Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 14:35:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mediaplayer 12 en Codecs  (gelezen 23390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Mediaplayer 12 en Codecs
« Gepost op: 31 december 2009, 14:59:15 »
Hoi All,
 
Ik heb voor vrienden een nieuwe Toshiba L 300 laptop geupgraded van Vista Premium naar W7 Premium. De bezitster van deze laptop kijkt graag naar TV-uitzendingen via Uitzending Gemist RTL4. Met name de soap ATWT en GTST.  Na controle blijkt dat dat de Windows Mediaplayer 12 niet alle uitzendingen wilt weergeven. GTST werkt wel maar ATWT wil (na de gebruikelijke reclame) niet opstarten. Na wat gegoogle blijkt dat de WMP 12 nog niet alles op een rijtje heeft wat Codecs betreft. Even de juiste codecs installeren is er helaas niet bij. Je wordt via forumhelp van hot naar haar gestuurd en een site die doet voorkomen de oplossing te bieden, wordt halverwege lastig met registratie enz.
Ik heb Microsoft Silverlight maar eens geinstalleerd. Dat is een programma om verbeteringen en beveiligingen in de videoweergave aan te brengen. Wel nuttig maar ATWT is er niet door gaan opstarten. Iemand al ervaring met dit W7/WMP12 probleem en weet een oplossing aan te dragen?  (het is puur een W7 probleem want op mijn XP en Vista pc's werkt alles correct) BVD Don

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2009, 16:27:11 »
Hoi Don,

Ik heb het K-lite codec pack geïnstalleerd en daar zit ook een media player bij die (op mijn laptop) alles afspeeld. Verder kun je ook de VLC player installeren en als standaard player selecteren. Misschien lukt het nu wel.

Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2009, 18:06:37 »
Hoi Ruud,
 
Thanx voor de reactie. Ik heb getracht K-lite en die VLC player te gebruiken maar ik zou even niet weten hoe ik die moet verbinden aan een video gestuurd vanuit Uitzending Gemist RTL4.  Nu moet ik je eerlijk zeggen, als ik in de uitleg die VLC player hoor spreken over Windows 95, 98 enz. heb ik zoiets van, in hoeverre kan iemand op een oude fiets een autowegprobleem oplossen :-\
We zoeken verder. Maar dat gaan we dit jaar niet meer klaren, lijkt me.  ;D 
 
Inne gouwe roetsj.
(da's Limburgs voor 'een goede glijvlucht naar het nieuwe jaar'. oftwel een prettige oudejaarsavond gewenst)
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2009, 18:18:27 »
Hoi Don,

Uitzendinggemist RTL4

Even getest met W7 en IE8:
IE8/WMP wilde eerst een plugin installeren wat ik dus bevestigd heb.
Daarna starte het reclameflimpje met beeld en geluid, maar ATWT gaf alleen geluid en een zwart scherm.
Na een dubbelklik op het zwarte scherm werd in volledig scherm wel het beeld erbij getoond, in een verkleind venster wordt het weer een zwart vlak met alleen geluid.

W7 en Firefox 3.5.6 geeft aan dat Silverlight geinstalleerd moet worden.
Het downloaden daarvan was een beetje lastig, uiteindelijk HIER gevonden.
Daarna lukt het wel met Firefox, zowel klein als full-screen.


groeten, Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2009, 19:55:52 »
Hoi Peter,
 
Dank voor je moeite. Grrrrrr.... Ik krijg die vrienden geen Firefox aangepraat op hun laptop. Ik hoop dat Microsoft snel met een oplossing komt want het zou van de zotte zijn als we bij de concurrentie moeten zijn om een Microsoft product optimaal te kunnen benutten. Ik ga een oliebol eten :)  Groeten, Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2009, 20:21:50 »
Hoi Don,

Citaat
Ik ga een oliebol eten
Smakelijk.

Na een herstart van IE8 wordt ATWT wel netjes in een klein venster getoond via SilverLight 3.0.
Heb de add-on voor WMP 12 nog eens uitgeschakeld om zeker te zijn dat IE met SilverLight de video afspeeld en dan werkt het inderdaad nog steeds.
zie bijlage.


groeten, Peter




Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2010, 11:32:32 »
Hoi Peter,
 
Ook met Firefox en Silverlight 3.0.40818.0 krijg ik ATWT niet aan de gang. Meerdere programma's trouwens niet. Zo wil 'Ik Hou Van Holland' ook niet opstarten. Vreemd dat hij bij jou dan wel lukt. Ooit codecs gedownload??
Als ik het niet aan de gang krijg, zou ik kunnen besluiten om WMP 12 te downgraden naar WMP 11. Hopelijk werkt het dan wel. Maar in de uitleg om dit te doen stuit ik op een handeling waar ik nog geen ervaring mee heb. Het dowgraden gaat als volgt.
 
Some people around here don't like the WMP 12 like me. SO below is the procedure to downgrade to previous WMP 11. I have tested and its working fine.

Downgrade Windows Media Player 12 to Windows Media Player 11 on Windows 7
  • Download Windows Media Player 11 Installer for Windows 7
  • Now Type services.msc on windows 7 search bar
  • Stop Windows Media Player Network Sharing Service.
  • Take Ownership of following files
    • All files in “Program Files\Windows Media Player\” folder
    • All files starting with “wmp” in System32 folder
    • wmploc.dll.mui in “Sytem32\en-us\” folder
  • Now Run Windows Media Player 11 Installer
  • Now type Regedit on Start Menu Search bar
  • Delete following Registry key
    Quote:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MediaPlayer\ Setup\Installed Versions“ [/l][/l][/t][/t](don’t forget to take Backup of Registry before modifying/editing/deleting any registry key)
    Reboot your Windows 7 for the changes to take effect.
    Note : Do it at your own risk. We will not be responsible if you damage your Windows 7 with above information.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    >>Take Ownership of following files<
    Daar heb ik totaal geen ervaring mee.
       
    • Don

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #7 Gepost op: 1 januari 2010, 11:55:55 »
Hoi Don,

Goedemorgen maar weer op deze eerste dag van het nieuwe jaar. Ik kon het niet laten om die Uitzending Gemist dingen eens te proberen in mijn Ubuntu laptop.

Scheld maar niet te hard op die player 12. GTST draaide ook op Ubbie perfect en ATWT dus niet. Ik vond het trouwens geen geweldige website daar van RTL4. Volgens mij zit die stream van AWTW niet zo goed in elkaar. Misschien is die  technisch nogal Amerikaans georienteerd?

Succes om het toch voor elkaar te krijgen. Wat een geweldig mooi beeld levert deze techniek trouwens op! Bij GTST alleen dan even, maar dat terzijde.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2010, 12:07:57 »
Hoi Just,
 
Ja, die beeldkwaliteit is niet verkeerd..... als het werkt :(  'Ik Hou Van Holland' doet het ook niet dus ik denk niet dat het aan Amerikaanse stream ligt. Kijk, ik (mijn vrienden dus, eigenaar van de laptop met W7) ben niet getrouwd met WMP 12. Als WMP 11 zou werken ben ik er snel mee klaar. Tenslotte werken alle videos wél op mijn Desktop met XP en mijn laptop met Vista Basic. Daar zit dan ook WMP 11 op. Zodra ik weet hoe ik kan downgraden zonder iets te verprutsen, ga ik WMP 11 uitproberen.  Don

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #9 Gepost op: 1 januari 2010, 12:09:09 »
Hier geen problemen met het afspelen van uitzendingen op rtlgemist.nl.

Windows 7 Ultimate
Windows Mediaplayer 12 (zonder extra geïnstalleerde codecs)
Silverlight 3.0

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #10 Gepost op: 1 januari 2010, 12:16:58 »
Hoi Maurice,
 
>>Windows 7 Ultimate<<
Misschien dat Ultimate wat extra's heeft op dit gebied? De bewuste laptop heeft Windows 7 Premium.
Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2010, 13:17:34 »
Hoi Don,

Citaat
Zo wil 'Ik Hou Van Holland' ook niet opstarten.
Doet het hier wel.

Citaat
Ooit codecs gedownload??
Niet dat ik me herinner. De W7 die ik heb is trouwens een testversie, 6.1.7100, wel volledig up-to-date.

Het downgraden van WMP, of welk ander programma dan ook, lijkt me de laatste stap om te doen mits je zoals je quote in de Engelse tekst, de layout niet bevalt.

Ik snap even niet hoe je die videos met WMP afspeelt, simpelweg de url met WMP openen lukt me niet.
Hoe doe je dat?


groeten, Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #12 Gepost op: 1 januari 2010, 14:39:29 »
Peter,
>Ik snap even niet hoe je die videos met WMP afspeelt,<<
IK speel ze niet rechtstreeks af met de WMP. Hoe het een en ander verloopt weet ik ook niet maar dat de Windows Media Player onderdeel van het probleem is, maak ik op uit het volgende: ik ga via RTL Gemist FAQ naar de link Systeem Check en loop bij Geschikte video plugin (5e check) tegen de melding aan:
Je beschikt niet over de nieuwste versie van de Windows Media Player. Download de nieuwste versie.
Als ik dan de Download hyperlink volg, kom ik op de algemene windowsmedia site waar ik het verder zelf mag uitzoeken. 
CORRECTIE: ik kreeg bovenstaande melding omdat ik in de Ad-Ons tijdelijk de WMP had uitgeschakeld. Na inschakeling verdween de melding. Echter de 6e check zegt nog altijd:
Wij hebben helaas niet met zekerheid kunnen vaststellen of je beschikt over de meest recente versie van Windows Mediaplayer.
 
Als het met WMP 11 prima gaat en niet op deze WMP 12 heeft bovenstaande waarschuwing natuurlijk ook geen waarde.
Don
 
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2010, 15:12:33 door Don »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #13 Gepost op: 1 januari 2010, 22:06:35 »
Hoi Don,

Citaat
ik ga via RTL Gemist FAQ naar de link Systeem Check en loop bij Geschikte video plugin (5e check) tegen de melding aan:
Je beschikt niet over de nieuwste versie van de Windows Media Player. Download de nieuwste versie.
Aha, op die manier.
De link van RTL SysteemCheck geeft bij mij hetvolgende:
IE8 : 6 vinkjes, dus OK
FF3 : 3 vinkjes, de 2e tbv IE8 (Algemene beveiliging) niet zichtbaar, de laatste 2 niet goed terwijl het met IE8 wel goed is. Vreemd, het werkt wel gewoon.

zie de 3 bijlages
XP met IE6 geeft ook 6 vinkjes aan, daarop staat WMP10

Ik denk dat de detectie website niet goed overweg kan of niet volledig is voor deze plugins.

Oja, deze Add-on had ik al geinstalleerd in FF:
Citaat

VLC Multimedia Plug-in
Bestandsnaam: npvlc.dll
Version 1.0.3, copyright 1996-2009 The VideoLAN Team
http://www.videolan.org/


groeten, Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #14 Gepost op: 1 januari 2010, 22:33:46 »
Ik ben nog wat verder gaan graven. Ik ben wel geen televisie en film dier, maar de technische kant ervan boeide me.

Ik kom nergens, maar alle reclame draait wel geweldig. Dan weet je weer wat voor spel hier gespeeld wordt.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers