Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 13:18:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: XP SP2  (gelezen 5695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
XP SP2
« Gepost op: 8 november 2009, 23:53:01 »
Bericht 1 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:12-11-2004
Aan:sysopsMsgID:1327.1
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi sysops,

Weer terug in ons kikkerlandje na een poos afwezigheid begon de pc met breedbandverbinding dus automatisch windows-updates te downloaden. Eenmaal alles binnen blijkt na controle dat dit dus Service Pack 2 betreft. Ik heb het nog niet geinstalleerd want ik las er onlangs allerlei narigheid en problems over. Het ikoonje staat nog altijd in de systray en ik heb nog niets geinstalleerd. Vraag: wat mot ik ermee?

Bvd,
Don
http://donesteban.net



Bericht 2 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:13-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.2
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Don,

>> ik las er onlangs allerlei narigheid en problems over. <<

Echte hands-on ervaring heb ik niet (gebruik PC erg weinig) maar ik heb bij al mijn kinderen SP2 geinstalleerd en ik zou't als volgt willen omschrijven: "Je moet er even bijblijven maar dan werkt't prima".

Grootste "probleem" is dat vroeger van alles en nog wat open stond en nu zowat alles default dicht staat en je dar vervolgens moet open zetten. Maar al met al ben ik geen enkel echt probleem tegengekomen.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 3 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:13-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.3
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
blijkt na controle dat dit dus Service Pack 2 betreft. Ik heb het nog niet geinstalleerd want ik las er onlangs allerlei narigheid en problems over. Het ikoonje staat nog altijd in de systray en ik heb nog niets geinstalleerd. Vraag: wat mot ik ermee?




Bericht 4 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.4
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
>> Vraag: wat mot ik ermee? <<

Hoi Don,

Toch installeren zou ik zeggen. Je kan daarna tegen wat zaken aanlopen, die vooral met de opgeschroefde beveiliging te maken hebben, zoals het automatisch aanstaan van de Windows firewall, de nogal lastige controle op de correcte werking van virusscanners en de controle op automatische updates (die staat bij jou dus al aan). Je kan in het beveiligingscentrum linksonder klikken op de regel "Aanpassen meldingen" om de meldingen van dit stukkie software uit te zetten.

De firewall (inkomend) voegt niets toe aan de functionaliteit van een router, en kan je naar believen uitzetten (geavanceerde eigenschappen van de netwerkwerkadapter in kwestie). Verder zal je waarschijnlijk merken, dat downloaden van Cs files problematisch wordt als je ook CS 2000 hebt genstalleerd. Dat komt omdat Cs een trucje had bedacht voor de onbelemmerde toegang mbv de cs2000 software, maar nu genadeloos wordt gestraft voor datzelfde trucje door de beveiliging in SP2. Het probleempje valt overigens eenvoudig op te lossen.

Verder zal je tijdens het surfen regelmatig met de pop-up stopper van SP2 geconfronteerd worden. En als je jouw homepagina ook locaal hebt staan (en ook wel eens locaal start), zal je beveiligingswaarschuwingen krijgen die je niet krijgt als je dezelfde pagina vanaf Internet opent.

O ja, ook MSN wordt weer genstalleerd (Ms blijft ons hun speeltjes opdringen), dus als je dat verwijderd had, mag je het nu weer doen.

Verder bleek ik een probleempje te hebben met de werking van JavaVM na installatie van Sp2, en heb de oude VM verwijderd en die van MS opnieuw genstalleerd.

Ik raad je wel aan om tijdens het installatieproces alle overbodige software tijdelijk te deactiveren, zo-ook de virusscanner.

Na installatie en testen, kan je desgewenst de backup (pakweg 400 MB!) die de SP2 installatie heeft gemaakt verwijderen. Mocht het echter toch uitdraaien op een aantal hier niet genoemde problemen, dan kan je de installatie van SP2 via het configuratiescherm weer ongedaan maken (vermits die backup er nog is natuurlijk).

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 5 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:13-11-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1327.5
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Ton,

Thanks voor de reactie. Ik heb via de hints van Michel na installatie van SP2 de Firewall en Virusprotectie uitgeschakeld. Tot op heden draait alles OK en Movie Maker is nu ook geupgraded naar versie 2.1 waar 90 graden draaien nu wel mogelijk is.

Don

BTW, ik had op jouw advies de monitor 90 graden gekanteld en wat denk je? Vallen er allemaal losse euro's uit. Ik heb geen Chello.. weet je.
http://donesteban.net



Bericht 6 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:13-11-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1327.6
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,

Bedankt voor het herhalen van mijn eigen tekst. Ik neem aan dat alleen dit niet de bedoeling was, nietwaar? Mijn vraag is inmiddels weer tot tevredenheid beantwoord. Mocht jij ook die bedoeling hebben gehad, (daar ga ik uiteraard vanuit) dan bij deze bedankt hiervoor en tot een volgende keer.

Don

http://donesteban.net



Bericht 7 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:13-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.7
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Je uitleg was weer zeer sumier maar ik doe het er maar mee... zou iemand schrijven die je de kast op wilt jagen. Maar ons kent ons inmiddels;-)

Het 90-graden probleem in Movie Maker was ook direct opgelost met SP2. Een aangenaam toeval. Alhoewel, opgelost?? Zoals je lezen kan in mijn bericht aan Just moet ik nu van een liliputter weer een gewoon mens zien te maken. Ik durf het haast niet te vragen maar....

Don;-)

http://donesteban.net



Bericht 8 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:13-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.8
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Don,

>>Bedankt voor het herhalen van mijn eigen tekst. Ik neem aan dat alleen dit niet de bedoeling was, nietwaar? Mijn vraag is inmiddels weer tot tevredenheid beantwoord. Mocht jij ook die bedoeling hebben gehad, (daar ga ik uiteraard vanuit) dan bij deze bedankt hiervoor en tot een volgende keer.<<

Ik had willen zeggen: "afblijven" en verwijzen naar de target=blank thread in sectie 3, maar zie dat Michel je in iedet geval waarscuwt voor een backup. S.P 2 werkt bij mij nl. nog steeds niet niet.

Na Michels' raad van boodschap 191691 te hebben opgevolgd, deed' ie het bij mij nog niet. En na de oude backup te hebben teruggezet, en zo weer hier ben,. bedenk ik dat ik misschien had moeten opstarten.

Weer terug!:-)

Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 9 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:WeskaapDatum:14-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.9
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

En wat zijn nu de voordelen van het installeren van SP2?

Groetjes,
Jetty (weigert nog steeds SP2 te installeren, maar misschien kan Michel haar overtuigen)


Bericht 10 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-11-2004
Aan:WeskaapMsgID:1327.10
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
>> weigert nog steeds SP2 te installeren, maar misschien kan Michel haar overtuigen <<

Hoi Jetty,

Lekker is die <G>. Ik mag je overtuigen, moet MS dat niet doen?

Maar in het kort zijn de voordelen, dat alle reparaties van beveiligingslekken, alle extra programma's en alle programma-updates sinds het uitkomen van XP in n klap geregeld worden.

Verder trekt MS met SP2 de beveiliging een stuk strakker. Da's mooi, maar kan ook wel lastig zijn, omdat een aantal zaken net iets anders kunnen reageren. Meestal heb je er geen last van, maar soms loop je tegen iets aan. Maar daar zijn wij dan wel weer voor.

Zie verder mijn bericht aan Don (191684), waarin ik iets dieper inga op de mogelijke problemen, en 191691 waarin ik de oplossing van een bug geef die overigens lang niet bij iedereen manifest zal zijn.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 11 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.11
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

>> Ik durf het haast niet te vragen maar.... <<

Jij kan altijd vragen ja!? ;-)

Ik denk niet dat de moviemaker daar een optie voor heeft. Je kan weliswaar andere formaten kiezen, maar die zijn altijd in de bekende vaste beeldverhoudingen 3:4 enzo. Wat jij had was een 3:4 gedraaide film. Nu je hem gekanteld hebt, is die beeldverhouding natuurlijk zoek. In feite heb jij nu een beeld dat 1.33 te breed en 1.33 te laag is. Maw je zal de beeldhoogte moeten vergroten met 33% en de breedte moeten verkleinen met 33% wil je weer de normale verhoudingen krijgen. Stel dat jouw filmpje nu in 480(h)*640(b) staat, dan zou je het dus in 640(h)*480(b) moeten opslaan. Volgens mij heeft moviemaker daar geen optie voor, want alleen de vaste beeldformaten zijn beschikbaar, er is geen optie om de "aspect ratio" aan te passen.

Waarschijnlijk is de opname gemaakt met een camera die 90 graden gedraaid is (rechtopstaand beeld dus) ?

Kon wel eens verrekte lastig zijn een tooltje te vinden dat de aspect ratio op deze specifieke manier aan kan passen, ik ken er zo 123 geen. Maar misschien weet iemand hier zo'n tooltje wel te vinden.

Zo nee: Ach joh, dan blijf je toch gewoon een gezellig dikkerdje op die film, IRL steek je dan wel bijzonder gunstig af. <G, d&r......vvf>

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 12 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.12
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

Nog even gezocht, en er zijn toch wel tools die Avi bestanden kunnen "stretchen".
Avi to DvD van Cucusoft (ook Avi2Dvd genoemd) kan dat bijvoorbeeld: "Two output modes: Stretch to Fit / Lock Aspect Ratio".

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 13 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:15-11-2004
Aan:WeskaapMsgID:1327.13
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Jetty,

>> En wat zijn nu de voordelen van het installeren van SP2? <<

Naast talloze technische is 1 belangrijk argument dat SP1 hiermee voor MS zal hebben afgedaan en nieuwe security patches enzo alleen nog voor SP2 zullen komen.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 14 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:15-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.14
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Ik heb SP2 geinstalleerd volgens jouw aanwijzingen en zowel de virusbescherming als ook de Firewall op non-actief gezet. Met mijn router heb ik dus voldoende firewallbescherming en met Norton die zich bijna iedere dag vanzelf update, denk ik ook dat MS me niet meer bescherming kan bieden.

Tot op heden draait alles naar behoren en kan ik geen onregelmatigheden ontdekken. Op n ding na dan en dat is de popupkiller die MS erin heeft gezet. Wil ik nu op bijv. mijn eigen site een venster openen die in het commando begint met javascript:ToonPop(enz.. dan maakt de SP2 popupkiller dit onmogelijk en moet ik eerst boven in de balk deze popup toestaan. Ik dacht niet dat Google zo strikt was. Weet ik eerlijk gezegd ook niet meer precies maar zowel een popkiller van Google (waar ik prima tevreden over ben) als ook een killer van MS is me een beetje teveel van het goede. Is die popupkiller van SP2 te deactiveren en zo ja waaro?

Saludos,
Don

http://donesteban.net



Bericht 15 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice OffermansDatum:15-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.15
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

>> Is die popupkiller van SP2 te deactiveren en zo ja waaro? <<

Ja, in Internet Explorer: Extra | Pop-upblokkering | Pop-upblokkering uitschakelen.

Groeten,

Maurice



Bericht 16 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:15-11-2004
Aan:Maurice OffermansMsgID:1327.16
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Maurice,

Thanks! Je merkt het al, Spanje was leuk, lang en je verleert er vanalles;-)

Don

http://donesteban.net



Bericht 17 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.17
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

>> Op n ding na dan en dat is de popupkiller die MS erin heeft gezet. Wil ik nu op bijv. mijn eigen site een venster openen die in het commando begint met javascript:ToonPop(enz.. dan maakt de SP2 popupkiller dit onmogelijk en moet ik eerst boven in de balk deze popup toestaan. <<

Als dat jouw eigen site via internet is, dan zou ik toch als eerste ervoor zorgen, dat dat script aangepast wordt, want dan heeft zo'n beetje de halve wereld dat probleem. Waar op de site is het precies?

Is het echter op de locale kopie van de site op jouw pc, dan kan dat heel goed kloppen. De eigen pc is zelfs beter tegen pop-up's beveiligd dan internet. Dat kan in dit soort gevallen erg lastig zijn, maar is eenvoudig te verhelpen: IE, Extra, Internet-opties, tabblad Geavanceerd, 2e vinkje van boven plaatsen bij "Actieve inhoud mag worden uitgevoerd in bestanden op mijn computer"

>> Ik dacht niet dat Google zo strikt was. <<

Nee, klopt. Google laat meer toe, maar de pop-up stopper van SP2 is echt wel beter (en kritischer). De pop-up blocker van XP is ook goed instelbaar, in IE: Extra, Pop-up blokkering, pop-up blokkering instellen en even door de mogelijkheden neuzen.

>> zowel een popkiller van Google (waar ik prima tevreden over ben) als ook een killer van MS is me een beetje teveel van het goede. <<

Lijkt mij ook.

>> Is die popupkiller van SP2 te deactiveren en zo ja waaro? <<

Zeker, maar denk er even over na. Ik ruil de google pop-up killer graag in voor die van SP2. Maar wil je er toch van af: Kies in IE Extra, Pop-up blokkering, en dan voor Pop-up blokkering uitschakelen.

Groet,

Michel



Bericht 18 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert Visscher (Sysop)Datum:15-11-2004
Aan:Don EstebanMsgID:1327.18
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

Naast het helemaal uitschakelen van de pop-up killer van IE kun je het ook inschakelen en vervolgens via de optie "Instellingen van pop-upblokkering" jouw site aan het lijstje met toegestane websites toevoegen. Kun je dat Google-ding de nek omdraaien.

Bert



Bericht 19 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:15-11-2004
Aan:Bert Visscher (Sysop)MsgID:1327.19
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,

Thanx! Ik ben al weer een stap verder.

Don
http://donesteban.net



Bericht 20 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:15-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.20
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>> DvD van Cucusoft (ook Avi2Dvd genoemd) kan dat bijvoorbeeld: "Two output modes: Stretch to Fit / Lock Aspect Ratio". <<
Inmiddels zijn we een stap verder. Avi-DVD stretcht de file inderdaad via Stretch to Fit / Lock Aspect Ratio. Daarna schrijf ik de file weg en het wordt automatisch een mpg. Ik wil hem echter als streaming mwv dus halen we hem even door de Windows Media Decoder. Lukt allemaal prima maar wat denk je? Het stretch-effect is dan weer verdwenen en alles wat ik wegschrijf met Avi-DVD moet sowieso als Avi geconverteerd zijn anders lukt het niet. Maar niet getreurd, ik heb de op zijn rug liggende versie en de rechtopstaande versie beiden als streaming wmv geupload naar mijn site met wat uitleg. Volgend jaar beter als ik weer daar ben.
http://donesteban.net/hpde/bowlingintro.htm

Don
http://donesteban.net



Bericht 21 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:AdDatum:14-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.21
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,
Ik hebsinds het installeren van SP2 wat problemen met mijn modem verbinding via CS 2000. De verbinding valt na 15 - 20 minuten uit. Ik ben dus op zoek naar een oplossing van dit probleem.  Ik kwam tijdens het zoeken een mailtje van jouw tegen van 18 nov.
>>
De firewall (inkomend) voegt niets toe aan de functionaliteit van een router, en kan je naar believen uitzetten (geavanceerde eigenschappen van de netwerkwerkadapter in kwestie). Verder zal je waarschijnlijk merken, dat downloaden van Cs files problematisch wordt als je ook CS 2000 hebt genstalleerd. Dat komt omdat Cs een trucje had bedacht voor de onbelemmerde toegang mbv de cs2000 software, maar nu genadeloos wordt gestraft voor datzelfde trucje door de beveiliging in SP2. Het probleempje valt overigens eenvoudig op te lossen.
<<
Nu is natuurlijk mijn vraag op welke manier kan dit probleempje worden opgelost.
Groeten Ad


Bericht 22 van 28

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-12-2004
Aan:AdMsgID:1327.22
Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

