Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

358 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 15:54:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Eigen server achter speedtouch  (gelezen 10754 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Eigen server achter speedtouch
« Gepost op: 14 november 2009, 15:46:38 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:22-09-2005
 Aan:AllenMsgID:2491.1
 Onderwerp:Eigen server achter speedtouchForum:ws-nlcomputer
Hoi,
 
Ik werd vandaag geconfronteerd met het volgende probleem waar ik geen oplossing voor kon vinden:
Achter een ADSl aansluiting met een SpeedTouch 510 staat een server, die is prima vanaf het internet te bereiken, tot zover alles naar wens. Echter, nu wil iemand vanachter die zelfde speedtouch (hangen dus in een netwerk) bij die server komen zonder instellingen te moeten aanpassen. Die laptop gekoppeld aan een andere internet verbinding kan perfect de server benaderen, maar vanaf het eigen netwerk kan het ineens niet meer via het publieke IP nummer. Ik heb zelf een ZyXEL P310 en heb daar ooit eens iets aangepast net ReversNatLookup of zo, klinkt dat iemand bekend? Is er ook zoiets voor die SpeedTouch, want daar ben ik eigenlijk naar op zoek...
TdJ


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-09-2005
 Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:2491.2
 Onderwerp:Eigen server achter speedtouchForum:ws-nlcomputer
Hoi Tony,
>> maar vanaf het eigen netwerk kan het ineens niet meer via het publieke IP nummer <<
Mhh.. zou met de juiste router toch gewoon moeten kunnen. Geen firewall's in het geding? Is er de NAT loopback enabled in die Speedtouch? Sommige routers hebben dat niet, en dan gaat het "van binnen via buiten naar binnen" trucje niet door.
Start telnet even als je het via de web interface niet kan vinden. Er staat mij bij, dat de nat loopback status na het ingeven van het commando config weergegeven wordt.
Via het locale IP nummer is de server wel te bereiken? Zo ja, dan zou je in hosts van de andere pc's het wan adres naar het lan adres kunnen redirecten.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:23-09-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2491.3
 Onderwerp:Eigen server achter speedtouchForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> Geen firewall's in het geding?
Nee, het probleem zit echt in de config van de SpeedTouch, dezelfde configuratie draait namelijk achter mijn eigen ZyXEL P310 (en een heel oud ADSL modem) wel prima
>> Is er de NAT loopback enabled in die Speedtouch?
Da's een goeie, ga ik morgen eens (laten) controleren met het config command (ik neem aan via de CLI)
>> Zo ja, dan zou je in hosts van de andere pc's
Tsja, da's een oplossing, en die werkt, dat heb ik al laten proberen. Alleen wil men zonder enige aanpassingen zowel via 'binnen' aangesloten als via 'buiten' (bijv. thuis of bij een klant) aangesloten kunnen werken. Maar een batchfiletje en een hosts bestandje zou als de rest niet werkt mogelijk acceptabel zijn (ik zie daar geen probleem in, maar ja....)
TdJ