Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 11:27:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bewaar-perikelen  (gelezen 8760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Bewaar-perikelen
« Gepost op: 9 november 2009, 19:51:28 »
Bericht 1 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:07-12-2005
 Aan:AllenMsgID:2636.1
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi,
In een programma wat ik in Delphi 7 aan het schrijven ben doet zich het volgende voor...
Als een bepaalde actie is voltooid dan worden de volgende drie regels uitgevoerd:


    ListComplete.SaveToHTML(AppPath + 'List.html');
    ListComplete.SaveToDOC(AppPath  + 'List.doc',True);
    ListComplete.SaveToXLS(AppPath  + 'List.xls',True);

Het object ListComplete is een stringgrid (een spreadsheet-layout-idee zeg maar) met alle gegevens die moeten worden bewaard. Dit object heeft drie methodes om de gegevens in de stringgrid op schijf te bewaren (HTML-, DOC-, en XLS-formaat resp. SaveToHTML, SaveToDOC en SaveToXLS).
Het bewaren van HTML-formaat gaat prima, daar ben ik op zich al heel blij mee. Daarna worden dezelfde gegevens nog een keer bewaard, maar dan in DOC-formaat. Hier gaat het mis op de 1 of andere manier.
Ten eerste begint NAV te mekkeren dat een Schadelijk script wordt uitgevoerd en dat mijn computer is stopgezet (hij bedoeld waarschijnlijk het programma ). De info die NAV geeft kun je hieronder zien:Object : MS Word
Activiteit :  MailSystem
Bestand : InfoStats.exeJe kunt in het venster wat NAV voorschotelt kiezen welke actie er uitgevoerd moet worden. Ik had gekozen voor "Gehele script 1 keer uitvoeren".  Ja, what the heck,
ik heb toch zeker het programma geschreven en zonder virussen!
Een tijd gebeurt er niets, behalve dat de CPU-last 100% is. Die 100% komt door WinWord.exe. Ongeveer 5 min. later komt het programma met een melding op de proppen dat de
RPC-server niet beschikbaar is. Het is over en uit na een klik op OK.
"Remote Procedure Call (RPC)" staat in services.msc op Automatisch en is gestart. "Remote Procedure Call (RPC) Locator" staat op handmatig en is niet gestart. Althans, er staat niets aangegeven bij de kolom Status.
Ik snap echter het verband met RPC en mijn programma niet. Heeft e.e.a. soms met OLE te maken ofzo?
 
Dan nog een andere dingetje: Als ik SaveToXLS als tweede laat uitvoeren, dan vraagt Excel op een gegeven moment of ik de nieuwe sheet wil bewaren en onder welke bestandsnaam, terwijl ik juist zou verwachten dat dit geheel achter de schermen gebeurt. Ik geef immers een bestandsnaam op en met die boolean daarachter geef je aan of er een nieuwe sheet moet worden aangemaakt of niet (True = nieuwe sheet aanmaken).
Enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 2 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:09-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.2
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Geprobeerd of het iets uithaalde als ik het vinkje in NAV weghaal bij het item Scripts blokkeren. Ik krijg dan inderdaad die melding van NAV niet meer, maar het duurt oneindig lang voordat het DOC-bestand is opgeslagen. Na 5 min. kill ik het process maar dat is gekoppeld aan WinWord.exe (in Taak Beheer). Die neemt immers ook 89 - 99 % van de CPU in beslag.
Als WinWord.exe is gekilled, dán komt mijn programma met de melding op de proppen dat de RPC-server niet uitvoerbaar is.
Ga toch eens kijken of het dan wat uithaalt als ik de "Remote "Procedure Call (RPC) Locator" op automatisch zet. Wellicht dat ik in een verleden bij het fijntunen van Windows deze een keer heb uitgezet.
Weet iemand wat de standaardinstelling van de 'RPC Locator'?

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 3 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:10-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.3
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,

Ik ben een beetje uit de drukte aan het komen. Zal ik anders eens kijken wat er gebeurt op een PC met Windows XP maar zonder NAV?


regards,


Justvecht.nl-my Blog and more




Bericht 4 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:10-12-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2636.4
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Is prima. Je kunt het programma downloaden van de bekende plaats. ;-)

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 5 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:PeterDatum:10-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.5
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,

>>Enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?<<

Schakel eerst eens NAV helemaal uit.
Kijk anders eens hier


groeten, Peter




Bericht 6 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.6
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Als WinWord.exe is gekilled, dán komt mijn programma met de melding op de proppen dat de RPC-server niet uitvoerbaar is. <<
Dat lijkt mij ook aannemelijk, je verbreekt het proces immers met het killen van Word. Je kan niet vanuit de applicatie zelf disconnect oid gebruiken om de verbinding met Word te verbreken?
RPC hoort standaard op automatisch en de RPC locator op manual (wordt gestart indien nodig). Met Rpc zet je een client-server relatie op, waarbij Word (naar ik aanneem) als 'server' fungeert voor jouw applicatie. Jouw applicatie hoort dan ook netjes te wachten totdat Word zijn klusje af heeft, maar dat wordt natuurlijk wel wat lastig als Word rondjes draait of zo.. Het lijkt mij zaak uit te zoeken waaróm Word zijn klusje niet afkrijgt. Kan je niet even iets erg simpels maken om dit stap voor stap te testen?
Je kan in Nav ook een script authoriseren, dan zal Nav niet meer mekkeren, terwijl de script-blocker blijft werken.
Overigens... heb je die script blocker ooit kunnen betrappen op het terecht blokkeren van een script? Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 7 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.7
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> Overigens... heb je die script blocker ooit kunnen betrappen op het terecht blokkeren van een script? <<
Nee. Sterker nog, het is de eerste keer dat ik zo'n melding zie!
>>Kan je niet even iets erg simpels maken om dit stap voor stap te testen? <<
Nee, dat gaat niet. Je roept de methode SaveToDOC aan en die neemt het geheel dan over. De source van de methode is niet beschikbaar. Ik kan dus niet m.b.v. breakpoints e.e.a. gaan testen. Ik ben er inmiddels wél achter dat er inderdaad gebruik wordt gemaakt van OLE.
Overigens...bij sommige 'sites' (de stringgrid wordt gevuld a.d.h.v. gegevens die het programma vind op de desbetreffende site) gaat het wel weer goed. Het lijkt er nu op dat het zich alleen voordoet bij sites met veel gegevens. Waar de grens van 'veel' ligt is nog onduidelijk.
Misschien is dit te testen door even een los programmaatje te maken die de tabel automatisch vult tot een bepaald aantal regels d.m.v. een aantal FOR-loops.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 8 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.8
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Nee. Sterker nog, het is de eerste keer dat ik zo'n melding zie <<
Waarom test je Nod32 niet eens uit?
Misschien heb je wat aan de code voorbeelden waarnaar Peter gelinkt heeft?
>> Het lijkt er nu op dat het zich alleen voordoet bij sites met veel gegevens. <<
Je exporteert wellicht naar een Word Tabel? Zo ja, bij mijn Word 2000 versie kan je tabellen groter dan pakweg 10.000 rijen wel vergeten, Word loopt dan genadeloos vast.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 9 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.9
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> Waarom test je Nod32 niet eens uit?
Nou, dat wilde ik zeker eens doen. Niet vanwege deze bewaar-perikelen, maar omdat jullie er zo enthousiast over zijn. ;-)

>> Misschien heb je wat aan de code voorbeelden waarnaar Peter gelinkt heeft?
Moet ik nog eens goed bestuderen.
>> Je exporteert wellicht naar een Word Tabel?
De gegevens worden inderdaad geëxporteerd naar een Word-tabel. Alleen bij de 'probleem-sites' kom je lang niet aan de 10.000 regels. Bij 1 bepaalde site kom je niet hoger dan 1700 regels.
Er loopt nu echter een test bij een andere site die op z'n minst 4000 regels moet genereren. Kijken hoe dat afloopt. Zou de hoeveelheid geheugen ook een rol kunnen spelen? Ik heb maar 256 MB aan boord, zie je.

>Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 

Gewijzigd 11/12/2005 7:20 CET door Stefan de Best (Sysop)


Bericht 10 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.10
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Zou de hoeveelheid geheugen ook een rol kunnen spelen? Ik heb maar 256 MB aan boord, zie je.  <<
Net even getest. Winword gebruikte 19 MB, en na het aanmaken van een tabel met 4000 rijen 23,5 MB. Dat valt dus wel mee. Maar (je hebt XP naar ik aanneem)  wat IS jouw geheugengebruik tijdens die output? (Ctrl-Shift-Escape)
Als dat boven de 256 MB ligt, dan gaat Win swappen, en dan wordt het geheel zo traag als konijnenkeutels in een rietje.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 11 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.11
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> Als dat boven de 256 MB ligt, dan gaat Win swappen, en dan wordt het geheel zo traag als konijnenkeutels in een rietje.  <<
Dat ligt inderdaad ver boven de 256. Op dit moment 415 MB. Als ik Opera afsluit en nog wat programmaatjes die ik altijd gewoon open heb staan, dan kom je uit op ongeveer 280 MB. Dit zijn trouwens waarden van het wisselbestand zie ik nu!
Ik weet 't, ik moet sowieso nog wat geheugen bijprikken. <g>
....Ah, ik krijg net een melding dat-ie klaar is met het wegschrijven van het DOC-bestand! (3600 regels) Het duurde zo'n 10 minuten. Maar het werkt dus wel!  Dan ga ik nog 'even' die andere site proberen.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 12 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.12
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Ik weet 't, ik moet sowieso nog wat geheugen bijprikken. <g> <<
415 MB gebruikt en 256 MB ram in de pc?
Tjongejonge... dan zou ik er toch maar snel 512MB bijprikken.
Je weet zeker dat je niets overbodigs aan hebt staan? Want 280MB gebruik terwijl de extra's uit staan, is erg veel.
Als je wilt dat ik ff grondig kijk naar de status van jouw computer, geef je maar een gil. Ik heb daar een uitstekende tool voor. 

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 13 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.13
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> Je weet zeker dat je niets overbodigs aan hebt staan? <<
Dan staan er nog wel wat dingen open (Delphi o.a.), maar de grootste geheugen slurpers zijn dan wel afgesloten. Als ik de computer opnieuw opstart dan kom je op ongeveer 210 MB, dacht ik.
>> Ik heb daar een uitstekende tool voor. 
Okee, kom maar op. Kan nooit geen kwaad natuurlijk.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 14 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.14
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
Attached aida32.zip, een zeer uitgebreide authoring tool. Pak het uit in een lege map, en start aida32.exe.
Kies bovenin rapport, snel rapport -alle pagina's, uitvoerformaat html.
Het resultaat kan je het beste even naar mij mailen  omdat er ook persoonlijke informatie in kan staan.
Dit kan direct via het results scherm. Het juiste E-mail adres van mijn "spam" account staat er al.
Afhankelijk van de gevonden resultaten reageer ik via het forum of via e-mail (in geval er min of meer persoonlijke informatie bij betrokken is).
Michel Uphoff
Bijlagen :

aida32.zip
1755KB (2MB)


Bericht 15 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.15
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Is het verstandig om de computer opnieuw te starten voordat ik 'm een rapport laat aanmaken?

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 16 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.16
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Is het verstandig om de computer opnieuw te starten voordat ik 'm een rapport laat aanmaken? <<
Het is natuurlijk beter, maar ik begrijp dat jij nu net een flink aantal dagen die tickcounter aan het testen bent. Het hóeft niet.
(Overigens.. het is denk ik ook voor de pc beter eens lekker te resetten).

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 17 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:11-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.17
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> maar ik begrijp dat jij nu net een flink aantal dagen die tickcounter aan het testen bent.<<
Ja, klopt. Nog 15 dagen ofzo. De teller staat nu op 3105479031 ms. Maar als het niet persé nodig is om 'm te herstarten dan sluit ik wel zoveel mogelijk programma's die ik normaal open heb staan en laat Aida dan zijn gang gaan. Okee?
>>> het is denk ik ook voor de pc beter eens lekker te resetten
Hij zal 't toch nog eventjes uit moeten houden.

>Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
 


Bericht 18 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.18
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Okee? <<
Pariema!

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 19 van 21

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-12-2005
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.19
 Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
Ik heb jouw log eens doorgelopen, hier zijn mijn bevindingen:
    Alle partities zijn Fat32. Overzetten van enkele partities naar Ntfs levert wellicht extra schijfruimte op (minder slack). De boel zit namelijk aardig vol. Partite D: is zwaar overvol, waar staat het swap bestand? Geheugen is overbelast, prik er nog twee keer 256 MB bij (je hebt nog drie vrije geheugenbanken). De computer draait al 39 dagen ononderbroken, reboot eens.. <ggg> Er draaien nogal wat processen, daarin kan waarschijnlijk gesnoeid worden: Van Iomega heb je hoogstwaarschijnlijk geen actieve tools nodig, XP ondersteunt die drive toch wel. Dus naar mijn mening kunnen activityDisk en ImageIcon (iomega Drive icons en Iomega startup icons) uitgezet worden. Als je weinig ombouwt in je desktop indeling, dan hoeft PDesk (powerdesk van Matrox) niet actief te zijn. Ik gebruik het nooit. Waarom de MicroAngelo manager automatisch moet opstarten ontgaat mij. Nedo Drivespeed en NeroFiltercheck zijn niet essentieel, ik heb ze altijd uit staan. De realscheduler (RealSched.exe) is iha. niet nodig, kan m.i. om zeep. De webshotstray is actief, ik denk dat je zonder kan/wilt. Lopende services: Het symantec security Center is actief. Ik vind dat een onzinnig ding, maar eigenlijk vind ik geheel Norton steeds minder zinnig als je kijkt naar kosten bronnen en baten veiligheid. Er zijn betere alternatieven. Bovendien staat jouw (even onzinnige) Windows security center ook nog aan. Als deze computer geen onderdeel is van een thuisnetwerk, en er worden dus geen bestanden of printers gedeeld (volgens mij deel je niets), en is is slechts 1 gebruiker, dan kan het nodige uitgezet worden. Los hiervan staat er ook nogal wat imo onodige software te draaien in de vorm van services. Geen netwerk? Uitzetten kan je dan: Computer browser service, Dns Client, Server service, webclient. Slechts één gebruiker? Uitzetten kan je dan: Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling, Secondary logon, Sterk aan te bevelen in alle situaties uit te zetten: Remote registry, Terminal services, Indexing service Onzinnig imo: Windows security center, Windows firewall (je hebt een router? zo ja dan uit dit ding), Naar keuze uit te zetten: System restore (als je echte backup's maakt)
    Telephony (als je geen gebruik meer maakt van je modem)
    Thema's (als je niet schakelt tussen thema's)
    Automatische updates (als je daar geen gebruik van maakt, tijdelijk starten indien je handmatig updated)
    Wireless Zero configuration service (als je geen draadloos netwerk hebt).
    [/list]Alles bij elkaar toch wel ergens in de buurt van 50-80 MB geheugen schat ik in, en natuurlijk sneller starten en werken zonder deze ballast.
    Je hebt veel "teletubbie" effecten aanstaan, dat kost ergens in de buurt van 20% processorkracht. Kijk eens bij prestaties (deze computer), en kies eens voor "beste prestaties+ . Natuurlijk kan je ook kiezen voor een tussenweg, door zelf vinkjes te plaatsen bij die effecten/'verbeteringen|" die je zelf wilt om de boel wat op te leuken.
    Je hebt (waarschijnlijk vanwege de zeer hoge resolutie) grote lettertypes aanstaan. Daar kunnen sommige programma's niet goed mee overweg.

    Kijk eens naar de locatie van het swap=bestand. Toch niet op D:? Zet de omvang van het swap bestand vast. Als dit nog niet gebeurd was, is het swap bestand waarschijnlijk aardig gefragmenteerd. Schakel het uit, herstart, defragmenteer de disk en zet het swap bestand weer aan. Dat herstarten en defragmenteren zonder swap bestand moet bij jou waarschijnlijk in Velige Mode, omdat je anders te weinig geheugen hebt (tenzij je eerst even goed uitmest, dan zal het wel gaan).
    Als je al uitmest, loop dan de temp mappen door, gooi de map prefetch leeg, draai schijfopruiming leeg de prullenbak en draai defrag. Dan herstarten. Voor het overige ziet de computer er gezond uit. Beetje overbezet en overdone, da's alles.

    Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
    Homepage


    Bericht 20 van 21

    NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
     Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:18-12-2005
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2636.20
     Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
    Hoi Michel,
    Bedankt.
    >> Voor het overige ziet de computer er gezond uit. Beetje overbezet en overdone, da's alles.  <<
    Ja. Dat de partities lekker vol zitten komt doordat ik nog een stel films en software erop heb staan die ik nog op schijf moet branden c.q. uitzoeken. Verder moet ik nog wat onderhoud plegen waaronder defragmenteren van de hele schijf.
    Geheugen ga ik er zeker eens bijprikken.
    Swap-bestand staat op C: en is 0% gedefragmenteerd.
    Algeheel defragmenteren moet nog gebeuren, maar vooral F:
    Die RealSched, dat is toch van RealPlayer? Zo ja, kan ik die ook om zeep helpen zonder RealPlayer te de-installeren?
    Ik werk inderdaad met een grote resolutie met grote lettertypen. Dit blijft ook zo ondanks dat sommige programma's er helaas niet (goed) mee om kunnen gaan. Deze programma's hebben m.i. dan pech tenzij het noodzakelijkerwijs niet anders kan.
    >> Slechts één gebruiker? Uitzetten kan je dan: Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling, Secondary logon
    Hoe doe ik dat? Via de Services?
    Maar zoals je weet zit ik op dit moment in een test die nog een week duurt. Daarna kan ik de computer rebooten en de boel uitruimen (waaronder films op DVD branden, de punten die jij opnoemde bekijken etc.).

    Stefan

        Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
        http://tinyurl.com/yuojv[/]
     


    Bericht 21 van 21

    NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
     Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2005
     Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2636.21
     Onderwerp:Bewaar-perikelenForum:ws-nlcomputer
    Hoi Stefan,
    >> Die RealSched, dat is toch van RealPlayer? Zo ja, kan ik die ook om zeep helpen zonder RealPlayer te de-installeren? <<
    Ja hoor. Het is zo'n dom tooltje dat alleen maar controleert of er updates van Real Player zijn. Vink maar weg in MsConfig.

    >> Hoe doe ik dat? Via de Services? <<
    Inderdaad. Start, uitvoeren, services.msc Daar kan je de genoemde services naar believen op automatisch (altijd gestart), handmatig (indien mogelijk gestart indien iets er om vraagt) of Uitgeschakeld (nooit starten) zetten.
    Wat misschien wel aardig is, vóór je gaat uitmesten, is de pc herstarten, niets doen en na een paar minuten het geheugengebruik noteren. Na uitmesten/uitschakelen via dezelfde weg weer eens kijken.

    Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
    Homepage