Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

24 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 mei 2024, 20:14:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bloatware 3  (gelezen 6071 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Bloatware 3
« Gepost op: 11 november 2009, 13:59:56 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-11-2007
Aan:AllenMsgID:3628.1
Onderwerp:Bloatware 3Forum:ws-nlcomputer

Hoi,
Ook zo zat van al die bloatware? Het wordt almaar gekker. Voor de meest simpele werkjes lijk je programma's van gigabytes nodig te hebben. Dat is natuurlijk volkomen onnodig, maar de concurrentiestrijd schijnt nog steeds het best gewonnen te worden met het meest opgeblazen programma, waarbij een schreeuwend uiterlijk kennelijk ook nog bijdraagt aan de verkoopresultaten.
Dat komt weer door eindgebruikers die denken dat 'mooier' en vooral méér ook beter is. En daar speelt de marketing dan -zoals het hoort- op in.
Neem nu de Adobe Acrobat reader. Acrobat bestanden zijn niet meer weg te denken en dus is zo'n Acrobat Reader nodig. Maar moet dat ding nu werkelijk zo achterlijk groot zijn? Een waarom komen al die enorme update's automatisch de computer in? En wat staat er daar op de achtergrond toch allemaal te draaien zonder mijn toestemming? Waarom is dat ding zo traag?
Mijnheer Adobe heeft het leuk voor elkaar. De hele wereld denkt dat alleen met zijn opgepompte software, waar tegenwoordig ook nog reclametroep aan vast zit, een Pdf gelezen kan worden.
Loop eens niet achter iedereen die maar wat roept aan, en gooi Adobe Acrobat van je computer af. Installeer de FOXIT Reader. Nederlandse interface is aanwezig, en je kan gratis AddOns ophalen die het bijvoorbeeld mogelijk maakt om Pdf bestanden te annoteren. (Bij Adobe moet je daarvoor dokken). De Foxit Reader is gratis, klein (9% van de omvang van de Acrobat reader), veel sneller en heeft geen last van al die beveiligingslekken en halve adware die Adobe in zijn opgeklopte monster heeft zitten.

Volgende Bloatware (4) bericht

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage





Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:17-11-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3628.2
Onderwerp:Bloatware 3Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Hoewel er al TIJDEN een nieuwe versie van AcroBat Reader is (ik werk nog met v7.0) hield juist de grootte van de nieuwe versie me tegen om het te installeren.
Het probleem met andere readers is echter dat deze juist weer niet die functionaliteit begrijpen waarmee sommige PDF-bestanden mee zijn uitgerust. Waarschijnlijk zijn deze PDF-bestanden dan ook gemaakt met Adobe Acrobat.
Toch zou het fijn zijn om een compacte Reader te hebben die meer dingen begrijpt. Zo lees ik regelmatig een online tijdschrift voor zeilers (http://www.ziltmagazine.nl/). In elke uitgave staan wel diverse geluids- en videofragmenten of andere dingen waar je op kan klikken. Met Foxit kan ik die dus helaas niet beluisteren c.q. bekijken.
...

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-07-2008
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3628.3
Onderwerp:Bloatware 3Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> Met Foxit kan ik die dus helaas niet beluisteren c.q. bekijken. <<
Lekker snelle reactie van mij, niet?
Probeer Foxit 2.3 eens. DOWNLOAD LINK
Bij mij speelt die alle MM bestandjes netjes af. Na downloaden even taal NL kiezen en updaten (kijk ook even naar de andere -gratis- uitbreidingen).



Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:18-07-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3628.4
Onderwerp:Bloatware 3Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>Probeer Foxit 2.3 eens<<
Yep, nu krijg ik ook geluid uit een PDF bestand.
Foxit Reader v2.2 meld netjes dat er een update is dus een volledige herinstallatie is niet nodig.

Helaas meld Firefox niet dat er een 'major version' update is, zoals versie 1.x  naar 2.x, of versie 2.x naar 3.x.
Updates binnen een 'major version' worden wel netjes aangegeven.
De reden hiervoor is me niet duidelijk. Klein minpuntje voor dit prima produkt.


groeten, Peter