Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

505 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 09:06:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Slideshow  (gelezen 8798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Slideshow
« Gepost op: 11 november 2009, 20:19:12 »
Bericht 1 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:12-11-2007
 Aan:AllenMsgID:3619.1
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi All,
Het presenteren van foto's op mijn website gebeurt op verschillende manieren. De manier die mij op andere sites aanspreekt is een slideshow waarbij ik óf voor diashow of voor handmatig bladeren kan kiezen. Handmatig bladeren heb ik op http://donesteban.net/hpde/fietsslideshow/fietsslideshow.htm gedaan maar ik vind het maar een sumiere applicatie. Het hapert trouwens vaker. Kan iemand mij een goed en gebruikersvriendelijk freeware progje hiervoor adviseren? Ik heb al gegoogled en het een en ander geinstalleerd maar kom er niet mee overweg. Het ene programma leid me naar een dite waar ik me moet registreren (werkt overigens niet) en het ander progje is onbegrijpelijke stuf.
BVD voor een goede hint.
Groeten,
Don 


Bericht 2 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.2
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Als eens naar JAlbum gekeken? Gratis en erg uitgebreid. Heeft ook een eigen support forum: http://jalbum.net/forum/index.jspa
Meer info: http://jalbum.net/
Download: HIER

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:13-11-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3619.3
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Thanx wederom. Ik zie dus dat ik met deze software foto's moet uploaden naar site x (in dit geval dus JAlbum) om vandaaruit een presentatie mogelijk te maken. Gedaan en het werkt. (zie http://donesteban.myjalbum.net/Mexico/index.html ) Ik zit bij die jongens hiermee nu al bijna aan mijn maximum space als het freeware betreft. Wil ik meer dan wordt het betalen. Nu spreek ik weliswaar diverse talen maar BEtalen was nooit mij favoriete taal;-)

Wat ik in principe wilde is slechts een knopje links en een knopje rechts (en misschien nog een paar eenvoudige toeters en bellen) om een reeks foto's al klikkende de revue te laten passeren. Is zoiets via het een of andere javascript te verwezenlijken?
Don 


Bericht 4 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.4
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Is zoiets via het een of andere javascript te verwezenlijken?
 <<

Via script kan het maar ook via een applet moet dat wel lukken. Ik zoek er eentje voor je.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.5
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Don,
Kijk hier eens naar. Zipje uitpakken in een testmap en show.htm starten. Verder de teksten bij de dia's even lezen en de twee leesmij html documenten doorwerken.
Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

Bijlagen :

DiaApplet.zip
414KB


Bericht 6 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.6
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Bij het zoeken naar een slideshow, kwam ik ook nog een aardig effect tegen: Een roterende kubus die zes foto's op de vlakken bevat. De vlakken aanklikken brengt je naar een url.
Jij bent niet echt vies van een beetje visueel spektakel, dus wie weet is het wat voor je. Zie attachment.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Bijlagen :

kubus.zip
592KB


Bericht 7 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:13-11-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3619.7
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Een roterende kubus die zes foto's op de vlakken bevat.<<
Ik geloof dat ik hem ken en gezien heb in de webmaster-snoepwinkel van Leejoo's Webhebbies. Ik ga hem uitprobreren:-) Thanx.
Don
 


Bericht 8 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:13-11-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3619.8
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Michel,
Ja, dit is bruikbaar. Komt neer op een applet die ik al had maar de presentatie van deze bevalt me veel beter. Ik ga er mee aan de slag. Thanx
Don 


Bericht 9 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.9
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Ik ga er mee aan de slag. <<
Wordt het resultaat openbaar bewonderrbaar? Zo ja geef je een seintje?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:14-11-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3619.10
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Michel,
Uiteraard. Ik meld me.:-)
Don 


Bericht 11 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:14-11-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3619.11
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik heb (een beetjes als test) een diashow gemaakt van een bestaande presentatie met 14 foto's. Het is de bedoeling dat ik over een poosje een nieuwe presentatie upload.

Vragen:
1. Rechts naast de knoppen om te bladeren bevindt zich een kruisje. Dit is nu inactief. Moet hier nog een link naar b.v. de vorige pagina op gemaakt worden?
2. Wat je ook vaker ziet bij dit soort show's is een knop <<--- of --->> om naar de eerste of laatste foto te gaan. Is dat ook realizeerbaar?
3. Ik neem aan dat alle knoppen ook gecentreerd onder de foto geplaatst kunnen worden?
DonHeeh, ik vergeet het URL te melden:
http://donesteban.net/hpde/diaappleteventrimmen/show.htm


Gewijzigd 14/11/2007 17:36 CET door Don Esteban (sysop NLHelp)


Bericht 12 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.12
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> 1. Rechts naast de knoppen om te bladeren bevindt zich een kruisje. Dit is nu inactief. Moet hier nog een link naar b.v. de vorige pagina op gemaakt worden? <<
Nee. Dat is een knopje om het laden van de foto's te stoppen. Als er erg veel in de show staan, en de verbinding is beroerd, kan dit knoppie handig zijn. Het wordt vanzelf actief tijdens downloaden. Tijdens het downloaden zul je rechtsonder in de slideshow ook een voortgangsbalkje zien (kan je ook aanpassen). Overigens kan je met wat handigheid zelf bepalen welke afbeeldingen je voor deze knopjes wilt gebruiken, en de grootte aanpassen. Ik vind de standaard knopjes wat ouwbollig.
Je weet dat het mogelijk is meer diashows aan te roepen met een pietsie script (als je meerdere fotosessies hebt kan dat handig zijn).

2. Wat je ook vaker ziet bij dit soort show's is een knop <<--- of --->> om naar de eerste of laatste foto te gaan. Is dat ook realizeerbaar?
Niet met deze applet.

3. Ik neem aan dat alle knoppen ook gecentreerd onder de foto geplaatst kunnen worden? 
Tuurlijk, dat kan gewoon met html door de hele applet en de knoppen die je er onder zet in een gecentreerde division op te nemen.
<div align="center">
    <applet start...>
    code van de applet
    </applet>
<input button ....><input button....>

</div>

Of bedoel je soms de knopjes IN de applet zelf? Pfff.. denk het niet. Wil je een wat andere layout, dan moet je even spelen met de parameter Deflayout zie deze parameter en de uitleg bij Canvas layout voor meer info. Deze layout kan je indien gewenst per foto laten wijzigen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 14/11/2007 18:40 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 13 van 13

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-11-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3619.13
 Onderwerp:slideshowForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
net toen ik een aanvulling schreef, had jij het berichtje al gelezen. Kijk nog even of je de aanvulling (over de positie van de knoppies) hebt gezien.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage