Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

519 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 01:00:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Crash explorer Windows 7  (gelezen 17020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2011, 01:18:08 »
Citaat
De RCP is mislukt en niet uitgevoerd"

RCP staat voor   "Remote Procedure Call" . Vertaald naar het Nederlands. Contact maken op afstand.
En die foutmelding heeft iets te maken met de Firewall .
 Gebruik jij hulp of afstand of iets dergelijks?
 
 Groetjes
 swake
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2011, 01:23:59 door swake »
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2011, 10:02:51 »
Hallo Swake,
Dank voor je info
Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2011, 00:06:16 »
Hoi Henk,

Citaat
Ook bij REGEDIT HKEY_CLASSES_ROOT\.MP3 niet meer aanwezig.
Start REGEDIT.
Maak een backup van het register:
Klik links in de boomstructuur op Computer (bovenste item).
Klik dan op menu Bestand - Exporteren
Geef een naam in, bijv 28jun2011 en klik op Opslaan
Wacht tot het klaar is.
Sluit REGEDIT

Open nu deze registerbackup met NotePad of een andere tekstverwerker.
Vergelijk de instellingen met de instellingen zoals in de bijlage en vertel ons de verschillen.
(Het is een vrij lange lijst dus het kost even wat tijd.)


Peter


Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2011, 12:02:05 »
Hi Peter,

Ik was snel klaar daar in het register .mp3 niet meer voorkomt. Ik vermoed dat met het dé-instaleren van ITUNES dit gedeelte is verdwenen.
Zie ook bijlage.

Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2011, 19:10:18 »
Hoi Henk,

Ik kan me niet voorstellen dat .MP3 nergens meer voorkomt in het register.
In je bijlage staat nergens .mp3 dus wat je daarmee bedoelde is me onduidelijk.
Misschien dat de bestandsnaam van mijn bijlage wat verwarring geeft. Ik bedoel niet alleen de sleutel HKEY_CURRENT_USER maar de gehele registry.

Wat ik eigenlijk wil zien is het volgende:
Open met NotePad of een andere tekstverwerker je registerbackup bestand.
Zoek daarin elke tekst ".MP3" en plak deze instellingen, sub-instellingen en bijbehorende waardes in een nieuw bestand zoals ik de bijlage samengesteld had. Bij voorkeur een .TXT of .DOC bestand aanmaken, liever geen .DOCX.
Post dit bestand zodat we dat kunnen vergelijken.


Peter
 
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2011, 19:15:27 door Peter »

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2011, 20:27:24 »
Hoi Peter,

Doordat ik weinig kennis heb van hoe het register is opgebouwd, heb ik een verkeerde conclusie getrokken.
Ik heb nu, zoals je aangegeven hebt, alle tekst waar .mp3 in voorkomt gekopieert naar een nieuw bestand en zal gaan controleren tegen jouw versie.

Ik meld me weer als ik de controle heb afgerond.

Henk

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2011, 22:31:01 »
Hi Peter,

De waslijst doorgenomen met de volgende bevindingen:
De eerste 8 regels (HKEY) van jouw overzicht ontbreken bij mij.
In het bijgevoegde overzicht heb ik de afwijkingen met jouw overzicht geel gemarkeerd.
Daarnaast heb ik een groot aantal extra HKEY item met als tussentekst "Wow6432Node"
Bij HKEY_USERS\ heb ik een afwijkend nummer.
Groet Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2011, 00:27:39 »
Hoi Henk,

De "Wow6432node" items heb je omdat je Windows 64-bit gebruikt.
HKEY_USERS\ nummers zijn idd anders, dat is normaal.

We gaan proberen om het register te repareren. 100% garantie is er niet!

Download de bijlage naar je buroblad.
Hernoem de bijlage naar htbav_mp3_reparaties.reg
(Opm., de bijlage is alleen voor deze gebruiker bedoeld en is geen algemene oplossing!)
De-installeer QuickTime en herstart je computer.

Start niets en sluit alle openstaande programma's.
Dubbelklik op de bijlage op je buroblad. De register-instellingen worden dan toegevoegd. Als de vraag komt "Weet u zeker dat u wilt doorgaan?", klik dan op Ja.
Herstart de computer.

Hoe gaat het nu?


Succes, Peter
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2011, 19:35:37 door Peter »

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2011, 17:22:19 »
HI Peter,

Helaas deze reparatie is niet gelukt en geeft weer de boodschap "Verkenner werkt niet meer" "Verkenner wordt opnieuw gestart".

Ik heb toch na jouw update REGEDIT gedraaid en kom nog wat omissies tegen"in vergelijk met je eerste uitdraai, zoals:

-In de eerste lijn, mis ik de bijschrijving"Content Type"="audio/mpeg
- 2e en 3e lijn zijn oké
- 4e lijn nu bij OpenwithProgIds een code ipv bij jouw uitdraai "WMP11.AssocFile.MP3"=hex(0)
- 5e lijn mis ik PersistentHandler, maar de code uit jouw lijst bij PersistentHandler staat dus nu bij OpenWithProgIds

Zie ook bijlage

Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #39 Gepost op: 1 juli 2011, 20:01:12 »
Hoi Henk,

Vreemd, deze instellingen heb ik met Windows 7 register geëxporteerd. Dat zou toch zonder pardon geïmporteerd moeten worden.
Kun je de ontbrekende items middels RegEdit zelf toevoegen? Let wel op dat je de juiste benamingen EN insteltype gebruikt!!!

