Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

505 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 09:39:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Crash explorer Windows 7  (gelezen 17024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Crash explorer Windows 7
« Gepost op: 20 juni 2011, 19:19:11 »
Zodra ik de directory "Muziek aanklik", voor het overzicht van mijn muziek files, crashed de windows verkenner en wordt deze opnieuw opgestart. Ik krijg niet eens de kans om een nummer te selecteren (MP3, MP4, WAV, oid).
Gebruik ik echter de windows media player of een ander media programma (VLC), kan ik wel normaal bij mijn muziek openen. Dit probleem geldt ook voor mijn video files.
Met andere woorden, ik kan toch via een omweg het probleem omzeilen, maar het is toch irritant.
Ik heb het programma ShellExView erop los gelaten, echter dat gaf geen oplossing.

Ik hoop dat jullie voor mij een oplossing hebben.

PS:
Op mijn computer was bij aankoop (2009) Vista geïnstalleerd en heb daarna de update naar Windows 7 geïnstalleerd. In het begin liep alles goed.

Mvgr: Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2011, 22:41:06 »
Welkom Henk,

Een paar vragen en opties:
a) Gebeurt hetzelfde als je met een andere gebruiker inlogt?

b) Defragmenteer de harde schijf, scheelt dat?

c) Welk antivirus programma heb je actief en is dat up-to-date?
Schakel je antivirus eens volledig uit, scheelt dat?


groeten, Peter

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2011, 01:49:11 »
Beste Henk

Met Windows Media Player en VLC zijn er geen problemen . Wat is het  andere programma waar je problemen met hebt?
Is je Windows 7 een 32 of bits versie.

Groetjes
swake
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2011, 18:51:26 »
Dag Henk,
>> Zodra ik de directory "Muziek aanklik", voor het overzicht van mijn muziek files crasht de Windows verkenner  <<
Meestal duidt dit er op, dat er een programma als default aan (een van) die mediabestanden gekoppeld is, dat niet correct functioneert. Dat programma wordt door de verkenner aangeroepen voor een icoontje of nadere informatie uit/over het mediabestand, en dat zieke programma laat de verkenner vervolgens crashen.
Doe eens het volgende: Wijs Windows Media player weer aan als default applicatie voor het afspelen van genoemde mediaformaten, blijft het probleem daarna weg?
Welke mediaprogramma's (spelers e.d.) heb je geïnstalleerd staan? Deïnstalleer onnodige mediaspelers. Heb je onlangs codecs of andere media-onderdelen geïnstalleerd? Zo ja draai die installatie terug.
Wat je zou kunnen doen om te testen welke type mediabestand de fout triggert, is een testmapje aanmaken en daar een paar wav's in kiepen, vervolgens met de verkenner kijken of deze crasht. Zo nee, gooi er eens een paar mp3's in en doe hetzelfde, dan weer het volgende mediatype, net zo lang tot de verkenner op de testmap crasht. Het laatst toegevoegde type is dan waarschijnlijk een aanwijzing voor de oorzaak. Stel dat dat een .MOV bestand is, dan zou ik op zoek gaan naar geïnstalleerde mediaprogramma's die zo'n bestandstype af kunnen spelen en deze verdenken.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2011, 19:23:24 »
Ik heb ingelogd als hoofdgebruiker/administrator.
Ik maak gebruik van AVG als virusprogramma en wordt automatisch updated. Het tijdelijk uitschakelen van de virusscanner levert ook helaas geen oplossing
De HD wordt regelmatig gedefragmentteerd (1x per 2 maand) en levert geen resultaat.
Ik heb windows 7 64 bits versie.
Ook bij het aanwijzen van Windows media speler als default, levert bij de selectie naar de muziek directory, onmiddellijk de foutboodschap "Windows verkenner wordt opnieuw gestart".
Groetjens Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2011, 21:22:32 »
Dag Henk,
Zoals ik al schreef is dit probleem meestal te wijten aan een zieke codec of een ziek mediaprogramma.
Welke dat is, kan ik moeilijk zeggen, die test door de diverse mediabestanden een voor een in een map zetten kan meer duidelijkheid geven. Doe die even, zodat we weten of wav's, Mp3's, video's, Mp4's of andere soorten dit probleem veroorzaken. (misschien hebben ze allemaal dit probleem, misschien slechts een van deze bestandssoorten).
Veel gehoorde veroorzakers van het probleem zijn zogenaamde Codec-packs, (K-Lite codec pack is er een van), FDDshow codec's, maar ook sommige mediaspelers (niet die van Windows). Vervelend is, dat je soms bij het installeren van een mediaspeler een handvol codec's in de pc geïnstalleerd krijgt zonder dat je weet welke dat precies zijn.
Heb je behalve VLC nog andere media (audio/video) tools, spelers, editors geïnstalleerd, of een codec-pack? Zo ja dan zet ik mijn centen op een van deze programma's of de door hun geïnstalleerde codec's.
Michel Uphoff
Homepage

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2011, 19:30:34 »
Beste Michel
Behalve Windows media player heb ik ook VLC en I-Tunes
Alle media bestanden heb ik ingesteld op Windows Media Player.
Niet alleen bij muziek heb ik dit probleem, maar oook bij mijn video bestanden.
Als ik vanuit de verkenner mijn video bestanden benader en een video aanklik krijg ik ook dat de verkenner weer opnieuw opgestart wordt.
Mijn idee is dan ook dat het verwijderen van de door jou voorgestelde extensie files géén oplossing geven, want waarom crashen dan ook de AVI en WMP bestanden.
Ook hier weer als ik via VLC of Windows Media Player direct hetzelfde bestand opvraag dan loop dit wel goed.
Ra,ra,ra
Mvgr: Henk Beekelaar

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2011, 20:37:09 »
Hoi Henk,

Staat er niet meer informatie bij de foutmelding? Maak er eventueel eens een screenshot van en voeg dat toe als bijlage.

