Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

431 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 02:33:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Draadloos netwerk  (gelezen 9916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Draadloos netwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 18:52:13 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:LisvandergeerDatum:18-08-2004
Aan:sysopsMsgID:1552.1
Onderwerp:draadloos netwerkForum:ws-nlcomputer
Ik zou graag een draadloos netwerk thuis hebben. Ik heb een desktop met adsl modem.
Daarnaast heb ik nog een oude pc (zonder usb) en er moet er nog een komen.
Het wordt een heel gedoe om met kabels te gaan werken, want ze staan allemaal op een andere verdieping.
Het gaat dus niet alleen om gedeelde bestanden, maar ook om het werken met internet.
Help, heb je tips voor mij?
Lis


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-08-2004
Aan:LisvandergeerMsgID:1552.2
Onderwerp:draadloos netwerkForum:ws-nlcomputer
>> Het wordt een heel gedoe om met kabels te gaan werken, want ze staan allemaal op een andere verdieping.
Het gaat dus niet alleen om gedeelde bestanden, maar ook om het werken met internet. <<

Dag Lis,

Er zijn (naast kabeltjes, wat -indien mogelijk- nog steeds het goedkoopst, snelst, eenvoudigst en betrouwbaarst is) twee mogelijkheden:

Draadloos (Wlan). Dat klinkt heel mooi, maar het is ook wel uitkijken. Er is namelijk geen garantie dat je overal in huis voldoende ontvangst hebt, zeker niet als er sprake is van betonnen vloeren. Heb je houten vloeren, dan zal het waarschijnlijk prima gaan, en heb je een Wlan router nodig, en bij iedere pc een Wlan ontvangst kaartje.

Via Homeplugs. Achter het modem komt een routertje. Aan dat routertje komt een homeplug die je in het stopcontact steekt. Daardoor wordt de 230 volt bedrading in huis voorzien van het netwerksignaal. Daar waar je de pc hebt staan prik je een tweede homelug in het stopkontakt, en verbind de homeplu met de computer. Je hebt dus een homeplug nodig bij de router, en voor elke pc een extra. Vrij prijzig. Er zijn homeplugs die je met een netwerkkaart kan verbinden, en ze zijn er ook die je met een usb poort kan verbinden.

Dus.. kn kabel, doe dat dan. En anders wordt het een tik duurder met de twee genoemde alternatieven.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:LisvandergeerDatum:23-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1552.3
Onderwerp:draadloos netwerkForum:ws-nlcomputer
Beste Michel,

Dank voor je advies.
Dan toch maar een paar gaten boren?
Groet,
lis


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-08-2004
Aan:LisvandergeerMsgID:1552.4
Onderwerp:draadloos netwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Lis,

>> Dan toch maar een paar gaten boren? <<

Als dat niet al te veel moeite kost, zou ik het zeker doen. Misschien kan je de kabeltjes langs gaten van verwarmingspijpen e.d. laten lopen?

Michel Uphoff
(Sysop)