Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

21 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 mei 2024, 05:37:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bestandstypen  (gelezen 35204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Bestandstypen
« Gepost op: 17 maart 2015, 14:45:06 »
Ik heb een nw.printer gekocht; HP.Envy 4500 AIO
 Ik kan er alleen PDF bestanden vanaf de Pc ermee printen. Andere bestands typen zoals:
 RTF of ODT van Microsoft Office World en
 CSV van MicroSoft Office Excel , doen het niet.

 Weet iemand hier voor een oplossing, ik moet nu steeds alle docum. converteren naar PDF.

 PC. Windows 7 Ultimate
 Internet Explorer
 Win.Live Mail

     Ramon

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2015, 18:26:06 »
Hoi,

Als de printer netjes geïnstalleerd is zou dat gewoon moeten werken.
Wel je mogelijk nog moet doen is je nieuwe printer per programma als standaard printer instellen.

Lukt het daarna nog niet, probeer dan eerst via Notepad een simpel tekstbestandje af te drukken.

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2015, 15:15:57 »
Hallo Peter, met Notepad/ Kladblok kan ik wel RTD / TXT bestanden afdrukken maar ODT / PDF / DOC dan weer niet.
 Ik heb diverse progjes gebruikt ; MicroSoft Office World / Micr.S OfficeOutLook / MicroS.Off.Excel /WorldPad / Kladblok /OpenOffice Writer 4.1.1 en met deze progjes kan ik dan wel weer alleen PDF afdrukken.
 
 Ik snap niet wat er loos is mijn vorige printer ook HP gaf geen enkele probleem

 Zie bijlage .

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2015, 20:36:55 »
Die vorige printer heb je eerst netjes ge-deinstalleerd ?

Download Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2015, 12:28:23 »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2015, 20:33:50 »
Heb je de printer geïnstalleerd mbv de installatie-cd ?

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2015, 11:17:58 »
Heb je de printer geïnstalleerd mbv de installatie-cd ?
Ja installatie CD gebruikt en alle stappen doorlopen en printer als voorkeur aan gevinkt.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2015, 13:37:13 »
Vreemd.
Schakel de realtime-beveiliging van je antivirus programma eens uit.
Geeft dat verbetering ?

Zo niet, ga naar http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-ENVY-4500-e-All-in-One-Printer-series/5304875/model/5304876/solutions en klik op de rode knop "Vind oplossingen".
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Nog geen verbetering, ga naar HP Support.
Vul de gevraagde informatie in bij: "Voer modelnummer in:" en klik op "Mijn product zoeken".

Bel vervolgens naar HP Support:
Openingstijden
Maandag - vrijdag 8:30 - 18:00 uur (met uitzondering van nationale feestdagen)

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2015, 17:51:21 »
Hallo Peter,
 het is opgelost . Ik heb een progje, "AVS Document Converter", en ik hoef een document niet te converteren .
 Ik voer het in het programma en klik op File- print en hij print alle bestanden, dus hiermee is het probleem opgelost.
 (Zie bijlage)
 Heel hartelijk dank voor je hulp en een fijne zondag,

 Ramon

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2015, 18:04:35 »
Hoi Peter, ik probeer een bijlage mee te sturen maar dat gaat niet.,

 Ramon

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2015, 18:33:59 »
Dat is ook een oplossing. :)

Citaat
ik probeer een bijlage mee te sturen maar dat gaat niet.,
De afbeeldingsbijlage is prima of bedoel je iets anders ?

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2015, 13:19:33 »
Ik heb ook via Hp Support geprobeerd( vindt oplossing) maar dat gaat niet.Product geverifieerd >> Gedetecteerd
 100% . Daarna Software Driver met volledige --- geinstalleeerd. Maar geen verbetering.Als op aanwijzing ik de printer aansluit op de USB poort staat er ga terug.  Ik snap er dus geen m----r meer van.

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #12 Gepost op: 23 maart 2015, 13:33:50 »
Vreemd.
Schakel de realtime-beveiliging van je antivirus programma eens uit.
Geeft dat verbetering ?

Zo niet, ga naar http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-ENVY-4500-e-All-in-One-Printer-series/5304875/model/5304876/solutions en klik op de rode knop "Vind oplossingen".
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Nog geen verbetering, ga naar HP Support.
Vul de gevraagde informatie in bij: "Voer modelnummer in:" en klik op "Mijn product zoeken".

Bel vervolgens naar HP Support:
Openingstijden
Maandag - vrijdag 8:30 - 18:00 uur (met uitzondering van nationale feestdagen)
Ik heb met Hp Support gebeld ze hebben de Pc overgenomen en zeggen dat het waarschijnlijk aan een microsoft programma kan liggen maar ook met andere programmas zoals Open OfficeWriter werkt het niet.
Ja installatie CD gebruikt en alle stappen doorlopen en printer als voorkeur aan gevinkt.
Ik heb

Offline ramon
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #13 Gepost op: 23 maart 2015, 15:19:26 »
Virus scanner uit geschakeld maar dat maakt niets uit. Ik sta voor een raadsel en ook Hp schijnt er niet uit te komen.
 Ik heb inmiddels al 3keer de printer geinstalleerd met de installatie CD. Als ik tijdens de installatie de USB kabel moet aansluiten staat er ga terug naar vorige of sluit de printer later aan op de Pc. Als ik dan via Start Alle programmas Hp Envy 4500 Select printer install.Software,  Printerr aansluiten op PC . Krijg ik weer het venster :
USB kabel aansluiten, staat er ga terug naar vorige of sluit de printer later aan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Bestandstypen
« Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2015, 18:26:41 »
Gebruik eens een andere USB kabel en/of andere USB poort.

Indien mogelijk, probeer de printer eens op een andere computer aan te sluiten en te installeren.
Werkt het daarmee ook niet, dan is er iets mis met de printer.