Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

488 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 22:42:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: NT server foutmelding  (gelezen 13192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
NT server foutmelding
« Gepost op: 9 november 2009, 21:16:11 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:KoekbalDatum:18-01-2005
Aan:AllenMsgID:1907.1
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Telkens als xp opstart krijg ik de volgende melding:
"Implements the NT server that starts the server.
In Implements the NT server that starts the server. is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Als u met iets bezig was, kunnen de gegevens die u aan het bewerken was, verloren zijn gegaan.
Vertel Microsoft over dit probleem.
We have created an error report that you can send to us. We will treat this report as confidential and anonymous.
Als u de inhoud van dit rapport wilt weergeven klikt u hier."
Vervolgens kan ik de melding versturen naar MS.
Wat is de reden van deze melding? Het is wel zo dat de laatste tijd xp langzaam opstart.
Ik heb cs6.0 en adsl.
Koekbal
 


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-01-2005
Aan:KoekbalMsgID:1907.2
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

>> Implements the NT server that starts the server. <<
Ik neem aan dat je bedoelde:
Implements the NT service that starts the server.
Heb je een Canon printer? Er lijkt namelijk iets mis te zijn met de service MPSERVIC.EXE die o.m gebruikt wordt door bepaalde Canon printers als SP2 van XP geïnstalleerd is.
Heb je inderdaad zo'n printer, de-installeer de drivers dan eens netjes en kijk of de fout nu weg blijft. Zo ja ga naar de Canon site en zoek een nieuwere driver voor die printer.

[/size]Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:KoekbalDatum:19-01-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1907.3
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Beste Michel,
bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een Canon printer, maar hoe weet ik of ik SP2 heb geïnstalleerd? Het is wel zo dat windows bij mij automatisch updates ophaalt en installeert. Waar kan ik de printerdriver vinden/hoe ziet dat bestand eruit?
Weer bedankt.
Koekbal


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-01-2005
Aan:KoekbalMsgID:1907.4
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Dag Koekbal,
>> maar hoe weet ik of ik SP2 heb geïnstalleerd? Het is wel zo dat windows bij mij automatisch updates ophaalt <<
Dan heb je SP2 aan boord.
>>Waar kan ik de printerdriver vinden/hoe ziet dat bestand eruit? <<
Meestal worden dat soort drivers via de normale software weg geïnstalleerd: Start, instellingen, configuratiescherm, software en daar in de lijst zoeken naar Canon (stuur) programma's en deze de-installeren. Na herstarten even kijken of de fout nu verdwenen is. Mocht het zo niet lukken, kijk dan eens bij start, instellingen, printers en faxapparaten, en verwijder daar die Canon printer.
Laat even weten of de foutmelding dan weg is, zo nee, dan is er nog een mogelijkheid.
Is de fout weg, dan wordt het op de Canon site zoeken naar de nieuwste drivers.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:KoekbalDatum:22-01-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1907.5
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Beste Michel,
de stuurprogramma's kon ik niet vinden. Daarom heb ik de printer verwijderd en vevrolgens een nieuwe driver geïnstalleerd. Daarna de printer weer toegevoegd. Maar nog steeds duurt het openen van windows lang (ca. 2 á 3 minuten) en verschijnt die storingsmelding weer.
Koekbal.


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-01-2005
Aan:KoekbalMsgID:1907.6
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Dag Koekbal
>> Daarom heb ik de printer verwijderd en vevrolgens een nieuwe driver geïnstalleerd. Daarna de printer weer toegevoegd. Maar nog steeds duurt het openen van windows lang (ca. 2 á 3 minuten) en verschijnt die storingsmelding weer. <<
Toen je de printer verwijderd had, was de pc bij opstarten nog traag, en kreeg je de foutmelding?
Probeer dat even uit. Dus de printer verwijderen, en dan herstarten. Verder zie je in de softwarelijst van geïnstalleerde programma's  helemaal geen Canon programma's?

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:KoekbalDatum:23-01-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1907.7
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Beste Michel,
Ik heb de printer weer verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Het blijft lang duren en ik krijg die NT melding weer. Ik heb als bijlage een hardcopy van mijn mapje Multipass4, de enige submap in mijn Canon-map, bijgevoegd.
Groeten,
Koekbal
 



Bijlagen :



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Windows

canon_multipass.doc
125KB

canon_multipass.doc
125KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-01-2005
Aan:KoekbalMsgID:1907.8
Onderwerp:nt server foutmeldingForum:ws-nlcomputer

Dag Koekbal,
>> Ik heb de printer weer verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Het blijft lang duren en ik krijg die NT melding weer.  <<
Die map bevat inderdaad het bestand waar het om gaat. Deze lijst heb je gemaakt ná het verwijderen van die printer neem ik aan. Maar helaas blijkt dat dus niet voldoende, getuige de inhoud van deze map. Kijk nog eens goed bij Start, instellingen, configuratiescherm, software of daar echt geen Canon software tussen staat, en zo ja de-installer die software dan netjes.
Die MPSERVIC.EXE moet namelijk correct via software verwijderd worden.
Als dat echt niet lukt kijk dan bij start, uitvoeren, services.msc (enter) of je die mpservice.exe in de services lijst ziet staan. Zo ja rechtsklik er op en kies bij opstarttype tijdelijk "uitgeschakeld". Herstart dan de pc. Nu zou de foutmelding verdwenen moeten zijn.
Is dat zo, dan zal je toch echt op zoek moeten naar betere drivers voor die Canon.


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina