Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

500 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 10:07:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden  (gelezen 19180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Gepost op: 23 maart 2011, 16:51:16 »
outlook werkt niet meer.
ik krijg een bericht dat de mappen niet geopend kunnen worden en dat het misschien te repareren is met het hulpprogramma, scanpst.exe.
Deze heb ik al uitgebreid gezocht, ook in de persoonlijke mappen, het hele rijtje langs tot outlook 12 toe, maar dit bestand is niet te vinden.
ik heb ook al ergens de optie 'onzichtbare bestanden weergeven' ingeschakeld, maar dat levert ook niets op.
Wat nu??????

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2011, 20:22:55 »
Welkom maria,

Kijk eens in deze map:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12


Staat ie daar?


groeten, Peter

Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2011, 16:55:43 »
Hallo Peter,
 
bedankt voor je reactie.
nee, helaas staat het bestand daar ook niet.
hopelijk heb je nog meer opties  :)
 
groet,
Maria

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2011, 21:13:27 »
Hoi maria,

Citaat
hopelijk heb je nog meer opties
Natuurlijk  ;) :
Microsoft Windows NT and Microsoft Windows 2000:
 C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1033\NT
 Microsoft Windows 95 and Microsoft Windows 98:
 C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1033\95
 For Microsoft Windows XP:
 C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Scanpst.exe
 For Microsoft Windows Vista:
 %userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Scanpst.exe

Staat het daar ook niet, vertel dan welke Windows versie je gebruikt.

(NB: sluit Outlook eerst af voordat je scanpst.exe gebruikt!)


groeten, Peter

Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2011, 16:57:42 »
 ;D  ik kan Outlook niet eens openen
 
Ik gebruik Windows Vista.
maar op de plek die jij aangeeft is geen bestand Scanpst.exe te vinden.
 
Nu heb ik er wel een  gevonden op de eerste plek die je noemt.
maar dan weet ik niet wat ik dan moet doen :))
ik ben niet vreeslijk handig hoor, met de computer, maar al doende leert men  ;)
als ik deze wil openen, wordt er gevraagd welke map ik wil bewerken.
wat moet ik dan opgeven?
 
groet,
Maria

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2011, 22:07:24 »
Hoi maria,

Citaat
als ik deze wil openen, wordt er gevraagd welke map ik wil bewerken.
wat moet ik dan opgeven?
Hier staat uitleg over scanpst.exe:
http://support.microsoft.com/kb/287497/nl

Lukt het nu wel?


groeten, Peter

Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2011, 19:42:25 »
Hallo Peter,
 
Oh wow, :)) :) ;) ;D , hij doet het weer.
Helemaal geweldig, heel erg bedankt.
 
Dan heb ik nog een vraag, misschien kun je me daar ook mee helpen?  :D
Iedere keer als ik Outlook opstart krijg ik het scherm te zien van de Gebruikersrechten, ik moet dan akkoord geven voordat Outlook verder gaat. Kan ik daar nog iets aan doen, zodat dat niet iedere keer tevoorschijn komt als ik Outlook opstart?
 
Zo krijg ik trouwens ook iedere keer een venster met iets van HP Product assistent als ik de computer start.
dat moet ik iedere keer cancelen, tenminste dat doe ik maar. en dan soms nog een keer voordat ik iets kan openen.
 
wat een boel vragen hè?
maar je hebt me geweldig geholpen, helemaal top.
nogmaals bedankt.
 
groet,
Maria

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2011, 22:34:22 »
Hoi maria,

Citaat
Iedere keer als ik Outlook opstart krijg ik het scherm te zien van de Gebruikersrechten, ik moet dan akkoord geven voordat Outlook verder gaat. Kan ik daar nog iets aan doen, zodat dat niet iedere keer tevoorschijn komt als ik Outlook opstart?
Probeer het eens met deze aanwijzingen:
http://support.microsoft.com/kb/922708

Lukt het daarmee niet, doe dan het volgende:
Blader met de verkenner naar OUTLOOK.EXE
Rechtsklik erop en kies Eigenschappen
Tabblad Compatibiliteit, zet een vinkje bij Dit programma als administrator uitvoeren.
Heb je een snelkoppeling op je buroblad om Outlook te starten, doe daar hetzelfde:
Rechtsklik op de snelkoppeling en kies Eigenschappen
Tabblad Compatibiliteit, zet een vinkje bij Dit programma als administrator uitvoeren.

Lukt het daarmee nog niet, schakel dan Gebruikersaccountbeheer volledig uit:
Configuratiescherm - Gebruikersaccountbeheer - Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen
Haal daar het vinkje weg.


Citaat
Zo krijg ik trouwens ook iedere keer een venster met iets van HP Product assistent als ik de computer start.
Dat kan op een aantal locaties gestart worden:
Klik op Start
in het witte invoerveld, typ MSCONFIG en druk op de eneter-toets
Tabblad Opstarten
Haal daar het vinkje weg bij HP Product Assistant, indien aanwezig
Sluit MSCONFIG en herstart de computer.
(MSCONFIG kan na het herstarten een melding geven, zet dan een vinkje in de melding, en ga verder.)


Citaat
wat een boel vragen hè?
Geen probleem hoor  :) .



groeten, Peter



Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2011, 17:17:46 »
Hoi Peter,
 
Het eerste is gelukt, maar het tweede niet.
als ik de computer opstart, krijg ik het volgende bericht:
 
the feature you are trying to use is on a CD-Rom or other removable disk that is nog available.
Insert the 'HPProduct Assistent' disk and click OK.
 
wat nu?
 
groet,
Ria

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2011, 19:44:34 »
Hoi Ria,

Citaat
wat nu?
Start MSCONFIG nog eens en zet het vinkje terug bij "HP Product Assistant", zoals je dat eerder uitgevinkt had.
Herstart de computer.
Als het goed is blijft nu de melding van HP weg.

Download HijackThis en plaats de logfile ervan in een bericht.

HijackThis kan je hier downloaden:  http://free.antivirus.com/hijackthis/
In het kader Version 2.0.4, klik op de link Executable
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan ?" kies Opslaan.
Maak een nieuwe map, bijv HJT en plaats het bestand daarin.
Na het downloaden, kies Map openen.
Start HijackThis.exe
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren ?" kies uitvoeren
In Hijackthis, klik op de knop "Do a system scan and save a logfile"
Als deze knop niet verschijnt, klik op "Scan"
Wacht totdat Notepad verschijnt met de logfile van HijackThis.
Upload de logfile als bijlage in een bericht, of plak de gehele tekst in een bericht.
(Letop: Vink niets aan en klik NIET op 'Fix checked'!!!)
Hierna kan je zowel Hijackthis als Notepad afsluiten.


groeten, Peter

Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2011, 21:50:59 »
Hallo Peter,
 
De HP Product Assistent staat niet in het rijtje......
 
En waar is dat downloaden van de Hijack This goed voor??
 ;D  ik weet graag waarom ik iets doe  ;D
 
Dan heb ik nog een vraag:
soms verschijnt de volgende boodschap in een venster:
Microsoft Live Add-in Sign-in werkt niet meer. Er is een probleem
opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het
programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is
 
Wat is dat???
Ik zie je antwoord weer met belangstelling tegemoet.
groet,
Ria

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2011, 22:15:33 »
Hoi Ria,

Citaat
De HP Product Assistent staat niet in het rijtje......
Oh?
Heb je goed gekeken op het tabblad Opstarten van MSCONFIG?. Het kan zijn dat het item verderop in de lijst staat dan eerst.
 
Citaat
En waar is dat downloaden van de Hijack This goed voor??
Dat is een klein programma waarmee je een lijst kunt maken wat er zoal op je computer gebeurt, wat waar gestart wordt, en nog wat mogelijkheden.
Met deze lijst kunnen we je verder helpen om dat HP ding uit te schakelen en mogelijk ook een oplossing geven voor de "Microsoft Live Add-in Sign-in" melding.
Volg dus de aanwijzingen mbt het maken van de Hijackthis logfile.
Onderstaande regel nog even ter attentie:
(Letop: Vink niets aan en klik NIET op 'Fix checked'!!!)


groeten, Peter

Offline maria
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Vrouw
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2011, 22:36:08 »
Ha Peter,
 
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan  ::)
ergens heb ik nog een keer op ok gedrukt.....
maar hierbij de logfile

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2011, 22:41:36 »
Hoi Ria,

Citaat
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan
Yep, hier kunne we wat mee...


Peter

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: outlook werkt niet meer en de scanpst.exe is niet te vinden
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2011, 00:19:33 »
Hoi Ria,

Start Hijackthis om het een en ander op te ruimen.
Klik op Scan.
De lijst erboven wordt samengesteld. Wacht tot dit klaar is.
PLaats alleen vinkjes bij de volgende items:
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=NL_NL&c=73&bd=PRESARIO&pf=laptop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=NL_NL&c=73&bd=PRESARIO&pf=laptop
(onnodige Microsoft (=MS) en HP items)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Windows Internet Explorer wordt aangeboden door Hyves
(reclame van Hyves in de titelbalk van Internet Explorer, mag je aanvinken als je wil)

O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
(Bing, de zoekmachine van MS. Ooit geinstalleerd gehad en weer verwijdert? Zoja, dan zijn dit restanten en kun je beide aanvinken)

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
(De HP Product Assistent die we zochten)

O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
(overbodige MS items)

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
(onnodig opstartitem van Adobe Reader)

O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
(taakbalk ikoon om de LightScribe Control Panel te openen. Vaak gebruikt? Zonee, aanvinken)

Klik nu 'Fix Checked'
Sluit Hijackthis af en herstart de computer.

Is de melding van de HP Assistant nu opgelost?


Voor wat betreft de "Microsoft Live Add-in Sign-in" melding, verschijnt die als je Internet Explorer opstart of als je Windows Vista opstart?


Peter
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2011, 00:25:21 door Peter »