Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

502 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 15:43:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Printserver  (gelezen 5521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Printserver
« Gepost op: 12 november 2009, 18:43:39 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:25-06-2007
 Aan:AllenMsgID:3437.1
 Onderwerp:PrintserverForum:ws-nlcomputer
Goedenavond ! ,

Die Linux printserver viel wel aardig mee, al zijn de verschillende beschrijvingen allemaal licht verschillend. Wat echter even minder is is dat onze twee XP computers probleemloos printen op die server. Die is gewoon in de netwerkomgeving zichtbaar net als een gedeelde printer op een Windows machine in het thuisnetwerk.
Alleen mijn Windows Vista laptopje wil voor geen meter. Er is iets mis en ik weet niet wat. Nou heb ik wel ontdekt dat er de nodige beschrijvingen zijn van problemen met Vista en Samba, het softwarepakket op de Linux machine. Daar zal het dus wel ergens zitten, vermoed ik zo.
Voor diegenen die interesse hebben, hierbij een link naar de vele verhalen.
Morgen maar eens kijken of er wel naar die printserver te printen valt vanuit Linux. Ik be benieuwd ....

groeten,

Just Vecht
Probeer Linux!




Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:29-06-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3437.2
 Onderwerp:PrintserverForum:ws-nlcomputer
Hallo Just,
>>Alleen mijn Windows Vista laptopje wil voor geen meter. Er is iets mis en ik weet niet wat. <<
In mijn netwerk moet ik vanaf de Vista laptop eerst inloggen op de printserver (XP computer) voordat ik kan printen, dat doe ik met een bestaande gebruiker op de XP computer. Waarschijnlijk moet je een gebruiker aanmaken op de linux pc en daarmee vanaf het Vista laptopje mee inloggen.
 ------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:29-06-2007
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3437.3
 Onderwerp:PrintserverForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud ,

>> eerst inloggen op de printserver<<

Ohh? Dat zal ik eens proberen! Maar in het selectiescherm voor de printer zie ik nergens de mogelijkheid om in te loggen.

Enne, ik kan hier thuis wel zo op de Epson printen. Die hangt als gedeelde printer aan een Windows XP machine. We hebben domweg geen ruimte om die Laserjet er op de tweede XP computer als gedeelde printer bij te plaatsen <grinnik>. Die Laserjet is veel goedkoper per papiertje, vandaar mijn wens die printer er ergens bij te hangen.
Misschien moet ik toch maar een printservertje kopen. Ik geloof dat je ze voor drie tientjes al hebt.

groetjes,

Just Vecht
Probeer Linux!



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:30-06-2007
 Aan:AllenMsgID:3437.4
 Onderwerp:PrintserverForum:ws-nlcomputer
Goedemiddag ! ,

Ik zie net op de Ubuntuguide voor Ubuntu aanwijzingen hoe een printserver te creeren. Met de wetenschap dat ze in de Ubuntu-gemeenschap meestal heel goed weten hoe het werkend te krijgen is ga ik dat maar eens proberen.
Dat is van de sterkste zaken bij dat Ubuntu. De manier om iets werkend te krijgen is in het algemeen heel vlot te vinden!
[Later: neehoor, ook van geen meter. Ik zal er nog eens wat mee spelen, maar ik heb de hoop wel opgegeven. De beschrijving rammelt trouwens een beetje. ]

groeten,

Just Vecht
Probeer Linux!