Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 23:51:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wireless netwerk  (gelezen 11650 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Wireless netwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 21:24:26 »
Bericht 1 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:23-12-2005
Aan:AllenMsgID:2660.1
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi allemaal,

Ik ben nu in het bezit van mijn eigen noteboek met wireless en Bluetooth functionaliteit. Nu had ik mij tot nu toe niet verdiept in draadloze communicatie, maar daar ontkom ik natuurlijk op den duur niet aan. Goed, ik zit nu op de bank met de laptop op schoot, luisterend naar Radio 1 via streaming, zonder voedings- en patchkabel!

Maar nu komen natuurlijk de vragen, want er blijken bij mij wel wat misverstanden te bestaan. Zo dacht ik altijd dat ik, om wireless te gaan, minstens extra hardware nodig had. Wat blijkt: er wordt, na het inschakelen van de laptop, zonder meer een wireless netwerk gedetecteerd en verbonden. Het blijkt hier om een “unsecured wireless network” te gaan. Afhankelijk van waar ik zit varieert de verbinding van “very low” tot “excellent”, van 1 tot 11 Mbps. Als ik via ipconfig het IP-adres opvraag is dat iets in de trant van 192.168.1.*** te zijn. Als ik het adres via Internet opvraag, is het iets als 213.51.***.***. Dit is een gewoon @Home-adres, zij het een ander adres dan ik via de kabel heb. Nu heb ik kabel via @Home en de laptop is ook als zodanig geconfigureerd; als ik de netwerkkabel inplug, zit ik dus gewoon op de kabel. Verwarring alom, want hoe zit het nu eigenlijk? Waarom kan ik zonder meer aan de slag zonder ook maar iets te installeren of te configureren (niet dat ik klaag, hoor <BG>). Ik ga er vanuit, dat dit mede met het kabelabonnement van @Home heeft te maken? Of zit het anders?

Nog een andere vraag: naast de wireless network connection, de local area connection en een local area connection 2 (VPN-verbinding om op mijn werk in te loggen), heb ik ook nog een zgn. “1394-connection” van 400 Mbps. Wat is dat? <g>

Tot zover maar even <g>.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 2 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:LeonDatum:23-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.2
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
<<Als ik het adres via Internet opvraag, is het iets als 213.51.***.***. Dit is een gewoon @Home-adres, zij het een ander adres dan ik via de kabel heb.>>
Dat is dan toch prachtig, kun je je eigen @home internet de deur uit doen en surf je via draadloze netwerk van de buren (of een huisje verderop) verder.:-)
Groeten, Léon



Bericht 3 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:23-12-2005
Aan:LeonMsgID:2660.3
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Leon,
LOL!
> kun je je eigen @home internet de deur uit doen en surf je via draadloze netwerk van de buren (of een huisje
> verderop) verder.:-)

Door de onkostenvergoeding voor m'n kabelaansluiting wegens beschikbaarheidsdiensten krijg ik dan zelfs geld toe! ;-)
Op grc.com zie ik trouwens dat ik op de laptop ook een heel andere computername heb. Waar komt die nou vandaan? 't Lijkt zo inderdaad of ik op iemand anders' naam zit te surfen <gg>. Ik snap er allemaal niks meer van <g>.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 4 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:23-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.4
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> op de bank met de laptop op schoot <<
Ja, móói hè?
>> om wireless te gaan, minstens extra hardware nodig had <<
Natuurlijk heb je dat. Maar je hebt ook van die leveranciers die dat er gelijk instoppen en je hebt van die hotels die dat gratis aanbieden, al dan gedwongen door dat fantástische marktmechanisme dat "concurrentie" heet. Vrijwel elke laptop heeft tegenwoordig een WiFi chip aan boord, onboard of hoe het ook mag wezen.
>> zonder meer een wireless netwerk gedetecteerd en verbonden <<
Ja, want die WiFi chip is uiteraard al geconfigureerd en dan werkt dat zo in Windows XP. Direkt verbonden trouwens niet, je kreeg toch eerst een waarschuwing dat dat netwerk niet beveiligd was? Veel van dit soort netwerken zijn niet beveiligd.
>> 192.168.1.***  <<
Dat is jouw laptop's IP nummer in het lokale netwerk, uitgedeeld via DHCP vanuit de router van een van je buren.
>> 213.51.***.***. <<
Dat is het IP adres van die router op Internet en de naam is als ik het wel heb de naam van die router of het netwerk. Daar voorbij kom je namelijk niet bij een enigszins fatsoenlijke router.
>> met het kabelabonnement van @Home heeft te maken <<
Neehoor! Dat overkomt je ook in de lounge van het Ana Gate Tower Hotel bij Kansai Airport. 55 verdiepingen maar en een uitzichtje daarboven ... Oei, ik dwaal wat af.
>> “1394-connection” van 400 Mbps <<
Je hebt blijkbaar ook een Firewire poort naast je RJ 11 modem en RJ 45 Ethernetpoort aan boord. Handig voor iPods bijvoorbeeld, maar ik geloof dat je hem niet vaak nodig zult hebben.
>> Tot zover maar even <<
Veel plezier met je mooie laptop! Wees zuinig op je batterij, want die dingen zijn duur om te vervangen.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 5 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.5
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
> Natuurlijk heb je dat. Maar je hebt ook van die leveranciers die dat er gelijk instoppen en je
> hebt van die hotels die dat gratis aanbieden

