Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

504 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 12:46:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Domein & IP  (gelezen 6318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Domein & IP
« Gepost op: 10 november 2009, 20:44:55 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:01-12-2005
 Aan:AllenMsgID:2625.1
 Onderwerp:Domein & IPForum:ws-nlcomputer
Ik heb altijd gedacht dat ieder domein een eigen en dus vast IP-adres zou hebben. Maar blijkbaar is dat niet het geval want het IP nummer blijkt te veranderen met de hoster.
Hoe zit dit in elkaar (in een nutshell)?
Aloha, Sjaloom, Allah Akbar en Je zus redt.


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-12-2005
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2625.2
 Onderwerp:Domein & IPForum:ws-nlcomputer
Hoi Ton,
>> want het IP nummer blijkt te veranderen met de hoster <<
Een hoster heeft altijd een beperkte reeks IP adressen (zeg maar de échte internet adressen) tot zijn beschikking. Nu wil ik met mijn (vastgelegde) domeinnaam naar een hoster. De hoster zal dan aan dat domein een IP adres uit zijn reeks toekennen, en de Internet DNS servers daarvan op de hoogte stellen. Na korte tijd zijn die servers op de hoogte en kan de site bereikt worden onder de domeinnaam.
En als je wisselt van hoster, dan geldt meestal een andere IP reeks, en dus zal het spelletje weer over gedaan worden.
Het is eenvoudig voor te stellen: Stel dat iedere hoster over enorm aantal volslagen willeurige IP adressen zou kunnen beschikken. Dan wordt het een enorme troep, want dan zou bij iedere verhuizing van een domeinnaam ook het ip-adres van de vorige hoster naar de nieuwe mee-verhuizen. Niet bij te houden. Bovendien zou er dan sprake zijn van enorm complexe netwerken, en niet van (reeksen binnen) subnetten zou als nu het geval is.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:07-12-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2625.3
 Onderwerp:Domein & IPForum:ws-nlcomputer
Oh. Ik heb altijd aangenomen dat bij een domein een vast IP nummer hoorde. ik dacht namelijk dat uitsluitend het IP nummer werd gebruikt om een bericht ter bestemde plek te krijgen maar dat moet dan dus aangevuld worden met de naam. Maakt de zaak niet bijster efficient.
Aloha, Sjaloom, Allah Akbar en Je zus redt.