Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 12:47:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Draadloos Configureren  (gelezen 9574 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Draadloos Configureren
« Gepost op: 13 november 2009, 18:47:17 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Rolandrobinson41Datum:27-06-2004
Aan:sysopsMsgID:1530.1
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
hallo. ik ben bij een vriend (win-ME, 700 MHz i-celeron CPU)draadloos internet via adsl aan het aansluiten. vraag: kun je de adsl-ethernetmodem + losse draadloze router ook draadloos configureren, dus zonder de router eenmalig bedraad aan de pc te koppelen? de verkoper bij dixons zei van wel...
(er zit nl. geen "bedrade" ethernet(netwerk) aansluiting op deze pc, alleen een nieuw gekochte draadloze USB-adapter voor ethernetouter. (Q-tec 11 Mbs) )

gr, roland


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-06-2004
Aan:Rolandrobinson41MsgID:1530.2
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
Dag Roland,

>> kun je de adsl-ethernetmodem + losse draadloze router ook draadloos configureren, dus zonder de router eenmalig bedraad aan de pc te koppelen? de verkoper bij dixons zei van wel. <<

De draadloze router bereiken moet geen probleem zijn. Wlan kaartje in de pc configureren, en computer op automatisch ontvangen IP adres instellen. Vervolgens via de Inyternet Explorer naar het IP adres van de router gaan, en via de web-interface e.e.a. instellen. Moet vrijwel altijd lukken. De modem achter de router kan een probleem zijn, ls die al geconfigureerd moet worden (meestal hoeft dat niet). Zo'n modem is "door de router heen" lang niet altijd te bereiken.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:27-06-2004
Aan:Rolandrobinson41MsgID:1530.3
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
>> kun je de adsl-ethernetmodem + losse draadloze router ook draadloos configureren, dus zonder de router eenmalig bedraad aan de pc te koppelen? de verkoper bij dixons zei van wel... <<

Het kan wel maar ik zou geen MACfiltering op die manier gaan instellen want als je een foutje maakt bij het ingeven dan wordt het modem volledig onbereikbaar hetgeen je alleen kunt oplossen door of een hard reset of er toch iets bedraads aan te hanegen.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Rolandrobinson41Datum:28-06-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1530.4
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
hoi, wat is MAC-filtering? heeft dat iets te maken met de WEP-codering van de transmissie of is het iets anders?
(heb momenteel de handleiding niet bij de hand).
gr roland


Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Rolandrobinson41Datum:28-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1530.5
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
thanks, ik ga het binnenkort proberen bij die vriend van me!
gr, roland


Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:28-06-2004
Aan:Rolandrobinson41MsgID:1530.6
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
Roland,
>> wat is MAC-filtering? <<

Hiermee bepaal je welke systemen (elke netwerkkaart heeft een uniek MACadres) wel/geen toegang hebben tot je (draadloze) netwerk. Dit is de meest eenvoudige in te stellen beveiliging die meer dan voldoende is voor een huis-tuin-keuken systeem waar verder voor toegang een password wordt gebruikt en geen staatsgeheimen op staan. En zonder alle overheid en incompatibiliteiten van WEP enWPA.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Rolandrobinson41Datum:04-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1530.7
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
hoi.
Ik krijg het niet voor elkaar: de wireless USB-adapter in de pc maakt geen verbinding (meer) met de wireless router. aanvankelijk werkte dat wel, maar nadien dus niet meer. er zit echter ook geen "vaste" ethernetkaart in de pc (WinME). bij de alleereerste installatie van de wireless usb en de router had ik 2 weken terug *WEL* een goede draadloze verbinding tussen de usb-adapter en de router! sindsdien duys niet. ik heb ook al alles ge-deinstalleerd, system restore van windows gebruikt, de wireless-router (Q-tec) met de resetknop teruggezet op fabrieksinstellingen en daarna na een herstart de hele mikmak volgens de handleiding opnieuw geinstalleerd: geen verbinding.
HELP!
roland


Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Rolandrobinson41Datum:05-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1530.8
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
hoi, mijn laatste vraag aan jou is niet meer nodig!
ik ben er inmmiddels uitgekomen, mede dankzij een antwoord op dit forum van een vraag van iemand anders.
gr, roland


Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Rolandrobinson41Datum:09-07-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1530.9
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
hoi, ik heb bij mijn vriend inmiddels werkend draadloos adsl-internet. ik heb nu geen enkele vorm van beveiliging ingesteld. de netwerkkaart in de vaste PC is een wireless USB-adapter van Q-tec (802.11b)11Mbit/s. hoe vind ik hiervan het MAC-adres? er staan allerlei codes op de achterzijde van het product, maar ik zie niet "MAC" staan.
Je raadde eerder aan om MAC-filtering niet draadloos te doen, maar omdat dePC (momenteel) GEEN ingestoken netwerk-ethernetpoort heeft (alleen dus die usbadapter), gaat het alleen wireless.
gr, roland


Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:11-07-2004
Aan:Rolandrobinson41MsgID:1530.10
Onderwerp:draadloos configurerenForum:ws-nlcomputer
Roland,

>> hoi, ik heb bij mijn vriend inmiddels werkend draadloos adsl-internet. ik heb nu geen enkele vorm van beveiliging ingesteld. de netwerkkaart in de vaste PC is een wireless USB-adapter van Q-tec (802.11b)11Mbit/s. hoe vind ik hiervan het MAC-adres? er staan allerlei codes op de achterzijde van het product, maar ik zie niet "MAC" staan. <<

Bij XP kun je het MACadres vinden diir op die 2 beelschermpjes rechtsonder te klikken en (ik meen) tabblad uitgebreid of eigenschappen. Daar staan alle gegevens zoals MACadres, IP, etc.

>> Je raadde eerder aan om MAC-filtering niet draadloos te doen, maar omdat dePC (momenteel) GEEN ingestoken netwerk-ethernetpoort heeft (alleen dus die usbadapter), gaat het alleen wireless. <<

Dan moet je dus geen fout maken!
Groeten
Ton van Hest