Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 08:23:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Eigen domein.nl  (gelezen 12684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Eigen domein.nl
« Gepost op: 14 november 2009, 15:29:32 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:ArneDatum:11-05-2005
 Aan:AllenMsgID:2255.1
 Onderwerp:eigen domein.nlForum:ws-nlcomputer
Hoi, hoi
Vraagje:
Ik heb een website gehost bij Cs (http://ourworld.compuserve.nl/aaoverbeek/)
Vervolgens pas geleden een domein naam laten registreren via www.hostingdiscounter.nl zonder hostingspakket etc dus puur alleen de naam.
Helaas kan ik op hun site vervolgens nergens vinden hoe ik mijn domein naam (www.mijnnaam.nl) kan laten linken naar mijn website bij Cs. Wel vind ik iets over "forwarding to IP adress" , maar ik zou niet weten naar welk IP adres ik dan zou moeten "forwarden" of hoe dit verder werkt.
Ik ben (zo als je inmiddels wel begrepen hebt) echt een totaal groentje wat betreft het gebruik van een eigen domein naam als website adres. Wie oh wie kan mij een een stukje in de goede richting helpen? Kan ik e.a qua instellingen alleen regelen via de provider van mijn domein of kan ik ook ergens binnen Compuserve e.a instellen zo dat mijn website gelinkt wordt aan mijn domein.nl!
Arne
 


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:13-05-2005
 Aan:ArneMsgID:2255.2
 Onderwerp:eigen domein.nlForum:ws-nlcomputer
Arne,

>>Kan ik e.a qua instellingen alleen regelen via de provider van mijn domein of kan ik ook ergens binnen Compuserve e.a instellen zo dat mijn website gelinkt wordt aan mijn domein.nl!<<

Ik heb even voor je meegekeken en las op Hostingdiscounter dat buiten IP-forwarding je ook Url-forwarding kunt gebruiken. IP-forwarding zal moeilijk zijn omdat volgens mij CS gebruik maakt van dynamische ip-adressen. Hoe dat met een ADSL aansluiting van CS zit, weet ik niet. In dat geval kun je dus Url-forwarding gebruiken en je geregistreerde domein laten forwarden naar  http://ourworld.compuserve.nl/aaoverbeek/  Ik vind het alleen vreemd dat je daar 10 Euro voor moet betalen.

"Kan ik mijn domeinnaam naar mijn eigen weblocatie forwarden?
Dat kan op basis van een IP forward. Tijdens de registratie van je domeinnaam kun je aangeven wat je wilt doen met de domeinnaam. Selecteer hier IP forward en vul het IP nummer van je eigen webserver in.
URL forward (link naar bijvoorbeeld home.zonnet.nl/gebruikersnaam) is voorlopig ook mogelijk. URL forwarding naar een domeinnaam geregistreerd bij HostingDiscounter is gratis. Een forward naar een domein buiten HostingDiscounter kost eenmalig €10,-."

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:ArneDatum:13-05-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2255.3
 Onderwerp:eigen domein.nlForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
 In dat geval kun je dus Url-forwarding gebruiken en je geregistreerde domein laten forwarden naar  http://ourworld.compuserve.nl/aaoverbeek/  Ik vind het alleen vreemd dat je daar 10 Euro voor moet betalen.

Ik ben er inmiddels achter dat URL forwarding gewoon betekend dat je "Hostingdiscounter" een emailtje stuurd, met daar in de URL waar het domein naar toe moet linken. Op dit moment moeten dit soort dingen nog via een E-mailtje maar men is druk bezig met de ontwikkeling van een DNS tool zodat je zelf je DNS gegevens kunt aanpassen voor je domeinnaam.
De 10 Euro betaal te trouwens alleen als je een Url forward door hun laat uit voeren naar een domein naam die niet bij hun geregistreerd is. De vraag is dan natuurlijk waarom je het dan uberhoubt door hun zou laten doen. Maar goed in mijn geval was dit dus gratis omdat ik mijn domein wel bij/via hun geregistreerd had.
Arne



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:14-05-2005
 Aan:ArneMsgID:2255.4
 Onderwerp:eigen domein.nlForum:ws-nlcomputer
Arne,

>>De 10 Euro betaal te trouwens alleen als je een Url forward door hun laat uit voeren naar een domein naam die niet bij hun geregistreerd is<<

Als ik het dan goed begrijp is daar nu sprake van als jij je nieuwe domein laat forwarden naar je CS homepage. Bezoekers die het adres http://www.jouwdomein.nl intypen worden doorgestuurd naar je CS homepage, toch?

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:ArneDatum:17-05-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2255.5
 Onderwerp:eigen domein.nlForum:ws-nlcomputer
Ruud,
Je veronderstelling is bijna juist!
>>De 10 Euro betaal je trouwens alleen als je een Url forward door hun laat uit voeren naar een domein naam die niet bij hun geregistreerd is<<
Omdat ik mijn domein naam bij hun geregistreerd heb betaal ik niets voor een URL forward naar een locatie bij een andere provider, maar anders om wel!
Zou ik bij "Hostingdiscount" een website laten hosten (Bv: www.hostingdiscounter.nl/pages/aoverbeek/index.html), en ik zou een domein laten registreren via Cs (als dat zou kunnen) dan zou ik "Hositingdicounter" kunnen vragen mijn website te linken aan de domein naam geregistreerd bij CS. In dit geval moet ik 10 Euro extra betalen.
Anyway, alles is op dit moment opgelost en werkt prima ...zonder extra kosten!
Groeten,
Arne


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:cmangelsdorffDatum:08-03-2006
 Aan:ArneMsgID:2255.6
 Onderwerp:eigen domein.nlForum:ws-nlcomputer
Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht is verplaatst van 2255.6 naar 2830.1
  [/]


[/i]