Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 10:42:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mediaplayer 12 en Codecs  (gelezen 23388 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #45 Gepost op: 4 januari 2010, 00:41:36 »
Met XP/IE6 of W7/IE8 kan ik er gewoon op klikken.
Met FF nergens.


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #46 Gepost op: 4 januari 2010, 00:47:11 »
Michel, weet je, als het mijn eigen laptop was, had ik natuurlijk allang een cleane installatie gedaan. Maar dan had ik nog wel even bij je aan de bel getrokken om erachter te komen hoe ik de Toshiba bestanden kan bewaren. Daar zitten er toch diversen bij die ik graag zou willen behouden. Ook op mijn eigen laptop. Mijn Vista laptop wil ik n.l. uiteindelijk ook upgraden naar W7 dus ik trek nog eens aan de bel als het mag:-)
 
Deze nieuwe laptop van de vrienden is met Vista Premium al een aantal weken in het bezit geweest van de eigenaresse. Dus het ding zit al vol vakantiefoto's, spelletjes enz. Als ik dat allemaal apart moet backuppen heb ik meer te doen dan nu. Daarbij intigreert me het probleem uiteraard.
 
Even terzijde, Microsoft heeft een infoprogje voor upgrade naar W7. De Windows 7 Upgrade Advisor. Jou wellicht bekend. Dat progje heb ik in mijn Vista Basic laptop geinstalleerd en zegt dat ik mijn laptop prima kan upgraden naar W7. Hoera! Ja ja... Even later lees je dan dat het via aangepaste installatie moet met verlies van je bestanden.
 
Wat de probleem-laptop betreft, ik zal morgen W7 dan maar gaan activeren. Als dat helpt zijn we eruit en heb ik weer vanalles bijgeleerd betreffende W7 en als het niet helpt heb ik óók een hoop bijgeleerd over W7. In beide gevallen is het een gewonnen wedstrijd! ZO!!! is dat positief denken of niet? 8)
 
In elk geval, Peter en Michel alvast zeer bedankt voor jullie hoofdpijnwerk! Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #47 Gepost op: 4 januari 2010, 12:47:27 »
Hoi Don,
 
Citaat
dus ik trek nog eens aan de bel als het mag
Jij mag rinkelen mijn bel, rinkel mijn bel, ding dong. Oeps.. als je dat zo een op een vertaalt, staat er een tamelijk kolderieke zin.  :D
 
Ben benieuwd of het na het activeren nog wil lukken.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #48 Gepost op: 4 januari 2010, 14:45:05 »
Michel,
 
Helaas, na activering nog steeds niks. Ik was vanmorgen bij een kennis om hem wat bij te spijkeren. Hij heeft een pc met W7 Ultimate. Ik heb direct even uitgetest wat ATWT bij hem zou doen. Daar werkte het in eerste instantie ook niet maar ik kreeg direct een melding dat er iets gedownload moest worden om het wél werkend te krijgen. Na downloading werkte ATWT ook op deze pc. Maar toch niet 100%. Bij klein beeld werkt alleen het geluid en beeldvullend werken beide. Dat was bij iemand eerder in deze thread ook het geval als ik me goed kan herinnneren, nietwaar?
 
Als ik op mijn XP Desktop klik op  http://drmlicense.one.microsoft.com/indivsite/nl/indivit.asp?force=1 verschijnt dus ook de pagina 'Upgrade voor beveiligingsonderdeel' en de knop Upgrade is mooi geactiveerd. Klik ik op die knop krijg ik precies hetzelfde venster als wat er bij de kennis verscheen toen ik het uitteste.
Er staat in dat bijwerkvenster: Een onderdeel van WMP moet worden bijgewerkt om het bestand of het apparaat te kunnen gebruiken.
Klik op Bijwerken enz. 
 
Kortom, als die knop Upgrade op de problemenlaptop te gebruiken was zou zeer waarschijnlijk de benodigde file of files binnegehaald worden. Ik ga nog eens sleutelen om die knop Upgrade geactiveerd te krijgen.
 
