Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 16:41:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vervelende interventie  (gelezen 4958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Vervelende interventie
« Gepost op: 8 november 2009, 23:57:56 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Gerard en MeisDatum:18-11-2004
Aan:sysopsMsgID:1332.1
Onderwerp:vervelende interventieForum:ws-nlcomputer
Beste Sysop,
Wederom kom ik met een probleem opdraven, deze keer wellicht van zwaar kaliber (was n.l. niet op te lossen doorHugo Kornelis,sysop). Het probleem is a.v.:
Na starten van mijn pc verschijnt er, voordat het bureaublad op het scherm komt, een mededeling (zwate pagina, witte letters), luidende a.v.:
++ Kan een apparaatbestand niet vinden. Dit bestand is mogelijk vereist om Windows of een Windows-toepassing uit te voeren.
Het register van Windows of SYSTEM INI verwijst naar een apparaatbestand, maar het bestaat niet meer.
Als u het programma opzettelijk hebt verwijderd dient u mogelijk het programma Uninstall of Setup v.d. geassocieerde toepassing te gebruiken. Als u de toepassing die met dit apparaatbestand is geassocieerd nog steeds wilt gebruiken, dient u deze toepassing mogelijk opnieuw te installeren en het ontbrekende bestand te vervangen.
CSHOOK VXD ++
Tot zover dit voor mij onbegrijpelijke bericht. Ik kan overigens met een druk op een toets doorgaan. Ik gebruik Windows 98 en heb recentelijk NortonAntivirus 2004 ge-HER-installeerd. Is hierbij misschien iets fout gegaan? Wat moet ik doen om deze hinderlijke interventie kwijt te raken? Help, aub!
Gerard.


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-11-2004
Aan:Gerard en MeisMsgID:1332.2
Onderwerp:vervelende interventieForum:ws-nlcomputer
>> CSHOOK VXD ++ <<

Dag Gerard,

Een stuk software is verwijderd, maar de aanroep van een van de onderdelen in de System.INI (je gebruikt zo te horen dus Windows 95,98 of Me) staat er nog steeds. Dat geeft zo'n foutmelding. Inderdaad kan je na een druk op een toets dan gewoon doorgaan.

Doe het volgende:

Zoek met de verkenner in de map Windows naar het bestand System.ini. Open dit bestand met kladblok, en zoek in het bestand naar een regel met daarin CSHOOK VXD. Heb je die regel gevonden, zet er dan geheel links een ; voor. Verder NIETS in de system.ini veranderen of verwijderen.

Sla system.ini op, sluit windows af, en herstart de pc. Is de melding nu weg?

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Gerard en MeisDatum:23-11-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1332.3
Onderwerp:vervelende interventieForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,
Sorry, ik heb me de afgelopen dagen suf gezocht, maar ik kom in de map Windows van de verkenner MET GEEN MOGELIJKHEID een bestand met de naam System. ini. tegen. Kan je mij nog een hint geven, of moet ik misschien in een andere richting zoeken? Gerard.


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don EstebanDatum:23-11-2004
Aan:Gerard en MeisMsgID:1332.4
Onderwerp:vervelende interventieForum:ws-nlcomputer
Hallo Gerard,

Klik op Start / Zoeken / Bestanden of mappen en cul rechts van 'Naam' in: system.ini . Klik op 'Nu zoeken' en system.ini zal verschijnen. Dubbelklik erop en de inhoud van system.ini wordt zichtbaar in het kladblok.

Groeten,
Don
http://donesteban.net



Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-11-2004
Aan:Gerard en MeisMsgID:1332.5
Onderwerp:vervelende interventieForum:ws-nlcomputer
Dag Gerard,

>> maar ik kom in de map Windows van de verkenner MET GEEN MOGELIJKHEID een bestand met de naam System. ini. <<

Die hoort er wel te zijn. Doe eens het volgende: Start, uitvoeren, en tik in:

notepad C:\windows\system.ini (enter)

Als het goed is wordt de inhoud van system.ini getoond in notepad, en kan je op zoek gaan naar de te verwijderen regel.

Michel Uphoff
(Sysop)