Dag Ad,
>> Nu is natuurlijk mijn vraag op welke manier kan dit probleempje worden opgelost. <<
Als ik je goed begrijp, gebruik jij een (telefoon) modem verbinding voor het surfen met Cs2000, en geen adsl achter een modem/router). Mijn opmerkingen in het bericht hadden betrekking op twee zaken:
    Een verbinding met een Modem/Router, en daarom de afwezigheid van noodzaak tot de XP firewall Het downloaden van bestanden van compuserve fora. [/list]Dat jij slecht verbinding kan maken via je modem, lijkt mij niets met deze twee omstandigheden te maken te hebben. Maar misschien vergis ik mij, of begrijpen we elkaar verkeerd.
    Wat heb je precies aan apparatuur, en wat gaat er precies mis of niet. Krijg je foutmeldingen en zo ja welke, wat gebeurt er (niet) als je surft?

    Michel Uphoff (Sysop)
    Homepagina 


    Bericht 23 van 28

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:gertzuidemaDatum:15-12-2004
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.23
    Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

    Na installatie van SP2 overkwam het mij ook dat na 10 minuten, maximaal 15, de verbinding werd verbroken. Ik gebruik een gewone analoge verbinding en voor de installatie ging het prima. Uit de hiervoor gemaakte opmerkingen is het mij nog niet duidelijk waar het aan kan liggen. Ik heb in de Firewall Compuserve als uitzondering vermeld en popup op laag gezet. Nu maar afwachten of het helpt.  Mocht er een betere oplossing zijn, dan houd ik me aanbevolen.
    Gert Zuidema
     


    Bericht 24 van 28

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:AdDatum:18-12-2004
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.24
    Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

    Hallo Michel,
    Ik bel in via een telefoonmodem. Sinds de installatie van SP2 heb ik problemen met de verbinding met CS.
    Ik bel mbv CS2000. De verbinding valt na een 15 - 20 minuten spontaan uit. De enige foutmelding die ik krijg is een standaard scherm van CS2000 dat de verbinding werd verbroken. Ik heb al van alles geprobeerd zoals firewall uitschakelen, CS.exe op de uitzonderingslijst, enz Op advies van de help desk heb ik de verbindingssnelheid tussen modem en PC lager gezet. Het helpt allemaal niet.
    Het opvallende is dat ik geen problemen heb wanneer ik verbinding maak via mijn andere provider Tiscali. Ik vermoed dat het temaken heeft met de communicatie tussen het beveiligings centrum van WIN (SP2) en de CS software. toen ik jouw mail las over een aanpassing die is gemaakt aan de CS2000 en dat dit eenvoudig was te herstellen gloorde er weer hoop. Kan je me vertellen wat jouw oplossing is misschien is het toepasbaar voor mijn probleem.
    groeten
    Ad   
     


    Bericht 25 van 28

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2004
    Aan:AdMsgID:1327.25
    Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

    >> Kan je me vertellen wat jouw oplossing is misschien is het toepasbaar voor mijn probleem. <<
    Dag Ad,
    Natuurlijk wil ik het je wel vertellen, maar ik denk niet dat dat jouw probleem oplost. Waar ik op doelde, was dat sedert SP2 er van compuserve fora (als compuserve 2000 is geïnstalleerd), soms niet te downloaden valt. In dat geval moet http://community.compuserve.com in de lijst van vertrouwde sites in de internet explorer gezet worden (Internet Explorer, extra, internetopties, tabblad beveiliging, Vertrouwde websites, knop websites). Hier vul je dus die url in, en klikt je op toevoegen. Geen vinkje in "Serververificatie (https:)..... " zetten.
    Wat voor een modem heb je? (merk, type).


    Michel Uphoff (Sysop)
    Homepagina
     


    Bericht 26 van 28

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:AdDatum:19-12-2004
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.26
    Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

    Hi Michel,
    modem type en merk
    Conexant SmartHSFi V92 56K Speakerphone PCI Modem (COM3)
    Volgens mij ligt het probleem niet aan mijn hardware. Volgens mij gaat er ergens iets mis tussen CS2000 CS.Exe en het door SP2 geinstalleerde beveiligings centrum.
    Ad
     


    Bericht 27 van 28

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-12-2004
    Aan:AdMsgID:1327.27
    Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

    Dag Ad,
    >> Conexant SmartHSFi V92 56K Speakerphone PCI Modem (COM3) <<
    Dat is een softmodem. Eigenlijk kan je die ondingen nauwelijks hardware noemen. Ik neem aan, dat je samen met de helpdesk dat ding al op een wat lagere communicatiesnelheid hebt gezet, want dat wil nogal eens helpen.
    >> Volgens mij gaat er ergens iets mis tussen CS2000 CS.Exe en het door SP2 geinstalleerde beveiligings centrum.  <<
    Dat beveiligingscentrum is niet veel meer dan een bewaker van virusscanner, automatische updates en de SP2 firewall. Bepaald nodig vind ik dat kreng niet.
    Je kan (tijdelijk) die firewall even uitzetten bij de geavanceerde eigenschappen van de modemverbinding, om te zien of dat helpt.
    Maar eigenlijk denk ik meer aan een overbelaste computer: Zo'n sof(t)modem is in feite een behoorlijk pittige driver met een ptt-snoertje er aan . Als om welke reden dan ook, de computer te weinig tijd heeft om zich met de communicatie van dat softmodem bezig te houden, vervalt de verbinding. M.a.w. als de microprocessor van de computer zich de bits uit zijn lijf moet rekenen voor andere zaken, dan kan je het met zo'n softmodem wel vergeten.
    Het kan heel goed zijn dat dit probleem pas na SP2 manifest is geworden, want deze update zorgt er ook voor dat er nogal wat zaken extra worden geactiveerd, die allemaal hun beslag op geheugenruimte en processortijd doen.
    CS2000 eet ook nogal wat processortijd, en zo kan het zijn dat juist die verbinding wegvalt.
    Allereerst raad ik je aan bovenstaande theorie eens te testen door alles wat niet strikt noodzakelijk actief moet zijn uit te zetten. Geef jezelf eens wat inzicht in het geheugengebruik en het processorgebruik door op Ctrl-Alt-Esc te drukken, en taakbeheer te bestuderen. Kijk ook hier eens goed wat er zoal gestart wordt, en of dat nu echt allemaal wel nodig is.
    Zet desnoods via services.msc de automatische update service, de firewall service, de messenger service (kan altijd uitblijven!), de server service (als de computer niet als server gebruikt wordt) en het beveiligingscentrum (security Center) op "uitgeschakeld". Ook help en ondersteuning, service voor het rapporteren van fouten, telnet, terminal server, en alerter kunnen zonder problemen op "uitgeschakeld" gezet worden.  Later kan je ze altijd weer aanzetten als je dat wilt.
    De services kan je bereiken via Star, uitvoeren, services.msc (enter)
    Blijkt het uitzetten van flink wat overbodige of zelfs onwenselijke software te helpen, haal dan eens HijackThis op van Internet, maak een log en post die hier eens. Kunnen we je verder helpen met het uitzetten van overbodige troep.

    Michel Uphoff (Sysop)
    Homepagina 


    Bericht 28 van 28

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:AdDatum:25-12-2004
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1327.28
    Onderwerp:sp2Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Michel,
    Via de Helpdesk heb ik inderdaad het advies gekregen om de snelheid lager te zetten. in eerste instantie leek dit weinig effect te hebben. Ik heb na het lezen van je advies gekeken wat er aan diverse programma's open stond. De automatische updates van een aantal programmas stonden inderdaad aan. Zoals van Norton, en windows. Bovendien kwam ik tegen dat de netwerk kaart op actief stond terwijl ik geen netwerk heb. Alles uit gezet en nu werkt het inderdaad allemaal een stuk beter, en bovendien sneller.
    << Blijkt het uitzetten van flink wat overbodige of zelfs onwenselijke software te helpen, haal dan eens HijackThis op van Internet, maak een log en post die hier eens. Kunnen we je verder helpen met het uitzetten van overbodige troep.>>
    Kom ik graag nog op terug, voorlopig bedankt  voor je hulp.
    groeten
    Ad Vis