Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

387 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 07:25:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Muziek doorspelen  (gelezen 10316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Muziek doorspelen
« Gepost op: 10 november 2009, 22:59:27 »
Bericht 1 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:AllenMsgID:3195.1
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi All,


Ik heb een homepagevraagje: ik heb een kerstwens geplaatst op http://donesteban.net/xmas2006/kerst2006.htm en om de nieuwjaarswens wat spectaculairder te maken verschijnt deze na KLIK via een Java Applet ineen apart venster. Zodra ik klik op Click Here stopt te achtergrondmuziek en dat is jammer. Dat doet afbreuk aan het geheel. Iemand een idee met welke html ik de muziek kan laten doorspelen? De Java Applet in het tweede venster genereert een wave. Ik hoop niet dat dit een streep door de rekening brengt.


BVD, Don.
(en wat de kerstwens betreft, iedereen mag zich aangesproken voelen;-) 


Bericht 2 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.2
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Zodra ik klik op Click Here stopt te achtergrondmuziek <<
Bij mij niet, muziek en vuurwerk klinken door elkaar.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3195.3
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,


>>Bij mij niet, <<
Maar potverdr... hoe kan dat nou? Bij mij dus eg wel. Ik ga mijn laptop opstarten .... (3 seconden later... ja ja, was het maar waar;-) Nee, ook op de laptop stopt de achtergrondmuziek direct zodra ik op Click Here klik. Ik had er al over gegoogled maar lees alleen maar gelijke problemen maar nog geen oplossingen. Heb jij een verklaring waarom op jou pc de zaak wel samen klinkt en hier niet?

 
Don
 


Bericht 4 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.4
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

Hier speelt de achtergrondmuziek ook gewoon door. Ik gebruik Internet Explorer 7.0.

Groet,
Maurice


Bericht 5 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3195.5
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik weet niet of dit nog info van enige waarde voor je is: Als ik de kerstwens voor me hem en ik klik niet op



 
maar op:
dan blijft de muziek wél spelen. Beiden zijn javascript:Toonpop vensters.
Don
  


Bericht 6 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:3195.6
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Maurice,
Raar allemaal. Ik vond het eigenlijk best logisch dat de muziek stopt. Ik heb later als html geplaatst:
<bgsound src="feliznavidad54.wma"id=music loop=infinite> terwijl ik eerst als loop -1 had. Bij mij maakt het echter geen verschil.
Zoals ik Michel al schreef, als ik een andere popup (javascript Toonpop) opstart, bijv. de Whats New popup, blijft bij mij de muziek wel doorspelen.
Gegevens van de Whats New popup in het andere venster plaatsen? Heb ik al gedaan:-)

Don



 


Bericht 7 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.7
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Probeer ToonPop eens te koppelen aan het onClick-event i.p.v. aan href=""   :
<a href="javascript:void(0)"
   onClick="ToonPop('http://donesteban.net/xmas2006/knalmap/knal.htm',670,510,30,320)">
PS: die javascript:void(0) achter href moét erbij anders krijg je weer heel andere effecten.

>Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 8 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.8
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

>>Zodra ik klik op Click Here stopt te achtergrondmuziek ...<<

Dat klopt inderdaad met IE5.0 of IE6.0
FF1.5 speelt helemaal geen muziekje af. Voeg deze regel eens toe, dan werkt het wel en ook na de klik.

<embed src='feliznavidad54.wma' loop='-1' mastersound>Er valt me nog iets op. Als het vuurwerk een tijdje loopt crasht windows: XP/IE6 of XP/FF1.5 of 98se/IE5
Ik verdenk de java-applet.
Heeft iemand anders dit ook geconstateerd?


groeten, Peter



Bericht 9 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3195.9
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
Voordat ik je bericht las, ben ik uiteraard verder blijven sleutelen en heb de oplossing gevonden in het maken van een tweede frame. Als je goed links goed op de kerstkaart kijkt zie je dat ik er stiekum een tweede frame geplaatst heb. Ik heb de muziekfile in dat frame gezet en nu loopt de handel naar wens. Ik heb de link nu naar een index.htm die beide frames aanspreekt. Jouw voorstel daar ga ik ook eens mee stoeien, maar nu eerst een Bavaria;-)

Kerstmis/ Christmas / Weinachten / Navidad 2006

Thanx voor je reply:-)
Don

 


Bericht 10 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:-> Don Esteban (NLHelp)Datum:18-12-2006
 Aan:PeterMsgID:3195.10
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
Thanx voor je reply. Ik schreef Stefan al dat ik met een extra frame heb gewerkt en de zaak nu naar wens draait.

