Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

489 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 14:01:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Rand apparatuur  (gelezen 16277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Rand apparatuur
« Gepost op: 28 februari 2016, 16:25:33 »
Steeds als ik foto's wil overzetten naar mijn PC moet ik het stuurprogramma opnieuw installeren.
Dit is geen urgent probleem maar irritant.
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:46:13 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2016, 23:52:33 »
Kan je wat meer vertellen:
- Welk stuurprogramma ?
- Foto's overzetten van waaruit en hoe zet je die over ?
- Welke Windows versie gebruik je ?
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:46:31 door Peter »

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2016, 14:00:13 »
Beste Peter,
- Het overbrengen van foto's naar mijn computer, doe ik altijd direct van de camera naar een directory op mij harde schijf. Zowel komt dit probleem voor bij mijn Nikon D3100 camera als bij mijn Olympus compact camera.
- Normaliter krijg bij bij de aansluiting van de camera een nieuwe directory te zien vanwaaruit ik de foto's kopieer naar mijn harde schijf directory.
-Ik gebruik Windows 7

Echter zodra ik de camera aansluit krijg ik wel te horen dat er een nieuw apparaat is gedetecteerd, maar ik moet naar de Windows probleemoplossing gaan om het probleem te detecteren, die daarna opgeeft dat het stuurprogramma opnieuw moet worden geïnstalleerd. Na dit gedaan te hebben krijg ik toegang tot mijn camera opslag.

Mvgr:
Henk
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:46:53 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2016, 18:49:59 »
Heeft het wel normaal gewerkt of is er recent iets gewijzigd/geïnstalleerd wat dit probleem kan verklaren ?

Schakel eens de realtime-bescherming van je antivirus tijdelijk uit voordat je de camera aansluit. Geeft dat verbetering ?
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:47:11 door Peter »

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2016, 14:56:22 »
Hallo Peter,

Het heeft inderdaad goed gewerkt tot ergens midden vorig jaar, ergo moeilijk te achterhalen of een aanpassing van de bestaande programma's roet in het eten heeft gegooid. Ik vermoed zelf dat een update van Microsoft invloed heeft gehad, maar welke update ?????
De real time bescherming uitgezet voor aansluiten van de camera, heeft helaas niet gewerkt.

Groet Henk
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:47:28 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2016, 18:15:54 »
Laten we eens kijken wat er zoal op je computer staat. Misschien conflicteert er iets met elkaar.

Download RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.


De titel van dit topic is Rans apparatuur, bedoel je soms Rand apparatuur ?
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:47:43 door Peter »

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2016, 18:24:40 »
Hi Peter,

Even een tijdje uit de lucht geweest vandaar dat het even duurde voordat ik reageerde.

Kort geleden nog even mijn e-reader aan mijn PC gekoppeld, die direct werd herkend.

Als bijlage de 2 files zoals om verzocht.

De Topic moet inderdaad Rand Apparatuur zijn, had toch weer te snel op verzenden gedrukt.

Groet: Henk
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2016, 19:48:02 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2016, 19:45:53 »
De topicnaam is gecorrigeerd.
We gaan wat opschonen en repareren. De Java versie is veroudert, wordt later vervangen.
YAC is overbodig, je hebt CCleaner al en deze is beter.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
    AVG PC Tuneup 2011
    Java 8 Update 45
    JavaFX 2.1.1
    McAfee Security Scan Plus
    YAC(Yet Another Cleaner!)
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
standardsearch;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
msconfigcheck;
shortcutfix;
{0E8A89AD-95D7-40EB-8D9D-083EF7066A01};c
{1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612};c
{F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\linkscanner];r
iSafeService;s
iSafeKrnl;s
iSafeKrnlKit;s
iSafeKrnlMon;s
iSafeKrnlR3;s
iSafeNetFilter;s
iSafeKrnlBoot;s
VDSDK;s
vToolbarUpdater40.2.6;s
WtuSystemSupport;s
C:\Program Files (x86)\Elex-tech;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
C:\Windows\tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin];r
yahoo_ff.xml;ff
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupfolder\C:^Users^HENK^AppData^Roaming^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^StormWatchApp.lnk];f
C:\Users\HENK\AppData\Local\STORMW~1;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\explorer];r
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:91;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\regfile\Shell\edit\command];r
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,6e,00,6f,00,74,00,65,00,70,00,61,00,64,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,22,00,25,00,31,00,22,00,00,00;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\regfile\Shell\open\command];r
@="regedit.exe \"%1\"";r
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2016, 14:58:15 »
Hallo Peter,

Hierbij de gevraagde log.

Ik ben benieuwd.
Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2016, 18:39:32 »
Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files\WinZip Driver Updater;fs
C:\Users\HENK\Desktop\Oude Firefox-gegevens\iigzefhs.default\extensions\{b9db16a4-6edc-47ec-a1f4-b86292ed211d}.xpi;f
C:\Users\HENK\Desktop\Oude Firefox-gegevens\iigzefhs.default\extensions\{c0c9a2c7-2e5c-4447-bc53-97718bc91e1b}.xpi;f
C:\Users\HENK\AppData\Local\Conduit;fs
C:\Program Files (x86)\Wajam;fs
{89EA452F-AF7D-43CE-8A7A-555B75848875};c
C:\Users\HENK\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\d6k61it0.default-1438260905789\extensions\avg@toolbar.xpi;f
C:\Users\HENK\AppData\Roaming\Mozilla\Extensions\{1FD91A9C-410C-4090-BBCC-55D3450EF433};f
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{1FD91A9C-410C-4090-BBCC-55D3450EF433};f
dlfienamagdnkekbbbocojppncdambda;chr
niapdbllcanepiiimjjndipklodoedlc;chr
iedefaults;http://www.google.com
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Vertel hoe het inmiddels gaat.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2016, 16:43:20 »
Hi Peter,

De tweede script duurde vele malen langer van die van gisteren. Er kwam geen logje, maar middels herstart toch het logje gefiled.
Daarna AdwCleaner er over heen.
Van beide vindt je de resultaten terug in de bijlagen.

Bij het aansluiten na deze actie, van een camera blijf ik het oude probleem houden.

Groet
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2016, 18:18:44 »
Het zoeklogje is niet compleet.
Voer Stap 1 uit mijn vorig bericht daarom nogmaals uit en post het nieuwe logbestand.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2016, 19:32:59 »
Hi Peter,

Ik hoop dat dit logbestand nu wel goed is.
Het logbestand verscheen niet automatisch maar via opnieuw opstarten en zoek.exe het bijgevoegde resultaat.

Ik had bij de werking van zoek.exe dat het bleef hangen op de actie:
Check 16
--- Firefox Extensions 16:20:28,32
Om 19:10 uur nogmaals gekeken of er een log bestand was, doch helaas.
Via Windows taakbeheer/Processen gezien dat er bij zoek.exe geen enkele activiteit te bespeuren was. Toen maar toch dit logbestand geselecteerd voor jou.

Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2016, 20:07:19 »
Om onduidelijke redenen loopt Zoek.exe niet goed.
We gaan een andere tool gebruiken.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan wordt een logbestand gemaakt (FRST.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Rand apparatuur
« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2016, 13:37:33 »
Hi Peter,

Zo dat ging een heel stuk sneller als bij zoek.exe.
Ik heb het programma Scan Tool 64 bit gebruikt.

In de bijlage het verkregen logbestand.

Mvgr:
Henk