Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 14:10:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Eigen domain / DNS  (gelezen 13578 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Eigen domain / DNS
« Gepost op: 14 november 2009, 15:34:39 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:07-06-2005
 Aan:AllenMsgID:2329.1
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Al weer lange tijd hebben we bij een kabelinternetaanbieder een internet domein geregistreerd en zij draaien daar ook een dns voor ons.
Nu zijn we op z'n zachts gezegd niet helemaal gelukkig meer met die kabelinternetaanbieder en kunnen we voor duidelijk minder geld een fatsoenlijk adsl verbinding nemen. Nu zitten we alleen met die dns service die zij nog voor ons verzorgen. We hebben zelf een linux doos staan met daarop een mail, web en dns server. Welke partij zou ons tegen minimale kosten die dns service kunnen bieden? (het betreft een .nl domein, dit even voor de volledigheid)
TdJ


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:08-06-2005
 Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:2329.2
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Tony,

>>Welke partij zou ons tegen minimale kosten die dns service kunnen bieden? (het betreft een .nl domein, dit even voor de volledigheid)<<

Ik heb mijn website www.webanddesign.nl bij Argeweb ondergebracht. Ben uiterst tevreden met hun diensten en mogelijkheden. Ze bieden ook ADSL abonnementen (KPN) aan.

Voor hun DNS service kijk dan eens hier.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:08-06-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2329.3
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud en Tony,

>> DNS service <<

Dat is dus de situatie dat je al een domeinnaam hebt en ergens een server met je website, waarvan je alleen het IP adres hebt. Dan moet je nog de verwijzing van je domeinnaam naar die server / IP adres geregeld hebben?

Kan je dan dus niet simpelweg een DNS server draaien op diezelfde server?

groetjes,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer

-


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:08-06-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2329.4
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> Kan je dan dus niet simpelweg een DNS server draaien op diezelfde server? <<
Wat ze mij proberen wijs te maken is dat je altijd een tweede naamserver moet hebben en ook via een bij SIDN aangesloten moet werken (maar of het echt zo is weet ik dus niet zeker)
TdJ


Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:08-06-2005
 Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:2329.5
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Hallo Tony,

>> bij SIDN aangesloten <<

Nou je het zegt, die DNS server moet wel hangen aan de andere DNS servers en met name aan de root servers. Anders is er geen "pad" naar jouw naam vanuit de rest van de wereld en zal nog niemand je site vinden, behalve die mensen die nou net jouw DNS server hebben ingesteld.

Het is inderdaad wat speciaals. Ja, dat zal je moeten inhuren...

groetjes,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer

-


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:09-06-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2329.6
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Just,

>> Kan je dan dus niet simpelweg een DNS server draaien op diezelfde server?<<

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo in thuis dus Tony moet maar even kijken of Argeweb zijn probleem kan oplossen. een telefoontje is voldoende ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ronald BeukerDatum:13-06-2005
 Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:2329.7
 Onderwerp:Eigen domain / dnsForum:ws-nlcomputer
Beste Tony,
>> Welke partij zou ons tegen minimale kosten die dns service kunnen bieden? (het betreft een .nl domein, dit even voor de volledigheid) <<
Ik ben hier toevallig ook mee bezig. <g>  Waar het in ieder geval bij kan, maar inmiddels vind ik het te duur, is bij yourhosting.nl. Bij het goedkoopste abonnement (voor het parkeren van een domeinnaam) kun je zélf de DNS-instellingen maken. Dat zijn dan dus de DNS-servers van Yourhosting, die voor je domeinnaam geregistreerd komen te staan in het SIDN-register.
Voor als we een jaartje verder zijn (dan zijn de iets meer dan 2 tientjes 'op' die ik aan Yourhosting heb betaald), zit ik te kijken naar http://www.transip.nl/. Nogmaals, ik ben nog geen klant en ik heb ook geen aandelen, maar dit zeggen ze dus:
Het real-time DNS-beheersysteem is zeer compleet en biedt ondersteuning voor IPv6, TTL, subdomein delegatie, SRV records, SPF en Sender-ID. Ten slotte kunt u bij elke domeinregistratie gebruik maken van de nameservers, de secondary DNS service en de fallback mailserver van TransIP. Kosteloos.
Voor € 5,99 per jaar voor een nl-domein is het eigenlijk al sowieso de moeite van het proberen waard. <g>
Groeten,
Ronald (Sysop)