NL Computer Forum

Hardware => Printers en scanners => Topic gestart door: ramon op 17 maart 2015, 14:45:06

Titel: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 17 maart 2015, 14:45:06
Ik heb een nw.printer gekocht; HP.Envy 4500 AIO
 Ik kan er alleen PDF bestanden vanaf de Pc ermee printen. Andere bestands typen zoals:
 RTF of ODT van Microsoft Office World en
 CSV van MicroSoft Office Excel , doen het niet.

 Weet iemand hier voor een oplossing, ik moet nu steeds alle docum. converteren naar PDF.

 PC. Windows 7 Ultimate
 Internet Explorer
 Win.Live Mail

     Ramon
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 17 maart 2015, 18:26:06
Hoi,

Als de printer netjes geïnstalleerd is zou dat gewoon moeten werken.
Wel je mogelijk nog moet doen is je nieuwe printer per programma als standaard printer instellen.

Lukt het daarna nog niet, probeer dan eerst via Notepad een simpel tekstbestandje af te drukken.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 19 maart 2015, 15:15:57
Hallo Peter, met Notepad/ Kladblok kan ik wel RTD / TXT bestanden afdrukken maar ODT / PDF / DOC dan weer niet.
 Ik heb diverse progjes gebruikt ; MicroSoft Office World / Micr.S OfficeOutLook / MicroS.Off.Excel /WorldPad / Kladblok /OpenOffice Writer 4.1.1 en met deze progjes kan ik dan wel weer alleen PDF afdrukken.
 
 Ik snap niet wat er loos is mijn vorige printer ook HP gaf geen enkele probleem

 Zie bijlage .
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 19 maart 2015, 20:36:55
Die vorige printer heb je eerst netjes ge-deinstalleerd ?

Download (http://www.imgdumper.nl/uploads8/5425b6a3cd560/5425b6a3cd17c-Speccy.png) Speccy van Piriform (http://www.filehippo.com/download_speccy/).
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.

Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 20 maart 2015, 12:28:23
Hier is de link :       http://speccy.piriform.com/results/M5kTKY1WSSyQ3EUgeBAvZPK (http://speccy.piriform.com/results/M5kTKY1WSSyQ3EUgeBAvZPK)
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 20 maart 2015, 20:33:50
Heb je de printer geïnstalleerd mbv de installatie-cd ?
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 21 maart 2015, 11:17:58
Heb je de printer geïnstalleerd mbv de installatie-cd ?
Ja installatie CD gebruikt en alle stappen doorlopen en printer als voorkeur aan gevinkt.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 21 maart 2015, 13:37:13
Vreemd.
Schakel de realtime-beveiliging van je antivirus programma eens uit.
Geeft dat verbetering ?

Zo niet, ga naar http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-ENVY-4500-e-All-in-One-Printer-series/5304875/model/5304876/solutions (http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-ENVY-4500-e-All-in-One-Printer-series/5304875/model/5304876/solutions) en klik op de rode knop "Vind oplossingen".
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Nog geen verbetering, ga naar HP Support (http://support.hp.com/nl-nl/contact-hp).
Vul de gevraagde informatie in bij: "Voer modelnummer in:" en klik op "Mijn product zoeken".

Bel vervolgens naar HP Support:
Openingstijden
Maandag - vrijdag 8:30 - 18:00 uur (met uitzondering van nationale feestdagen)
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 22 maart 2015, 17:51:21
Hallo Peter,
 het is opgelost . Ik heb een progje, "AVS Document Converter", en ik hoef een document niet te converteren .
 Ik voer het in het programma en klik op File- print en hij print alle bestanden, dus hiermee is het probleem opgelost.
 (Zie bijlage)
 Heel hartelijk dank voor je hulp en een fijne zondag,

 Ramon
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 22 maart 2015, 18:04:35
Hoi Peter, ik probeer een bijlage mee te sturen maar dat gaat niet.,

 Ramon
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 22 maart 2015, 18:33:59
Dat is ook een oplossing. :)

Citaat
ik probeer een bijlage mee te sturen maar dat gaat niet.,
De afbeeldingsbijlage is prima of bedoel je iets anders ?
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 23 maart 2015, 13:19:33
Ik heb ook via Hp Support geprobeerd( vindt oplossing) maar dat gaat niet.Product geverifieerd >> Gedetecteerd
 100% . Daarna Software Driver met volledige --- geinstalleeerd. Maar geen verbetering.Als op aanwijzing ik de printer aansluit op de USB poort staat er ga terug.  Ik snap er dus geen m----r meer van.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 23 maart 2015, 13:33:50
Vreemd.
Schakel de realtime-beveiliging van je antivirus programma eens uit.
Geeft dat verbetering ?

Zo niet, ga naar http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-ENVY-4500-e-All-in-One-Printer-series/5304875/model/5304876/solutions (http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-ENVY-4500-e-All-in-One-Printer-series/5304875/model/5304876/solutions) en klik op de rode knop "Vind oplossingen".
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Nog geen verbetering, ga naar HP Support (http://support.hp.com/nl-nl/contact-hp).
Vul de gevraagde informatie in bij: "Voer modelnummer in:" en klik op "Mijn product zoeken".

Bel vervolgens naar HP Support:
Openingstijden
Maandag - vrijdag 8:30 - 18:00 uur (met uitzondering van nationale feestdagen)
Ik heb met Hp Support gebeld ze hebben de Pc overgenomen en zeggen dat het waarschijnlijk aan een microsoft programma kan liggen maar ook met andere programmas zoals Open OfficeWriter werkt het niet.
Ja installatie CD gebruikt en alle stappen doorlopen en printer als voorkeur aan gevinkt.
Ik heb
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 23 maart 2015, 15:19:26
Virus scanner uit geschakeld maar dat maakt niets uit. Ik sta voor een raadsel en ook Hp schijnt er niet uit te komen.
 Ik heb inmiddels al 3keer de printer geinstalleerd met de installatie CD. Als ik tijdens de installatie de USB kabel moet aansluiten staat er ga terug naar vorige of sluit de printer later aan op de Pc. Als ik dan via Start Alle programmas Hp Envy 4500 Select printer install.Software,  Printerr aansluiten op PC . Krijg ik weer het venster :
USB kabel aansluiten, staat er ga terug naar vorige of sluit de printer later aan.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 23 maart 2015, 18:26:41
Gebruik eens een andere USB kabel en/of andere USB poort.

Indien mogelijk, probeer de printer eens op een andere computer aan te sluiten en te installeren.
Werkt het daarmee ook niet, dan is er iets mis met de printer.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 25 maart 2015, 16:27:39
Hoi Peter,
 ik heb andere USB poort gebruikt maar geen verbetering ,rest mij nu nog terug te gaan naar de shop met Pc en Printer. Dus dat gaan we doen en anders moeten ze de printer omruilen.
 Any How, bedankt voor je hulp en inspanning.

 Nog een fijne avond.

    Ramon

   (ik meld mij nog niet af) misschien komt er licht in de duisternis .
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 25 maart 2015, 18:25:20
Citaat
rest mij nu nog terug te gaan naar de shop met Pc en Printer.
Prima. Het lijkt me sterk dat het aan je PC ligt.
We zien je reactie wel verschijnen.
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 2 april 2015, 13:49:21
Hoi Peter ,
           het probleem is voor een deel opgelost. Kan wel printen door alles automatisch te laten om zetten naar PDF.
     Ook kan ik de  programmas om Cd/DvD labels te printen weer gebruiken. De printer koste €79.90.- en de onderzoeken van diverse ICT studenten koste mij al € 70.- een onderzoek door de Mycom (de printershop) zou er ook nog bijkomen dus ik heb het maar geaccepteerd. Ik kan teksten en labels printen.Thats IT en nog heel erg bedankt voor je hulp.
                      Ramon
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: Peter op 2 april 2015, 19:51:11
Hoi Ramon,

Ik heb het topic even heropent.

Citaat
de onderzoeken van diverse ICT studenten koste mij al € 70.-
Oh, hoe dat zo ?


Kan je wel gewoon printen als je met een ander Windows gebruikersaccount inlogt ?
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 7 april 2015, 13:42:09
Hallo Peter,bedankt dat je nog aan het onderwerp denkt. Ik ben wat laat maar dat komt door omstandigheden.
Ik heb prints gemaakt met het Google accound en met het Outlook accound en dat ging prima.

Ik snap het dus ook niet en denk dat er in de afstelling van Windows 7 er iets niet klopt.
Het is denk ik gekomen na het verwijderen van WindowsMail en het in gebruik nemen van WindowsLiveMail

 Ramon
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: swake op 10 juli 2016, 00:45:14
Jouw laptop heeft geen parallele LPT poort meer .
http://users.skynet.be/kurt_vermeiren/kdg/parallel_en_serieel.htm (http://users.skynet.be/kurt_vermeiren/kdg/parallel_en_serieel.htm)

Je kan wel een kabel Parallel > USB gebruiken

De software voor de printer installeren is geen probleem . Het probleem moet bij de printer server gezocht worden.
Die printer heeft wel ook nog een parallele aansluiting en met zo een kabel zou je hem nog werkend krijgen op een  USB poort van de laptop
http://www.allekabels.be/usb-parallel-en-serieel-kabel/7106/1082691/usb-naar-parallel-kabel.html (http://www.allekabels.be/usb-parallel-en-serieel-kabel/7106/1082691/usb-naar-parallel-kabel.html)
Titel: Re: Bestandstypen
Bericht door: ramon op 13 juli 2016, 12:03:48
Bedankt voor advies,

   Ramon