Controleer ook de sleutel HKEY_CLASSES_ROOT\.mp3


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #40 Gepost op: 2 juli 2011, 19:35:48 »
Dag Henk,
 
Excuus voor de late reactie, was even druk met andere zaken.
 
>> "COM Surogate werkt niet meer" op het rapport verschijnt. Misschien heeft dit er iets mee te maken? <<
 
Dat zou goed kunnen. Als je programma's als Nero, Adobe Cs3, DivX of Fddshow spelers of codec's aan boord hebt, deïnstalleer die dan. Redelijke kans dat een fout (of incompatibiliteit met Windows 7) in deze programma's de oorzaak is.
 
Een manier om er achter te komen of een of andere shell extension of context menu de oorzaak is, is alle niet Microsoft extension en context menu's tijdelijk uit te schakelen. Is het probleem dan weg, dan zet je ze een voor een weer aan totdat het weer misgaat. Natuurlijk (behalve de veroorzaker) alle uitgeschakelde items later weer activeren. Een handige tool hiervoor is autoruns van Microsoft. Dat kan je HIER downloaden en uitpakken in een map naar wens. Autoruns.exe en autoruns.chm zijn de enige bestandjes die nodig zijn, en er is geen installatie noodzakelijk.
 
Start autoruns.exe en ga nadat het programma is uitgereuteld naar Options, en kies voor "Hide Microsoft and Windows entries". Druk hierna op F5 om alleen de niet MS entries in te lezen. Haal de vinkjes die je ziet staan bij ContextMenuHandlers, DragDropHandlers en ShelleExtensions\Approved weg. Herstart en kijk of het probleem weg is. Zo ja één voor één weer aanzetten (en tussentijds herstarten). Vergeet niet de 'hide ...' en F5 opties te gebruiken, want anders loop je het risico Miscrosoft entries uit te schakelen en dat wil je niet.
 
Wil je dat we meekijken, maak dan een paar screenshots van Autoruns. Maximaliseer het programma en trek evt de kolommen breder zodat we zoveel mogelijk info zien.
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2011, 20:30:54 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #41 Gepost op: 4 juli 2011, 14:06:44 »
Hi Peter, Michel

Al jullie voorstellen doorgewerkt, met als resultaat géén verbetering. (Boodschap Verkenner werkt niet - Verkenner wordt opnieuw opgestart)

Voor Peter een screendump gemaakt van HKEY_ClASSES_ROOT/.MP3

Voor Michel een screendump van Autoruns, met als opmerking dat DragDropHandlers op het overzicht ontbreekt.
Melding van "COM Surogate werkt niet meer" is bij uitdraaien van het betrouwbaarheidsgeschiedenis rapport niet meer aanwezig vandaag.

Wat is jullie idee om iTunes en Quick Time weer te installeren?

Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #42 Gepost op: 4 juli 2011, 22:28:58 »
Hoi Joel,

Screendump8 ziet er goed uit.
Screendump9 ziet er goed uit, op de onderste 3 items na. Raar dat er niet meer informatie bij staat.
Exporteer alle gegevens van AutoRuns naar een tekstbestand:
Start AutoRuns, stel de lijst weer samen zoals Michel aangaf.
Klik op menu File - Save
Bij "Opslaan als type", selecteer "Text (*.txt)"
Klik op Opslaan
Post de logfile in een nieuw bericht.

Citaat
Wat is jullie idee om iTunes en Quick Time weer te installeren?
Wacht daar nog even mee. Wat niet geinstalleerd is kan ook geen problemen geven ;)


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #43 Gepost op: 4 juli 2011, 23:11:55 »
Dag Henk,
>> Al jullie voorstellen doorgewerkt, met als resultaat géén verbetering. <<
Dat is nogal @#$%$# , en ook wel jammer dus..
Je hebt geen idee wanneer dit gebrek begon en wat de direct daaraan voorafgaande belangrijke actie op de computer was?
Je zet de weggehaalde vinkjes wel weer terug, want ik ben bang dat je anders nogal wat functionaliteit verlies met de verkenner e.d.
Michel Uphoff
Homepage

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #44 Gepost op: 4 juli 2011, 23:46:09 »
Hi Peter, Michel

Peter: Bijgevoegd de gevraagde file.

Michel: De weggehaalde vinkjes heb ik na je gevraagde actie met het daarbij behorende resultaat, weer geplaatst. Bedankt voor de reminder.
Ik heb nog een keer door de "betrouwbaarheidsgeschiedenis" gedraaid en ik heb wat ik denk mogelijks iets gevonden wat jullie verder helpt, HOOP IK.

P.S. Ik waardeer jullie inzet om mij van dit "probleempje" af te helpen.

Henk