<embed src='feliznavidad54.wma' loop='-1' mastersound>  

Hmm, ga ik eens mee experimenteren want met frames werken is altijd weer een heel gedoe.

Jouw Windows crasht met die applet? T's een applet die inderdaad de aandacht opeist in de pc en hoe sneller de processor, hoe beter hij loopt uiteraard. Op de pc van mijn vrouw begint tijdens het vuurwerk de muiscursor zwaar te vertragen maar crashen??
Loopt hij nu beter met 2 frames? Zal wel niet lijkt me.

Kerstmis/ Christmas / Weinachten / Navidad 2006
Groeten,
Don
 

Gewijzigd 18/12/2006 16:18 CET door Don Esteban (sysop NLHelp)


Bericht 11 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.11
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> maar nu eerst een Bavaria <<
Proost! Ik vermoed dat de afhandeling door IE7 anders is dan door IE6. Met IE7 liepen beide muziekjes synchroon, en op een andere pc onder IE6 stopte de eerste zoals bij jou. Maar je hebt zelf al een de-tour gevonden, dus dat scheelt mij weer zoekwerk.
Handig, die forumleden die hun eigen problemen oplossen!

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 12 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.12
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Proost!
 
>Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 13 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2006
 Aan:PeterMsgID:3195.13
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
>> Heeft iemand anders dit ook geconstateerd? <<
10 minuten laten draaien, geen problemen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 14 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:18-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.14
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Don,

Nog een kleine aanvulling. zie bijlage
De laatste letter van de tekst "Navidad" staat in een ander lettertype.


groeten, Peter

Bijlagen :

don1.bmp
120KB


Bericht 15 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:19-12-2006
 Aan:PeterMsgID:3195.15
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Peter,
Wat een luxe!! Ik heb zelfs betatesters:-)) Bedankt voor de hint. Weer een kreukel van Frontpage 2003. Ik miste plots de d van Felicidad. Even opnieuw typen en klaar. Niet klaar dus want ondanks dat hij in het bestaande lettertype zichtbaar wordt, moet je hem markeren en het nogmaals bevestigen. Dat had ik vergeten. Is de letter nu goed?

Leerzaam weer om jouw lettertype te zien. Dat lettertype correspondeert niet met wat ik heb ingesteld. In mij scherm zie ik het lettertype Monotype Corsiva. Een schuine klassiek getinte letter.
Groeten,
Don
 


Bericht 16 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:19-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.16
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hallo Don,

Om het nog ingewikkelder te maken <g>, ik hoor helemaal geen muziek. Klik ik op de link, dan hoor ik het vuurwerk op mijn Mac met Firefox 2.0. Maar bedankt voor je kaart :-) Jij ook hele fijne dagen en een goed 2007!

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Re: Muziek doorspelen
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2009, 23:00:53 »
Bericht 17 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:19-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.17
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Don,

En heb je het al eens met deze geprobeerd:


<embed src="feliznavidad54.wma" width="32" height="32" align="middle"></embed>------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 18 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:19-12-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3195.18
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Ok jij bedankt voor de kerstwensen:-)
>> De meest populaire browser op het internet wereldwijd zijn:
Juli 2006
1. Microsoft IE 85.85%
2. Mozilla Firefox 11.49%
3. Apple Safari 1.61%
4. Opera 0.69%
5. Netscape 0.12%
 <<

Ik heb het opgegeven mijn website 100% Firefox-compatible te maken. Da's goed voor jongens die er écht verstand van hebben<g> Maar laat ik je raad eens opvolgen. Als het werkt meld ik het. Ik laat op de site zelf de zaak nu maar staan zoals het staat.

Don Esteban (Sysop NL Help)
Don Esteban Homepage



[/size][/color] 


Bericht 19 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:19-12-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3195.19
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Ik had beloofd nog even terug te komen op jouw html.
Zowel
<embed src="feliznavidad54.wma" width="2" height="2" align="middle"></embed> als ook
<embed src='feliznavidad54.wma' loop='-1' mastersound> 
hetgeen Peter aanreikte, veroorzaakt beiden toch weer het stoppen van de muziek.

Ik heb de embed opdracht nu in het 2de frame gezet. Werkt ook maar loopt de muziek nu ook via Firefox?
Don 


Bericht 20 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:19-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.20
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

>>Dat had ik vergeten. Is de letter nu goed?<<
Nee, zo te zien is de website wel geupdate. Geen geluid meer.
Open het bestand "kerst2006.htm" eens met kladblok.
Daarin staat ergens de regel:

       Feliz Navida</font><font face="Monotype Corsiva" size="6" color="#FF3300">d  </font>

Verander dit in:

       Feliz Navidad</font>

Het bestand opslaan en nogmaals uploaden.


