Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 01:41:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Installable ISAM  (gelezen 12151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Installable ISAM
« Gepost op: 9 november 2009, 19:58:53 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Jan101477Datum:10-10-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3103.1
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik heb zowel Visual Basic 5.0 als Visual Basic 6.0 Enterprise Edition.
In Visual Basic 5.0 heb je mogelijkheden tot een installatieprogramma voor je toepassing en bovendien voor het maken van helpbestanden. In Visual Basic 6.0 kan ik die mogelijkheden niet vinden.
Daarom heb ik mijn onder VB 6.0 ontwikkelde programma ook proberen te draaien onder VB5.0, maar dan krijg ik de foutmelding: "Can't find installable ISAM".
Op de internet site van Microsoft blijkt uit KB299457 dat dit te maken heeft met de versie van MSVBVM60.dll. Ik heb hiervan 2 versies waarbij de eerste versie: 6.0.97.82 in system32 staat. Bovendien heb ik versie 6.0.96.90. Ik vrees dat als ik de twee verwissel, dat dan VB6.0 die fout gaat geven. Heb je hier ervaring mee?



Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-10-2006
 Aan:Jan101477MsgID:3103.2
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hoi Jan,
>> In Visual Basic 6.0 kan ik die mogelijkheden niet vinden. <<
Als je inderdaad de Enterprise versie hebt, moet je de mogelijkheid hebben de VB tools te installeren. Daarbij zit de "package & deployment wizard", waarmee je vrij eenvoudig een setupprogje bij elkaar klikt.
6.0.97.82 Deze versie (23/2/04) staat ook bij mij in system32. Deze versie hoort bij ServicePack6B, en is op een flink aantal puntjes verbeterd.
6.0.96.90 En deze versie (3/9/2002) staat bij mij in ServicepackFiles/I386. Dit is de versie die met XP wordt meegeleverd.
Ik weet niet of verwisselen helpt, maar even uitproberen moet geen kwaad kunnen (hoogstens de oude bugs tijdelijk weer tonen). Even in in system32 rechtsklikken op die Virtual Machine, kopieren, plakken. Dan is er een bestand "Kopie van MsVbVm60.dll" gemaakt. Hierna de oorspronkelijke Vm verwijderen en de vorige versie ervan naar system32 kopiƫren.
Ik ben van VB3 direct overstapt naar VB6, en heb geen idee wat precies de makke is tussen versie 5 en 6. Dus het wordt wel even goed testen of er geen ongewenste zaken optreden. Mocht het niet naar de zin zijn verwijder je de oude VM, en hernoem je de kopie weer.
Maar beter is het natuurlijk die Package & Deployment Wizard zien te installeren. Dus zoek daar even goed naar.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 10/10/2006 12:35 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:10-10-2006
 Aan:Jan101477MsgID:3103.3
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Ik haat de setup tools van Visual Basic. Die van VB5 was een ramp, VB6 was beter. Maar nog altijd niets in vergelijking met VB2005.
Voor VB5/VB6 geef ik de voorkeur aan externe installers als GkSetup (maar er zijn er meer www.hlrnet.com/tecprinst.htm) .
Ik heb nog geen problemen ontmoet van versieverschillen in VB6.
Groeten,
Hans


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Jan101477Datum:10-10-2006
 Aan:Hans Le Roy/WUGNETMsgID:3103.4
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,
Dank voor je reactie. Welke helpwriter gebruik je en hoe bevalt die. Ik heb een oudere versie van VBNHelpWriter, maar als ik de nieuwe versie wil bestellen krijg ik een "Pagina niet gevonden". Ook de email-adressen en het telefoonnummer reageren met een foutmelding. Weet jij misschien wat er met dat bedrijf aan de hand is.
Jan van der Peet


Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Jan101477Datum:10-10-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3103.5
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik heb de Package & Deployment Wizard gevonden. Heeft VB 6.0 misschien ook een goed programma voor het maken van helpbestanden? Ik heb wel eens iets gedaan met de help authoring tool van Microsoft maar dat vind ik een rot ding.


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:10-10-2006
 Aan:Jan101477MsgID:3103.6
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Dag Jan,
Ik heb ook daarvan een lijstje op www.hlrnet.com/tecprdocu.htm.
Ik maak de helpbestanden in Word (RTF bestanden met speciale codering, zoals gedocumenteerd in Help Workshop). Maar weet je dat je ook HTML bestanden kan compileren in een CHM bestand met HTML Help Workshop (ook Microsoft, ook gratis)?
Hans


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-10-2006
 Aan:Jan101477MsgID:3103.7
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hoi Jan,
>> Heeft VB 6.0 misschien ook een goed programma voor het maken van helpbestanden? <<
Nee, dat zit er niet bij. Er zijn diverse (betaal) programma's die dat wel kunnen, sommigen kunnen chm files maken. Ook gratis tools zoals Hans opmerkt, de Html help workshop, en ook Abee CHM Maker freeware (gecrippled met nag-screen) is daar misschien wel voor te gebruiken. Maar echt in VB apps integreren van contextgevoelige helpfile kan je voor zover ik weet alleen maken met betaalsoftware zoals helpscribble en html help generator. Kijk eens bij de lijst van Hans.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 10/10/2006 17:08 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ SQL & Programmeren
 Van:PeterDatum:10-10-2006
 Aan:Jan101477MsgID:3103.8
 Onderwerp:Installable ISAMForum:ws-nlcomputer
Hoi Jan,

>>Heeft VB 6.0 misschien ook een goed programma voor het maken van helpbestanden?<<

Niet voor het maken maar aanroepen van CHM files of onderdelen daarin gaat prima met VB.
Gewoon 1 API call, wat declaraties en klaar.
HIER staat een voorbeeldje.

CHM files maak ik met UltraEdit en compileer ze met MS HTML Help Workshop.


groeten, Peter