De map DRM is trouwens op mijn Vista Basic laptop óók leeg dus dat zal wel zo horen.
Don
 
 
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #49 Gepost op: 4 januari 2010, 17:03:54 »
Hoi Don,
Citaat
Bij klein beeld werkt alleen het geluid en beeldvullend werken beide. Dat was bij iemand eerder in deze thread ook het geval als ik me goed kan herinnneren, nietwaar?
Klopt. Peter en ik hebben dat ook gemerkt. zal een fout ergens in de xml zijn denk ik, alhoewel de site faq zelf aangeeft dat je dan de display driver moet updaten. Mooi niet!
Citaat
De map DRM is trouwens op mijn Vista Basic laptop óók leeg dus dat zal wel zo horen.
Standaard staat daar niets in, tenzij je via een betaaldienst oid rechten hebt aangeschaft.
Citaat
als die knop Upgrade op de problemenlaptop te gebruiken was
Inderdaad. Probeer eens:
1: Die map DRM echt verwijderen als je dat toch nog niet gedaan had.
2: Je voert IE zeker met Admin rechten uit? Doe anders eens dit: kopieer de link naar die Drm upgrade site naar het klembord, RECHTSklik op het IE ikoon, en kies uitvoeren als administrator en plak de link in het adresvak van IE.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #50 Gepost op: 4 januari 2010, 17:26:58 »
Hoi Michel,
 
Helaas, leider, una pena.. ook dán vertikt de knop Upgrade het. Ik bemerk trouwens nu dat ook een Microsoft Instructievideo IE8 het ook niet doet.
 
http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/videos.aspx?mname=security_howto
 
Op de Desktop alles OK maar op de W7 laptop alleen zwart beeld.
 
De eigenaresse komt binnen een uur. Ze wilde het ding waarschijnlijk meenemen. Ik bepraat even het probleem. Kan zijn dat ze hem hier laat. Kan ook zijn dat ze hem tijdelijk meeneemt. Dan stellen we het probleem uit. Maar ik zal blijven zoeken want ik ga in zo'n geval tot het gaatje! Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #51 Gepost op: 4 januari 2010, 21:33:53 »
Zeg Don,
 
Als je die uitgegrijsde DRM update knop gepresenteerd krijgt, komt er dan niet bovenin IE een regel met:

"Deze website wil deze invoegtoepassing uitvoeren: Drm ActiveX network object ... yadayada.."
 
Zo ja, natuurlijk toelaten. Zo nee, doe eens het volgende: IE8 starten, Alt-knop indrukken voor menu, extra, invoegtoepassingen beheren.
 
Links in het midden zit een regel "Momenteel geladen invoegtoepassingen" die ik even met je door wil lopen:
 
1: Klik er op en zorg dat je uit het trekmenu  "Momenteel geladen invoegtoepassingen" geselecteerd hebt. Welke invoegtoepassingen worden weergegeven in het venster boven?
2: Klik er op en zorg dat je uit het trekmenu  "Uitvoeren zonder toestemming" geselecteerd hebt. Welke invoegtoepassingen zijn niet van Microsoft en welke zijn van Microsoft maar uitgeschakeld?
3: Klik er op en zorg dat je uit het trekmenu  "Alle invoegtoepassingen" geselecteerd hebt. Zit daar de RMGetLicense Class bij en is die ingeschakeld, staan hier nog niet MS toepassingen bij, of MS toepassingen ndie uitgeschakeld staan?
 
Kijk ook even naar MS invoegtoepassingen maar dan met een bestandsdatum van vóór W7 (bij mij is de oudste datum 22-04-2009, maar ik heb hier nog de RTM versie van Windows 7).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #52 Gepost op: 4 januari 2010, 21:57:24 »
Don,
 
Nog een en wel het updaten van het certificaat, ook dat zou in de weg kunnen zitten:
 
Ga met IE (admin rechten) naar:
 
http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

Bovenin verschijnt een regel dat MS een component wil toevoegen (MF), da's ok. Klik nu op de Upgrade knop.
 
Als dit niet gaat (er gebeurt niets, of knoppen zijn weer dood, of die regel voor die component bovenin verschijnt niet), dan is mogelijk jouw ActiveX defect. Dat hoor ik dan wel.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 22:02:29 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #53 Gepost op: 4 januari 2010, 22:28:27 »
Hoi Don,

Als ik zo naar de broncode van http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/nl/indivit.asp?force=1 kijk begin ik toch te twijfelen of dit een oplossing brengt, maar niet geschoten...
Kun je deze zelfgemaakte pagina eens bezoeken met die laptob (W7 en IE8):
WMP_DRM_testpagina

Wat zie je dan precies?


groeten, Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #54 Gepost op: 4 januari 2010, 23:57:46 »
Michel en Peter,
 
Ik las jullie berichten op het moment dat men met de laptop onder de arm naar huis wilde. Ik heb nog snel even gekeken en zag dat ALLE invoegtoepassingen stonden ingeschakeld. Behalve de Google sidebar die ik zelf had uitgeschakeld. Ik krijg de laptop over een poosje weer terug en ga dan verder waar we gebleven waren, OK. Alvast weer bedankt. Don