Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 15:57:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Demente hoofdgebruiker  (gelezen 5449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Demente hoofdgebruiker
« Gepost op: 9 november 2009, 22:20:56 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:willemnielandDatum:24-10-2005
Aan:AllenMsgID:2552.1
Onderwerp:hoofdgebruiker dementieForum:ws-nlcomputer

Hoi luitjes,
Een ouwe kameraad van mij die ik net eventjes in een bijkletsenbabbel aan de lijn had vertelde mij zijn probleem.
Hij heeft vrouw en twee dochterkens en een kat. Afgezien v.d. kat kan ieder gezinslid er op los op de pc. Maar de kinders weten papa`s wachtwoord van hem, als zijnde hoofdgebruiker, niet. Om te voorkomen dat de dames in hun puberale overmoed een teveel aan dingen doen als muziek downloaden en daarbij dus aan pa`s budget knabbelen.
Mogen ze het wel een keer dan logt pa in onder zijn account. Tja, zegt `ie tegen mij: Maar die kids staan me gewoon achter in mijn nekvel te ademen als ik dat wachtwoord in typ dus ik dacht ik wijzig mijn wachtwoord maar eens.
Leuk en aardig maar: meneer is nu zijn wachtwoord vergeten. We waren vroeger drinkebroers en dikke pret met mekaar Genossen maar aangezien we ons leven aardig hebben aangepast aan onze leeftijd ,die aardig overeenkomt, denk ik niet dat het dementie is maar toch... hij is het wachtwoord kwijt.
Kan dus nergens meer bij. Voor zijn werk erg onhandig en verders ook.
Hij heeft windows XP wat kan hij nu doen om weer gewoon toegang te krijgen?
willem
mijn website in opbouw
www.linksrichten.nl


[/size][/color]


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-10-2005
Aan:willemnielandMsgID:2552.2
Onderwerp:hoofdgebruiker dementieForum:ws-nlcomputer

Hadie Willem,
>> Hij heeft vrouw en twee dochterkens <<
Tja... da's vragen om problemen
>> Hij heeft windows XP wat kan hij nu doen om weer gewoon toegang te krijgen? <<
Ik neem aan, dat hij Xp Home heeft. Nu ken ik dat niet uit mijn hoofd (gebruik altijd Pro), maar als de beste man op F8 drukt terwijl hij de pc aanzet (laat hem maar op die toets rammelen als een volleerde Parkinson simulant), dan krijgt hij een tekstmenu. Hij kiest dan voor "Veilige Mode". Als alles goed is, kan hij dan inloggen als Administrator. Standaard heeft de Administrator onder XP Home geen wachtwoord.
Eenmaal ingelogd als administrator moet hij het wachtwoord van zichzelf kunnen wijzigen.
Als dat allemaal niet lukt, dan zijn er wel tools, maar dan wordt het aardig technisch.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:willemnielandDatum:25-10-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2552.3
Onderwerp:hoofdgebruiker dementieForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Dank. Meneer mailde me net, hij heeft je instructies opgevolgd. Zijn pc-boer had dat ook al aangegeven maar daar wilde hij niet aan, maar door mijn aandringen dat jullie hier bepaald niet dummys zijn deed hij toch e.e.a. aan vereiste handelingen!
Eigenwijs, zelfs mijn vriendenschaar...
Dus is het hem gelukt want anders had ìe me niet kunnen mailen;-) (naar zijn zeggen dan)
groetjes willem
(kijk je trouwens ook even: www.leesplankjes.web-log.nl  ?) w.
mijn website in opbouw
www.linksrichten.nl