Even voor de duidelijkheid. Ik heb het op dit moment alleen over draadloos Internet, nog niet over een draadloos netwerk, hè.
> Direkt verbonden trouwens niet, je kreeg toch eerst een waarschuwing dat dat netwerk niet
> beveiligd was? Veel van dit soort netwerken zijn niet beveiligd.

Ik kreeg er geen melding van, maar zoals gezegd is het wel een “unsecured” netwerk. Wat zijn de grootste gevaren?
>> 192.168.1.***  <<
> Dat is jouw laptop's IP nummer in het lokale netwerk, uitgedeeld via DHCP vanuit de router van
> een van je buren.

Duh?! Ik val steil achterover <g>. Dus ik ben voor draadloos Internet afhankelijk van de buren? En als die buren geen Internet hebben? Maar begrijp ik het nu goed dat ik op dit moment gewoon geluk heb, maar dat het eigenlijk de bedoeling is dat ik gewoon in een secure netwerk moet komen te zitten, dus met eigen router?
> Veel plezier met je mooie laptop! Wees zuinig op je batterij, want die dingen zijn duur om te
> vervangen.

O, dat betaalt de werkgever wel ;-)


Bert (snapt er nog steeds niet zoveel van)
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 6 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.6
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Zo dacht ik altijd dat ik, om wireless te gaan, minstens extra hardware nodig had. <<
Het notebook heeft al ingebouwde Wlan, en die staat standaard zo ingesteld, dat het contact zal zoeken met alle bereikbare wireless accesspoints. Je vertelt er echter niet bij, of je zelf al beschikt over een accesspoint, of een router met Wifi. Is dat nog niet zo, dan heeft het notebook gewoon contact gezocht met een Wlan zender in de buurt. Die Wlan zender is onbeveiligd, en de gebruiker heeft nooit de moeite genomen om de beveiliging aan te zetten (of weet niet hoe dat moet).
Anyway, als je zelf dat notebook in een eigen netwerk op wilt nemen heb je dus naast dan notebook een Wlan ondersteunende router of een accesspoint nodig. Jij zet na testen de beveiliging dan natuurlijk wél aan.
>> Ik ga er vanuit, dat dit mede met het kabelabonnement van @Home heeft te maken? <<
Daar heeft het dus niets mee te maken.
>>  heb ik ook nog een zgn. 1394-connection van 400 Mbps. Wat is dat? <g> <<
Dat is een standaard foefje van XP. Het zal -indien er een firewire aansluiting gevonden is- ook hierop een netwerkverbinding zetten. Rechtsklikken en uitschakelen is de meest voor de hand liggende optie.
Heb je echter inmiddels wél een eigen wlan router, zet die dan eens even uit, en kijk of je nog met dat notebook internet op kan. Zo ja, dan weet je zeker dat je leentjebuur speelt. Bovendien wordt jouw eigen wlanrouter dan kennelijk niet herkend door het notebook. Kijk in dit geval eens via een rechtsklik naar het overzicht van de gevonden verbindingen. Zit jouw router er (nog) niet tuusen? Zo nee, even het boekje raadplegen, wellicht heeft deze router standaard de nodige beveiligingen aan staan (Zoals wep, wpa en niet broadcasten van de SSid).

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 7 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.7
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> nog niet over een draadloos netwerk <<
Jawel, want draadloos Internet bestaat niet. Er is altijd sprake van een lokaal netwerk, die draadloze netwerkverbindingen biedt en dan al of niet ook nog naar Internet. Normaal heb je zelf een router of een accespoint voor draadloos, maar in dit geval is het wel bijna zeker één van de buren waar je op terecht gekomen bent.
>> Wat zijn de grootste gevaren <<
Je zit open en bloot op iemand anders netwerkje. Als die kwaad wil kan hij veel, heel veel naar ik begrepen heb. In zo'n geval hijs ik onmiddelijk de Firewall in de hoogste stand.
>> de bedoeling is dat ik gewoon in een secure netwerk moet komen te zitten, dus met eigen router <<
Juist! Je kan natuurlijk eens met je buren overleggen over een gezamelijk gebruik, maar normaal kiest men voor een eigen router met draadloos internet en dan natuurlijk beveiliging erop via een WEP sleutel of WPA.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 8 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.8
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Ziet Bert's buurman er dan helemaal niets van dat er illegaal via zijn asccesspoint wordt gesurft? Geen melding of iets dergelijks?

S
tefan


    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]
Prettige feestdagen en een voorspoedig en vooral gezond 2006


Bericht 9 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2660.9
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
> Het notebook heeft al ingebouwde Wlan, en die staat standaard zo ingesteld, dat het contact zal zoeken met alle bereikbare wireless accesspoints
Ik begin het te begrijpen. Ik wist alleen niet dat dit een normale situatie kán zijn.
> als je zelf dat notebook in een eigen netwerk op wilt nemen heb je dus naast dan notebook een Wlan ondersteunende router of een accesspoint nodig. Jij zet na testen de beveiliging dan natuurlijk wél aan.
Snap ik nu ook. Die router en USB-adapter  zijn onderweg. Dat was dat Netgear setje. Was alleen verbaasd dat ik dat niet nodig leek te hebben <g>.
> Zo ja, dan weet je zeker dat je leentjebuur speelt
Nou, dat weet ik nu dus wel zeker!
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 10 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:2660.10
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> Ziet Bert's buurman er dan helemaal niets van  <<
Hij kan in zijn router wel zien dat er een PC "teveel" op zijn netwerk ziet, maar als iemand dat al zou opvallen is het vrijwel zeker iemand die weet hoe hij dat kan oplossen - lijkt me zo. Je moet toch even een paar menuutjes diep in de instellingen van een router. Bij routers waar de bescherming is aangezet kom je er niet in - maar bij de routers die ik heb mogen meemaken gaat ook dan nog geen sirene loeien als iemand het met een verkeerde WEP key probeert ingeval van typefoutjes ofzo.
Ook op het werk staat er nooit iemand van ICT naast ons met handboeien en peperspray als we nijver een "onbekende" laptop in het netwerk proberen te krijgen. We hadden laatst een reserve ding, die niet bleek te zijn opgenomen in de lijst. Sterker nog, als we de Helpdesk dan bellen, heeft niemand dat nog door ...
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 11 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.11
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
> maar in dit geval is het wel bijna zeker één van de buren waar je op terecht gekomen bent.
Jaja, het kwartje begint te vallen <gg>.
> In zo'n geval hijs ik onmiddelijk de Firewall in de hoogste stand.
O, die heb ik altijd al aanstaan. Op deze laptop heb ik echter om de een of andere reden poort 113 zichtbaar (maar staat wel dicht). Of is dat de poort van de buurman?
Ken je dat progje Network Stumbler? Heb ik eens geïnstalleerd. Het ding vindt meteen 3 AP's in de buurt. Bij de eerste twee staat een slotje, dus beveiligd. Het zijn 54 Mbps-verbindingen en zijn WEP. Bij het derde AP staat geen slotje en in de kolom SSID staat "wireless" (bij de eerste twee stond bij SSID uiteraard niets). Omdat tevens het Mac-adres niet het adres van mijn adapter is en het een 22 Mbps-verbinding betreft (dat van mij is 11 Mbps) concludeer ik dus dat deze verbinding van mijn leentjebuur is.Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 12 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:24-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.12
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> poort 113 zichtbaar <<
Tja, daar haak ik af. Geen idee welke poort wat is behalve dan zoiets als de welbekende poort 80 bijvoorbeeld.
>> Ken je dat progje Network Stumbler <<
Ja, weleens van gehoord. Ik gebruik gewoon de wireless toestand van Windows XP zelf of de CLI wireless tools in Linux (die laatste zijn trouwens nog aardig primitief, al werkt het wel goed). Dan zie je die AP's in je omgeving ook, hoor!
Wel eens van wardriving gehoord? Kijk maar eens op de Wardrive kaart hoeveel er onbeveiligd staat ... .
>> in de kolom SSID staat "wireless"<<
Dat is vast de naam af fabriek. Dan heb je kans dat meneer het standaard wachtwoord van die router heeft laten staan en kan je er nog zo in ook!
Mijn Zyxel router van Tiscali (ook bij CompuServe in gebruik o.a.) heeft standaard de boel zo staan dat je vanaf de "nul-start" eerst je wachtwoord moet aanpassen en opnieuw inloggen. Goede zaak!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 13 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:25-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.13
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
> Ik gebruik gewoon de wireless toestand van Windows XP zelf
Maar dan zie ik alleen de 'open' verbindingen, niet de beveiligde, toch? Met Network Stumbler zie ik die beveilige ook.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 14 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:25-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.14
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> zie ik alleen de 'open' verbindingen, niet de beveiligde <<
Je ziet ze beide, hoor! Anders zou je ook geen verbinding kunnen maken met een beveiligd netwerk, in ieder geval niet via Microsoft's favoriete "Klikklakklaar-(was het maar waar)" methode.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 15 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:25-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.15
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Als ik bij Wireless  Network Connection Properties kijk, zie ik alleen de 'open' verbinding genaamd 'wireless'. Hoe kan ik die andere twee beveiligde verbindingen dan zien? Of kijk ik niet op de goede plek?

Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 16 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.16
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Je ziet ze beide, hoor  <<
Als de eigenaar het broadcasten van de SSid heeft uitgezet, zie je die verbindingen niet. Verstandig om te doen, als je niet wilt dat er zelfs maar bekend is dat je Wlan hebt.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 17 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:25-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2660.17
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
> Als de eigenaar het broadcasten van de SSid heeft uitgezet, zie je die verbindingen niet. Verstandig om te doen,
> als je niet wilt dat er zelfs maar bekend is dat je Wlan hebt.
In Windows zie ik ze inderdaad niet, maar met die Network Stumbler dus wel (Mac-adres, verbinding (Mbps), soort beveiliging). Maar geen SSID.

Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 18 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:25-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.18
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer
Hallo Bert en Michel,

>> met die Network Stumbler dus wel (Mac-adres, verbinding (Mbps), soort beveiliging). Maar geen SSID <<

Ahaa! Dat wist ik niet. Niet dat je daar dan veel aan hebt, lijkt me zo..

Overigens wel een puik idee om dat broadcasten uit te zetten bij je eigen router..

groetjes,


Justvecht.nl-mijn Blog en meer




Bericht 19 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:26-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.19
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
> Niet dat je daar dan veel aan hebt, lijkt me zo..

Hoewel je er ook verkeerde dingen mee kunt doen, moet je het eerder als beheertool zien, denk ik. Ik zal het straks uploaden.

Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 20 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.20
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Overigens wel een puik idee om dat broadcasten uit te zetten bij je eigen router.. <<
Ik heb er eens een tijdje mee geëxperimenteerd, en geen enkele mogelijkheid ontdekt om met een wlan zonder SSid kontakt te leggen. De Wlan verbinding wordt wel gezien (mac adres, snelheid enzo), maar verder ontbreekt elke informatie voor het maken van een verbinding. Ook wlan scanners als Stumbler kunnen er niets mee.
In centrum Utrecht heb ik als test een aantal maanden een AP met een verborgen SSID en verder zonder enige vorm van beveiliging actief gehad, de log gaf na 3 maanden of zo nul verbindingspogingen aan.
Kortom, als je het SSid van het AP een aardige naam geeft (is ook hoofdlettergevoelig), heb je er m.i. een aardig stuk veiligheid bij gekregen. Hierna natuurlijk wel bij de eigenschappen van de Wlan verbinding van de aan te sluiten komputers hard de correct gespelde SSid opgeven.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage

Gewijzigd 26/12/2005 10:39 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 21 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2660.21
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> moet je het eerder als beheertool zien <<
Ja, inderdaad!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 22 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2660.22
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Kortom, als je het SSid van het AP een aardige naam geeft (is ook hoofdlettergevoelig), heb je er m.i. een aardig stuk veiligheid bij gekregen. <<
Bedankt voor de tip!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 23 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:27-12-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2660.23
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> als we nijver een "onbekende" laptop in het netwerk proberen te krijgen.  <<
Ik heb het 2 keer meegemaakt dat er iemand met stoom uit z'n orenhet kantoor binnenkwam waar ik zat. De eerste keer was in Utrecht (daar waar de treinen onderhouden worden en zo <g>) met de vraag wie er illegaal op het netwerk was aangesloten? We bleven met z'n drieen ontkennen en de persoon in kwestie droop weer af. De andere keer was bij onze samenwerkingspartner toen ik daar was en er iemand uit het noorden van het land daar een 'onbekende' server inplugde, de medewerker die toen kwam spuugde ongeveer vuur...
Maar als ik dat vergelijk met het aantal keren dat ik ergens een laptop inplugde (inclusief sommige ministeries in Den haag waar alles heet open bleek te zijn) zijn die twee keer te verwaarlozen.
TdJ


Bericht 24 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:28-12-2005
Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:2660.24
Onderwerp:Wireless netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Tony,
>> spuugde ongeveer vuur... <<

groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer