Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

41 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

30 april 2024, 00:59:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Workshop Linux volgen?  (gelezen 8471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Workshop Linux volgen?
« Gepost op: 11 november 2009, 21:10:14 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-07-2006
 Aan:AllenMsgID:3002.1
 Onderwerp:Workshop Linux volgen?Forum:ws-nlcomputer
Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht was een leeg bericht, of er was geen beschrijving voor het bestand opgegeven of dit bericht is een poll. Polls zijn niet beschikbaar in de Advanced View (of FrameView) als een normaal bericht.



Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-07-2006
 Aan:AllenMsgID:3002.2
 Onderwerp:Workshop Linux volgen?Forum:ws-nlcomputer
Goedemorgen ! ,

Stel dat ik of wij hier van het Forum een workshop Linux zouden organiseren, ergens op een avond in een zaaltje in de Randstad. Met echte apparaten- niks alleen maar praten - al zal het aantal PC's wel wat beperkt zijn. Zou je dat leuk vinden?Aan zoiets zijn wat kosten verbonden. Zaalhuur, beamer huren enzo. Zou je er dan zo'n tien tot twintig euro voor over hebben? Dat bedrag is wel alleen voor de eerste workshop en puur om die kosten af te dekken, want het is echt een heleboel werk, erg leuk werk - dat wel.

Je krijgt dan er een syllabus bij, handouts van de presentatie om zelf aantekeningen te maken en enkele CDtjes met Linux distributies zoals we die dan besproken hebben. Na afloop kan je zelf Linux installeren en ermee werken. Niet in de kleinste details, maar daarvoor kan je hier op het Forum met al je vragen terecht.
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-07-2006
 Aan:AllenMsgID:3002.3
 Onderwerp:Workshop Linux volgen?Forum:ws-nlcomputer
Goedenavond ,

>> workshop Linux <<

De droom van Linux:
    een gratis openbaar krachtig computersysteem met open standaarden, geen noodzaak om dure programma's te moeten kopen dat ook draait op een oudere machine met weinig problemen, last van virussen en dergelijke.
is wat mij betreft wel waargemaakt. De gebruikersvriendelijkheid, van oudsher een nadeel, is enorm verbeterd - zeker in vergelijking met het zo populaire maar ook behoorlijk lastige Windows XP.

Dat voor velen de onbekende weg naar Linux niet aantrekkelijk is kan ik me voorstellen, maar het is echt onzin. Daaraan eens een workshop wijden lijkt me leuk en zinvol.

Ik schrijf dit bericht in Naples, Florida op een oude laptop (266 Mhz, 128 MB geheugen) via een draadloze internet verbinding met Nonux Linux. Afgezien van een paar kleine "puur Windows" gevallen doe ik alles in Linux.



De belangstelling is erg mager. Stel dat ik een paar machines kant en klaar installeer en te koop aanbiedt: is er dan belangstelling?  Die kosten zijn dan iets van maximaal 200 euro, nette gebruikte "refurbished" PC met een komplete Linux installatie met alle courante programma's.

groetjes,
Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:12-07-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3002.4
 Onderwerp:Workshop Linux volgen?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Just,

Een heel goed initiatief en hopelijk trek je een aantal Windows gebruikers over de streep want je aanbieding is echt heel interessant!

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-07-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3002.5
 Onderwerp:Workshop Linux volgen?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud ,

>> want je aanbieding is echt heel interessant! <<

Ik kan me echt niet anders voorstellen dan dat dit een "onbekend maakt onbemind" geval moet zijn. Dat Nonux wat ik nu heb draaien op mijn oude laptop is een droom van een ding!

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:14-07-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3002.6
 Onderwerp:Workshop Linux volgen?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

Dat kan ik mij voorstellen, ik heb de live cd van Ubuntu op mijn Mac (externe HD) geïnstallleerd en is leuk om er mee te werken...effe alles uitproberen ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)