Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

501 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 15:40:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: SMTP-server  (gelezen 12565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
SMTP-server
« Gepost op: 9 november 2009, 22:21:43 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:26-10-2005
Aan:AllenMsgID:2554.1
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Gegeven:
Een Windows XP laptop, wordt gebruikt door een absolute 0 op gebied PC's, alles is kant & klaar geinstalleerd.
Probleem:
De laptop wordt op verschillende werkplekken (draadloos/bekabeld) gebruikt. Als smtp server moeten de gegevens waar men toevallig is worden gebruikt. Dit is voor de betreffende gebruiker te complex en ook het gebruiken van "locaties" is te complex.
Oplossing:
Ik zou dus op die laptop het liefst een SMTP server installeren die altijd gewoon simpel z'n werk doet en minimale kansen heeft voor misbruik. Omdat het een eenmalig gebeuren is heb ik geen zin er veel studie en/of tijd aan te besteden.
Vraag:
Wat is het simpelste produkt op dit gebied. (liefst gratis)Aloha, Sjaloom, Allah Akbar en Je zus redt.


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:26-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.2
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
Hoewel ik de SMTP-serverfunctie nooit heb gebruikt van het programma die ik voor mijn FTP-server gebruik, is LiteServ een aardig programma, ook om in te stellen en het doet (continue) wat-ie moet doen.
Is alleen niet gratis; $39,95.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]


 


Gewijzigd 26/10/2005 14:30 CET door Stefan de Best (Sysop)


Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:26-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.3
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
Zelf gebruik ik voor dat soort situaties PostCast server, een smtp server die in te stellen is zodat alleen vanaf de lokale machien te werken is, wel heb ik wel eens wat problemen gehad met afwijkende DNS servers. Maar het is denk ik wel het proberen waard.
TdJ


Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:26-10-2005
Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:2554.4
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Beide programma's hebben hetzelfde probleem. Verzenden gaat goed _tenzij_ het naar een XS4ALL adres gaat, dan komt er de melding "connection refused".
Zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik op het XS4ALL netwerk aangesloten ben maar dat beperkt toch wel het gebruik. Of is er een ander probleem?
Aloha, Sjaloom, Allah Akbar en Je zus redt.


Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:27-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.5
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer
Hoi Ton,

>>Wat is het simpelste produkt op dit gebied. (liefst gratis)<<

Ik weet niet of er altijd een internet verbinding aanwezig is maar dan zou ik adviseren om een Google mailbox in te stellen. Heeft POP3 en SMTP ondersteuning zodat je overal je mail kunt ontvangen en versturen. Als dit gewenst is dan kan ik je een link sturen (verzoek via privé mail aan rdewit@gmail.com) om een mailbox aan te maken.

Voor de meelezers: ik kan nog 100 accounts weggeven ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.6
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> SMTP server installeren die altijd gewoon simpel z'n werk doet  <<
Het probleem ken ik als internationale reiziger maar al te goed. Een eigen smtp server draaien is geen optie. Teveel providers schermen dat soort smtp servers af.
Mogelijkheid 1: CompuServe 2000 inclusief de software gebruiken. Werkt perfect op elke denkbare verbinding, kost wel wat en mijn vrouw is er helemaal mee in haar sas. Die is qua mail ook een absolute nul.
Mogelijkheid 2: zoals Ruud ook al zei een Gmail account gebruiken. De Gmail smtp server is een authenticating server op basis van een wachtwoord, de verbinding doet niet terzake. Gmail is gratis. Ik gebruik de smtp server al weer geruime tijd voor als ik op een hotspot of een hotel lan zit en het mijn privé mail betreft.
Vooral als het de enige mailaccount zou zijn naar mijn idee verder echt compleet totaal probleemloos!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:27-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.7
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> Verzenden gaat goed _tenzij_ het naar een XS4ALL adres gaat, dan komt er de melding "connection refused". <<
Daar moet echt iets anders aan de hand zijn. Ik heb thuis ADSL van xs4all en op kantoor hadden we kabelinternet van Zeelandnet en tegenwoordig ook ADSL van xs4all, en dit heb ik nog nooit gehad. Ik heb altijd mail van huis naar kantoor kunnen sturen en omgekeerd.
Het lijkt me dat er iets vreemds aan de hand is, wat staat er in de log van PostCast server? (menu View, Logs en dan de betreffende logfile kiezen)
TdJ


Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maarten FestenDatum:31-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.8
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer
Het probleem is dat providers sinds jaar en dag hun SMTP-servers alleen laten gebruiken voor het doorsturen van e-mails afkomstig van hun klanten. Dat controleren ze in eerste instantie aan het IP-adres: als een verstuurder een IP-adres heeft uit de range van de provider, dan is de afzender bekend en kunnen ze de post rustig doorsturen.

Als dat niet het geval is, bestaat bij een aantal providers de mogelijkheid om je alsnog te identificeren als geautoriseerd gebruiker van hun SMTP. Daarvoor is het SMTP Auth protocol bedacht, dat door een aantal e-mail programma's wordt ondersteund. In Outlook Express bijvoorbeeld kies je uit het menu Tools -> Accounts, de eigenschappen van een willekeurig POP3-account en dan in het tabblad Servers onderin onder het kopje Outgoing Mail Server zet je een vinkje bij My Server Requires Authentication. Met de knop Settings kun je dan eventueel gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

Als dát niet lukt, is er nog een laatste optie die over het algemeen heel goed werkt: van je eigen PC een SMTP-server maken. Op mijn Macintosh heb ik het standaard aanwezige pakket Postfix (een UNIX SendMail-variant) geactiveerd. Vervolgens heb ik mijn mailprogramma ingesteld om als SMTP-server het adres 'localhost' te gebruiken. Mijn mailprogramma levert alles keurig af bij 127.0.0.1, het postkantoor in m'n eigen computer, die het vervolgens weer doorstuurt naar de juiste geadresseerde. Direct.

Mail voor een geadresseerde van xs4all.nl wordt direct bij xs4all afgeleverd, dat van hetnet gaat naar hetnet en dat van compuserve naar - u raadt het al - compuserve. Want de SMTP-servers daar doen niet moeilijk over e-mail die bestemd is voor geadresseerden in hun eigen netwerk.

Heel soms doen zulke servers wél moeilijk over IP-adressen waarvan ze weten dat ze bij een inbelverbinding horen. En soms werkt deze oplossing ook niet omdat sommige providers verkeer op poort 25 (SMTP) bestemd voor buiten hun eigen domein blokkeren. UPC doet dat volgens mij.

Nu weet ik alleen niet welke software je nodig hebt op Windows XP, maar ik kan me voorstellen dat bij XP Professional na installatie van de Microsoft IIS-tools je ook een SMTP-server tot je beschikking hebt.

Maarten.



Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:31-10-2005
Aan:Maarten FestenMsgID:2554.9
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Maarten,
Duidelijk verhaal.
Tot voor kort ging alles probleemloos. Op de 's mans laptop was als SMTP server die van zijn websitehoster ingegeven. Ging prima (authenticate).
Opeens bleek echter dat er niet meer naar Hotmailadressen geantwoord kon worden (andere werkten probleemloos). Na lang gezever kwam uit de mouw dat MS alle mail vanuit het domein van de websitehoster blokkeerde omdat er vanuit dat adres een giga spamactie was geweest.
Vandaar dus dat ik zoek naar een andere oplossing.
Ik heb geen idee (wie wel) of en hoe er een smtp server in WinXP zit. Ik vrees alleen dat ook die het probleem zal hebben zoals die geteste smtpservers.
Ik vraag me derhalve af hoe andere laptopgebruikers dit doen. Althans diegenen die net voldoende kennis hebben om met de muis de cursor op de juiste plaats te zetten, vervolgens de juiste toetsen te beroeren en dan ook nog te klikken op het knopje "Send" en niet "Cancel".
Aloha, Sjaloom, Allah Akbar en Je zus redt.


Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:31-10-2005
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2554.10
Onderwerp:SMTP serverForum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
>> Ik vraag me derhalve af hoe andere laptopgebruikers dit doen <<
Nou, het gros zijn zakelijke gebruikers en die hangen via hun bedrijf op de een of andere manier er netjes in. Dat is dan dat. Er is maar een enkeling die vanaf zijn laptop ook nog vrij intensief e-mailt voor prive doeleinden zoals ik.
Mijn oplossing is de Gmail SMTP server. Maar ... die doet het op het moment niet, beats me why..Zowel POP als SMTP liggen er daar uit. Dan is een eigen SMTP ding de enige oplossing, ja. Ben ik wel eens mee bezig geweest met Sysop Franc, maar er waren aardig wat providers die dat blokken. Dat is dus ook niet echt ideaal.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer