Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2014, 19:49:51 »
"Details van probleem weergeven" geeft ook geen hint?

Offline eddiedutch

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
    • HeadonCountry
Re: hijacklog
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2014, 20:16:19 »
Dat gaf ook geen soelaas.. Ik zal moeten wachten tot het weer komt om de details te kijken. Maar het heeft mij in het verleden niet veel toegevoegde waarde gegeven.

Heb je nog wat kunnen ontdekken uit de scans? Of moet ik gewoon mijn virtueel geheugen verhogen mbt de vertragingen bij web building?
:)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: hijacklog
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2014, 20:37:30 »
Voor wat betrefd de "COM Surrogate" melding, lees DIT eens.

Doe ook nog het volgende ter controle:

Stap 1:
Download ESET Onlinescanner

Klik op de knop "Run ESET Online Scanner".
Er kan een popup verschijnen als je niet Internet Explorer gebruikt. Klik dan in de popup op de link "http://download.eset.com/special/eos/esetsmartinstaller_enu.exe" om het programma eerst te downloaden. Voer het daarna uit. 
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Installeer het ActiveX control.
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
Klik op "Advanced Settings" en vink aan:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

 :idea: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan even duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
 :idea: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download RogueKiller 32 bit (x86) of RogueKiller 64 bit (x64).

RogueKiller opstarten:
  • Sluit eerst alle openstaande programma's!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, wacht tot de pre-scan klaar is.
  • In het venster "Eula - You must approve the terms to use the program", klik op Toestaan.
  • Klik op Menu Language - Nederlands als Nederlands niet automatisch gekozen is.
  • Vink de volgende opties aan:
    • MBR Scan
    • Verifieer drivers
    • AntiRootkit
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wacht tot het einde van de scan.
  • Een log wordt aangemaakt en geplaatst op het bureaublad.
Na het scannen:
  •   Doe verder nog niks maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.