>>In mij scherm zie ik het lettertype Monotype Corsiva. Een schuine klassiek getinte letter.<<
Dat staat ook in de broncode van de pagina. Dat lettertype is echter geen standaard windows lettertype waardoor de browser een ander lettertype kiest, "Arial" geloof ik.
Het font "Monotype Corsiva" kan wel geinstalleerd worden met het Office-pakket.


>>...Frontpage 2003...<<
Dat dacht ik al. Het wemelt van de <font> toewijzingen en html spaties.


groeten, Peter




Bericht 21 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:20-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.21
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hallo Don,

>>Ik heb de embed opdracht nu in het 2de frame gezet. Werkt ook maar loopt de muziek nu ook via Firefox?<<

Nee, geen veranderingen. Ik hoor geen muziek als ik de pagina open, alleen het vuurwerk als ik op de link klik. Heb het ook met Safari gegprobeerd met hetzelfde resultaat.

Kijk eens op deze pagina, hoe de muziek daar speelt(broncode) want dat werkt wel met Firefox, misschien kun je er wat mee.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 22 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:20-12-2006
 Aan:PeterMsgID:3195.22
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
Schijnt gisteren met updaten toch iets fout te zijn gegaan want ik had op mijn eigen HD in de html wel degelijk nu Navidad met een d staan. Maar goed, ik heb alles weer geupload en nu zal je via de broncode zien dat de d er wél staat. Wie weet draai de muziek nu ook weer bij jou:-)

Dus Monotype Corsiva is iets van Office? OK. Ik heb Office uiteraard geinstalleerd maar kan me niet herinneren dat ik extra fonts heb geladen. Heb jij dan géén Office? Ik ga er toch vanuit dat ook jij met Word, Excel e.d. wilt werken, niet?

Frontpage is inderdaad een programma met kronkels. Ik heb in het verleden al veel boehhh geroep moeten verdragen op dit forum <g> maar ik doe het er maar mee. Om nu nog Dream Weaver te gaan doorspitten? Ach, mijn site is niet erg Firefoxvriendelijk maar ik ga er vanuit dat de meeste Firefox0bezitters geen Internetbeginners zijn en zij weten dat diverse websites niet Firefox-proof zijn.
Groeten,
Don 


Bericht 23 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:20-12-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3195.23
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Ruud,
op deze pagina, daar vind ik de code: 
<embed src="music/chestnuts.mid" width="32" height="32" align="middle"></embed>

Een paar berichten eerder deed je me aan de hand:
<embed src="feliznavidad54.wma" width="32" height="32" align="middle"></embed>

Wel, die code staat nu in frame 2 en bij jou loopt de handel nóg niet. Om in de broncode van het tweede frame te kijken moet je uiterst links in de pagina zitten. Ik zal de volledige URL van de wma eens plaatsen. Wie weet hoor je dan wél de muziek. Is dat het nu het geval? Zo niet, heb je de speakers aan staan? <g>
Don 


Bericht 24 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:20-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.24
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Don,

>>ik heb alles weer geupload en nu zal je via de broncode zien dat de d er wél staat. Wie weet draai de muziek nu ook weer bij jou:-)<<

De tekst is idd aangepast, maar het geluid is compleet verdwenen, ook met IE6.
Ik zie het ook niet in de broncode.
Iets te veel gepoetst?

>>Dus Monotype Corsiva is iets van Office?<<
Zegt MS op http://support.microsoft.com/kb/837463
Ik heb idd Office 2000 geinstalleerd maar niet de volledige installatie dus mogelijk is dat font apart moet.

Alvast fijne feestdagen, Peter








Bericht 25 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:20-12-2006
 Aan:PeterMsgID:3195.25
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Peter,
Als je gewoon in de broncode van de grote pagina kijkt, is de muziek inderdaad verdwenen. Ik had een 2de frame gemaakt en de muziekcode dáár geplaatst. Hierdoor blijft de muziek wél doorspelen als je op Click Here klikt om het vuurwerk te starten. De 2de frame is een smal strookje links in beeld. Als je goed kijkt zie je een stukje kopie van de achtergrondfoto.
Ik gooi dat embeded gedoe er trouwens maar weer uit. Het blijkt dat ook dát geen verbetering is voor FireFox. Hopelijk heb je nu wel weer muziek.

Groetjes,
Don
 


Bericht 26 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:21-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.26
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Don,

>>Ik had een 2de frame gemaakt en de muziekcode dáár geplaatst.<<

Ik heb even moeten zoeken maar de startpagina blijkt nu index.htm ipv van het oorspronkelijke kerst2006.htm.

>>Ik gooi dat embeded gedoe er trouwens maar weer uit. Het blijkt dat ook dát geen verbetering is voor FireFox.<<

De oplossing met het frame werkt bij mij prima met FireFox 1.5 als je de volgende <embed...> regel na <bgsound...> plaatst in het bestand soundframe.htm.

<embed src="http://donesteban.net/xmas2006/feliznavidad54.wma" mastersound width="0"></embed>


groeten, Peter



Bericht 27 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:21-12-2006
 Aan:PeterMsgID:3195.27
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Peter,
Wat een gedoe om een Kerstwens in orde te krijgen, nietwaar? Maar ach, het houd je van de straat  

>>Ik heb even moeten zoeken maar de startpagina blijkt nu
index.htm ipv van het oorspronkelijke kerst2006.htm.<<
Je had een paar berichten geleden dus blijkbaar een stukje van de ontwikkelingen niet meegekregen. kerst2006.htm was een zelfstandige pagina maar daarop kreeg ik de muziek niet continue aan het spelen. Ik heb dus een tweede (beina onzichtbare) frame genaamd soundframe gemaakt en dáár de muziekcode ingezet. Als je beide frames tegelijk wilt oproepen gaat zoiets altijd via een index.htm.

<embed src="http://donesteban.net/xmas2006/feliznavidad54.wma" mastersound width="0"></embed>
 Ik zal deze morgen plaatsen en hoor dan graag of FireFox de goedheid bezit om dat eindelijk geluid te geven.

Don

 


Bericht 28 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:21-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.28
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hallo Don,

>>Zo niet, heb je de speakers aan staan? <g><<

Hahaha, ja want anders hoorde ik het vuurwerk weer niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn versie van Firefox niet weet wat ie met een .wma bestand moet doen. Misschien kun je het omzetten naar .mp3 want dat formaat kan alle browsers afspelen. Is het vuurwerk geluidsbestand in een ander formaat omdat die hier wel afspeelt?

Een aanvulling: ik heb voor de zekerheid het adres: http://donesteban.net/xmas2006/feliznavidad54.wma

... ingetypt met als resultaat dat quicktime player geactiveerd werd, dat doet het dus goed, .wma wordt herkend maar geen geluid, weet ook niet of het adres juist was. ------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 29 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:21-12-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3195.29
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

Wordt bij jou de Quick Time Player geactiveerd als je een wma draait? Gatsie! <g> Real time player, Quick time player, ik moet er eigenlijk niks van hebben. Ik vind het opdringerige players die niet alleen overal voorrang vragen, maar zich o.a. ongevraagd in het startmenu nestelen en ik geloof dat de Real Time player je ook nog opzadelt met adware. Bij de Real Time player hoef je bij wijze van spreken alleen al maar de naam uit te spreken dan zit ie alweer rechtsonder in de systray.
Audiofiles als achtergrond zijn op mij site meestal streaming.  Ik heb ze streaming gemaakt met de Windows Mediadecoder. Die zet het dan automatsich om in een wma en die is kleiner dan een (streaming) mp3. Werk jij niet met de Windows Mediaplayer? Ik heb versie 11 nu en alles loopt naar wens.

http://donesteban.net/xmas2006/feliznavidad54.wma

Dit adres is correct. Ik zou wel eens willen weten wie met dit URL nog meer géén muziek hoort. Hij is inmiddels al een paar dagen als ondersteuning van de Kerstwens de deur uit en aan de reacties en kerstwensen retour te zien draait het prima.
Het vuurwerk geluidsbestand zit opgesloten in de java applet. Kan ik zien welke extensie dat is? Even kijken... ja, dat is een au-bestand.
Groetjes,
Don
 


Bericht 30 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:22-12-2006
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3195.30
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Hallo Don,

>>Wordt bij jou de Quick Time Player geactiveerd als je een wma draait? Gatsie! <g><<

De Quicktime player zit standaard op de Mac ingebakken....werkt met 99% van de bezochte websites prima en waarom het bij jou niet werkt...geen idee :-( Ik ken Windows mediadecoder want die gebruik ik zelf (op een WinXP computer) om filmpjes streaming te maken en ook daarmee speelt Firefox op de Mac deze prima af. Waarschijnlijk ergens een bitje die de boel door elkaar gooit...is ook niet belangrijk...zal wel aan de strijd liggen tussen de 'compatible' Mac/Windows relatie/versies. ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 31 van 31

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:22-12-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3195.31
 Onderwerp:Muziek doorspelenForum:ws-nlcomputer
Ruud,
Ja, tuurlijk. Je hebt een Mac, da's waar ook.
Don