Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

502 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 13:36:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Rand apparatuur  (gelezen 16275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2016, 13:41:19 »
Peter,

ik vergat nog even het bestand addition toe te voegen

Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2016, 18:52:34 »
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
    Freecorder Toolbar
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2016, 12:49:24 »
Hi Peter,

Hierbij het gevraagde logbestand.
Groet: Henk

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2016, 13:12:11 »
Peter,

Navullende info:
- Mijn compact camera toont zich weer als een extra harde schijf - oke
- Mijn spiegelreflex camera Nikon D3100, blijft volharden in stuurprogramma opnieuw installeren.

Groet: Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2016, 13:56:56 »
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
    VDownloader 3.5.864
    ViewNX 2
Herstart de computer.

Stap 2:
Start CCleaner.
Klik rechtsonder op "Zoeken naar updates".
Indien er een nieuwe versie beschikbaar is, download deze dan hier.:
- Klik op de groene knop 'Download Latest Version ...'.
- Installeer CCleaner.
- Let op: Haal de 2 vinkjes weg zodat je startpagina behouden blijft en de extra software (Google Chrome) niet geïnstalleerd wordt.
Start CCleaner.

- Klik in de linkse kolom op Cleaner.
- Klik achtereenvolgens op Analyseren en daarna op Schoonmaken en vervolgens op Oke.
- Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scannen op fouten.
- Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde fouten... en OK.
- Op de vraag om een back-up te maken, klik op JA en vervolgens op Opslaan.
- Klik dan op Herstel alle geselecteerde fouten.

Sluit CCleaner.

Stap 3:
Installeer de software voor je camera opnieuw: ViewNX 2
Enige verbetering nu ?

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2016, 15:19:09 »
Hi Peter,

De programma's zoals voorgesteld verwijderd en NX Viex van Nikkon opnieuw geinstalleerd.
Helaas geen verbetering. Standaard draai ik minimaal 1 x per maand het gehele ritueel van CCleaner. Daar is voor dit probleem nooit wat uit gekomen.

Wel iets gevonden wat mogelijk invloed kan hebben.
Op apparaten en printer instellingen, is niet alleen D3100 voorzien van een ! maar ook
van de netwerkadapter "Microsoft Teredo Tunneling-adapter"

Hoe kan ik trouwens het stuurprogramma van Teredo verkrijgen?

Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2016, 19:06:50 »
Citaat
Standaard draai ik minimaal 1 x per maand het gehele ritueel van CCleaner.
Gebruik je dan wel telkens de nieuwste versie ?


We gaan Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2016, 14:12:13 »
Hi Peter,

Ik update CCleaner wanneer er een nieuwe uitgave is, ik wordt via e-mail de de hoogte gehouden van een nieuwere versie.

Bijgaand weer de gevraagde fixlog

Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2016, 20:19:33 »
We gaan Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Enige verbetering nu met de netwerkadapter "Microsoft Teredo Tunneling-adapter" ?

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2016, 16:00:51 »
Hi Peter,

Hier is de gevraagde fixlog.

Groet:
Henk

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2016, 16:02:57 »
Weer even te snel gereageerd.

De fix voor Teredo Tunneling adapter is nu oké

Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2016, 18:31:44 »
Prima.
Voor wat betreft de D3100 Nikon, sluit die eens aan op de computer. Zet daarna de camera uit en na 10 seconden weer aan. Werkt het dan wel normaal ?

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2016, 18:48:06 »
Peter,

Helaas hij geeft weer aan dat hij het stuurprogramma mist.
Uiteraard na herinstallatie weer oké.

Groet:
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2016, 17:26:09 »
Vreemde situatie.
Je kan tijdens de installatie niet ergens aangeven dat deze verwijdert mag worden na ontkoppelen van de camera ?

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #29 Gepost op: 27 maart 2016, 15:42:39 »
Hi Peter,

Ik krijg geen melding of ik iets mag verwijderen na ontkoppelen van de camera.

Groet:
Henk