Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 1 lid
 

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 12:18:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mediaplayer 12 en Codecs  (gelezen 23389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #30 Gepost op: 3 januari 2010, 20:18:07 »
Peter,
Citaat
Als je wil kan ik hier wel de url naar het WMV or XML bestand posten als het mag. Dan kun je dat stukje even testen.
Van mij mag het. Als het van anderen niet mag, merken we het vanzelf  8)
De site is inmiddels vertrouwde website maar het helpt niet. Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #32 Gepost op: 3 januari 2010, 21:18:58 »
Peter,
 
Jouw xml URL is identiek aan de URL die ik kan aflezen als ik op de RTL site ATWT tracht af te spelen. De tweede link opent de WMP met tevens een venster met de tekst: Als u DRM-inhoud gebruikt, kan dit proces niet worden uitgevoerd in een foutopsporingssprogramma.
Ik kan daarna kiezen voor het sluiten van het venster of klikken op de knop 'Help op het web'. Ik klik uiteraard op die knop en ga online naar een W7 helppagina van Microsoft. Daar staat de weinig inspirerende tekst:
 
Windows Media Player error:
You've encountered an error message while using Windows Media Player. Additional information is not currently available for this error.
En onder aan het venster 3 keuzeknoppen met de vraag of dit nuttig was. Ik mis hier duidelijk een vierde knop....... :'(
 
Op mijn XP desktop en vista laptop werken beide URL's uiteraard gewoon.   Don
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #33 Gepost op: 3 januari 2010, 21:52:36 »
Hoi Don,
 
Beide links van Peter werken op mijn basis W7 systeem zonder enige toegevoegde codec's of Silverlight prima. Die Drm waarschuwing kan betekenen, dat WMP niet correct is afgesteld, en de rechten op dit beveiligde bestand niet worden opgehaald.
 
Druk eens in WMP op Alt (om het menu te krijgen), kies extra, opties, privacy. Staat er wel een vinkje in "Rechten voor mediagebruik automatisch downloaden" ? Zet overigens in het bovenste deel alle vinkjes aan (is de standaardinstelling).
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #34 Gepost op: 3 januari 2010, 21:53:07 »
Don,

Citaat
Jouw xml URL is identiek aan de URL die ik kan aflezen als ik op de RTL site ATWT tracht af te spelen.
OK, en krijg je dus alleen een zwart vlak waar de video hoort af te spelen?
 
Citaat
De tweede link opent de WMP met tevens een venster met de tekst: Als uDRM-inhoud gebruikt, kan dit proces niet worden uitgevoerd in eenfoutopsporingssprogramma.
OK, dus WMP stribbelt tegen. Controleer eens deze instellingen in WMP12, zie bijlage.
Verandert dat iets?
Reageert WMP12 ook zo als je WMP12 start, Ctrl+U indrukt en daar de url met het WMV bestand ingeeft?


Peter
 

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2010, 22:23:31 »
Hallo Peter en Michel,
 
In het Opties Privacy venster staan alle vinkjes zoals in het screenshotje van Peter. Behalve dan het vinkje bij 'Ik wil helpen bij het verbeteren van enz.' Maar da's natuurlijk niet essentieel.
Peter, ik krijg inderdaad alleen een zwart vlak bij afspelen. Eerst met de melding Opening en direct er achteraan Ready terwijl dat eigenlijk Buffering moet zijn. 
Ctrl-U en de wmv-URL resulteert uiteindelijk weer in die DRM-waarschuwing. Don
 
KAN HET IETS TE MAKEN HEBBEN MET HET FEIT DAT DEZE VERSIE W7 NOG NIET GEVALIDEERD IS?  Men zegt altijd, valideer nooit te snel!
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2010, 22:31:28 door Don »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #36 Gepost op: 3 januari 2010, 23:54:43 »
Don,

Citaat
KAN HET IETS TE MAKEN HEBBEN MET HET FEIT DAT DEZE VERSIE W7 NOG NIET GEVALIDEERD IS?
Tja, ik weet niet hoe dat DRM precies werkt. Vermoedelijk heb je toch weinig keus dan Windows te valideren dus ik zou zeggen, doe dat eerst.