Het programma RSIT maakt een tweetal logbestanden van wat er zoal op je computer geïnstalleerd is, actieve processen en een aantal gebeurtenissen/foutmeldingen die opgetreden zijn.
Mogelijk kunnen we daarmee een oplossing vinden.
Download RSIT
http://images.malwareremoval.com/random/RSIT.exe
Maak een nieuw map, bijv. C:\RSIT en plaats RSIT.EXE daarin.
Start RSIT
(WinVista/Win7: Rechtsklik op RSIT en klik op "Uitvoeren als administrator")
Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is)
In de map verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 bestanden in een nieuw bericht.


Groeten, Peter

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2011, 14:24:52 »
Hallo Peter,

Ik krijg slechts kort de boodschap dat de verkenner weer opgestart wordt. Veders niets
Bijgaand het log en info bestand.

Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2011, 00:29:51 »
Hoi Henk,

Ik zie helaas geen aanwijzingen in de logbestanden mbt je probleem. Er kan wel wat opgepoetst worden maar dat zal je probleem niet verhelpen. Daar kunnen we later nog eens op terugkomen.

Probeer de tip van Michel eens, open met WMP de muziekmap en copieer het eerste bestand dat je ziet naar een nieuwe map, bijv. C:\MuziekMap.
Als dat kopieren met WMP niet lukt, probeer het dan via de commandprompt (CMD starten).

Kun je dan wel met de verkenner de map C:\MuziekMap openen?
Zoja, maak er een screenshot van en voeg dat toe als bijlage.


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2011, 15:24:46 »
Dag Henk,
 
Mogelijk ligt het aan een defecte media preview, probeer eens het volgende:
Druk op de Windows (linksonder) toets, tergelijk met de R toets, en plak in het venstertje: regsvr32 /u shmedia.dll
Helpt dit niet zet dan media preview op dezelfde wijze weer aan met: regsvr32 shmedia.dll
 
Kijk als dit niet geholpen heeft eens of het uitzetten van de thumbnail cacheing helpt:
Open met de verkenner een willekeurig map (niet een die 'crasht'), kies Extra, Mapopties, weergave, en plaats een vinkje bij "altijd Pictorgrammen weergeven nooit miniaturen. Klik op "Op mappen toepassen". Helpt dit niet, dan zet je de cacheing weer aan door dat vinkje weg te halen.
 
 
 
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2011, 15:52:29 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2011, 19:32:47 »
Beste Michel, Peter

Zodra ik maar met de verkenner in de buurt van een Muziek of Video bestand komt, wordt de verkenner opnieuw opgestart. Dus aan de selectie van een nummer kom ik niet eens toe.
Je voorstel van de Windows toets met R geeft ook geen resultaat.Ik krijg een foutboodschap, zie bijlage.
Evenmin het uitzetten van de Thumbnail cacheing geeft de oplossing.

Groet
Henk


Offline htbav
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 170
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #12 Gepost op: 24 juni 2011, 19:38:10 »
Peter,

Mijn MS DOS is tamelijk roestig, dus bij een muziek file kopieren naar een andere directory heb ik wat hulp nodig

Henk

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2011, 20:12:04 »
Vandaag heb ik ergens op een beveiligingsforum gelijkaardig onderwerp gelezen.
Oorzaak : computer geïnfecteerd met trojans.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Crash explorer Windows 7
« Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2011, 20:56:54 »
Hoi Henk,

Citaat
Mijn MS DOS is tamelijk roestig, dus bij een muziek file kopieren naar een andere directory heb ik wat hulp nodig
Klik op Start
In het witte invoerveld typ CMD en druk op de enter toets.
Er verschijnt nu een zwart venster, MS DOS achtig  ;) .
Met <enter> bedoel ik verderop de neter-toets indrukken
Typ het volgende commando
MD c:\MuziekMap <enter>
(maak de map MuziekMap in de root van station C)

De muziekbestanden kunnen op 2 plaatsen staan, in C:\Users\htbav\Music of in c:\Users\Public\Music
Typ CD C:\Users\htbav\Music <enter>
Typ DIR <enter>
Krijg je nu een lijst met je muziekbestanden?
Zonee, typ CD C:\Users\Public\Music <enter>
en dan DIR <enter>
Zie je nu wel een lijst met je muziekbestanden?
Zoja, typ COPY <typ hier een bestandsnaam> c:\MuziekMap <enter>

Als het goed is staat nu in de map c:\MuziekMap het gekopieerde bestand.
Kun je dat wel bekijken via Windows Explorer?


groeten, Peter