Deze instellingen staan ook nog in WMP12, zie bijlage
Reset de Cache eens van WMP12; Opties - tabblad Privacy

Je zou dit ook eens kunnen proberen, ik heb er zelf geen ervaring mee:
http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/nl/indivit.asp?force=1


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #37 Gepost op: 3 januari 2010, 23:56:25 »
Hoi Don,
 
Dacht niet dat dat de DRM beïnvloedde. Mogelijk is het Drm systeem beschadigd, je kan het als volgt herstellen:
 
1: Sluit alle programma's
2: Maak zekerheidshalve een kopie en wis dan de (verborgen) map c:\ProgramData\Microsoft\Drm
Hiervoor moet je dus eerst systeem en verborgen mappen weergeven aanzetten.
Verder heb je Admin rechten nodig.
3: Haal nieuwe Drm gegevens op van: http://drmlicense.one.microsoft.com/indivsite/nl/indivit.asp?force=1
4: Herstart de computer
 
Citaat
Behalve dan het vinkje bij 'Ik wil helpen bij het verbeteren van enz.' Maar da's natuurlijk niet essentieel.
Niet niet alleen onnodig, ik vind het ook onwenselijk.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #38 Gepost op: 4 januari 2010, 00:06:12 »
Michel,
 
Die hele DRM Map blijkt leeg. Valt dus niet veel te backuppen. Ik begin er weer in te geloven;-) I'll be back.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #39 Gepost op: 4 januari 2010, 00:12:15 »
Hoi Michel,


Citaat
Niet niet alleen onnodig, ik vind het ook onwenselijk.
Die optie was me nog niet opgevallen. Heb er de Help even op nageslagen, MS kan het weer mooi verwoorden:
Citaat
Hiermee geeft u aan of u wilt deelnemen aan het programma voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Dit programma streeft ernaar om de kwaliteit, betrouwbaarheid en prestaties van de Microsoft-software en -services te verbeteren. Als u dit selectievakje inschakelt, kunt u helpen Windows Media Player en de verwante services te verbeteren door anonieme gegevens over het gebruik ervan naar Microsoft te sturen. We verzamelen gegevens over uw hardwareconfiguratie en de manieren waarop u de software en services gebruikt, om zo trends en gebruikspatronen op te sporen. De verzamelde gegevens worden niet gebruikt om contact met u op te nemen. U hoeft geen enquêtes in te vullen of verkopers af te wimpelen en u kunt gewoon doorwerken.
Jaja, niets in de trant van layout en taalfouten ed. melden tbv verbeteringen, want die zie ik nog genoeg, maar ordinaire gebruikers-acties tracen.
Weg ermee!


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #40 Gepost op: 4 januari 2010, 00:15:00 »
Hoi Peter,
Citaat
Weg ermee!
Mijn idee!
 
We zitten vandag lekker op dezelfde golflengte merk ik  8)
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #41 Gepost op: 4 januari 2010, 00:18:44 »
Heren, ;-)
 
De knop 'Upgrade' is grijs, dus niet geactiveerd. Ik test het op mijn XP Desktop en na accoord te gaan met de beveiligingswaarschuwing is het zwart en zou ik kunnen upgraden. Was ist loos? Hoe kan ik verder nu op de laptop?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #42 Gepost op: 4 januari 2010, 00:23:59 »
Hoi Don,
 
Citaat
De knop 'Upgrade' is grijs, dus niet geactiveerd.
DONders.. Het knopje is bij mij ook grijs, maar wel actief. Als het bij jou echt niet werkt, activeer W7 dan eerst eens. Werkt het daarna nog niet, dan houdt het bij mij op. Ik zou allang voor een clean install gekozen hebben, want met dit soort maffe problemen vertrouw ik de rest van de machine dan ook niet meer echt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #43 Gepost op: 4 januari 2010, 00:33:21 »
Hoi Don,

Citaat
De knop 'Upgrade' is grijs, dus niet geactiveerd.
Je moet wel IE gebruiken en niet FF!


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #44 Gepost op: 4 januari 2010, 00:39:05 »
UITERAARD!