Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 21:49:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop  (gelezen 9789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Laptop
« Gepost op: 12 september 2011, 12:46:03 »
Hallo,


Ik ben hier nieuw op jullie site en heb een vraag betreffende mijn laptop.
Sinds 1,5 week gaat mijn laptop (acer) spontaan uit (krijg dan heel kort) een scherm te zien, tekst met witte letters, blauw scherm maar dit gaat zo vlug dat ik het niet kan lezen. Hij springt uit en start weer op. Dit komt te veel voor nu. Wat is de beste oplossing hiervoor om dit weer te herstellen?


Alvast bedankt,


Groetjes,


John

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Laptop
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2011, 13:59:40 »
Dag John,
 
Welkom!
 
Dat is hoorstwaarschijnlijk een bsod (blu screen of death). Een melding van een zo ernstige fout, dat de pc niet verder kan werken.
Je hebt niet gemeld met welke Windows versie je werkt, maar in iedere versie moet je het 'automatisch opnieuw opstarten' uitzetten, zodat de melding van de fout in beeld blijft. Schrijf die over en bericht die hier nauwkeurig. Op basis van de zo verstrekte informatie kunnen wij je mogelijk verder helpen.
 
In XP zet je het automatisch opnieuw opstarten als volgt uit: rechtsklik op deze computer, kies eigenschappen, kies tabblad geavanceerd, klik op de knop Instellingen in het kadertje "opstart en herstelinstellingen", en haal het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".
 
Algemeen: De oorzaak van deze fout kan zowel van software als hardware oorsprong zijn. Bij een softwareoorzaak wil het nogal eens voorkomen dat malware (virussen e.d.) de oorzaak is, of een recent geïnstalleerd programma. Deïnstalleer eventuele verdachte programma's en laat de computer door een goede virusscanner nazien. Desnoods maak je gebruik van een goede online scanner zoals DEZE van Eset.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2011, 14:22:40 »
Hallo Michel,


Allereerst hartelijk dank voor je vlugge reactie.
Ik heb in ieder geval het vinkje uit kunnen zetten zodat ie niet opnieuw opstart.


Het betreft een Windows vista (Acer).
Ik heb ook inderdaad de virusscanner Eset. Die loopt prima.


Het rare van mijn laptop is: s'morgens ongeveer 3x af en opstarten d.m.v. fout maar s'middags als laptop enige tijd aanstaat blijft ie het normaal doen n dan geen probleem meer. Ik kan dit niet begrijpen.....misschien weet jij wat ik het beste kan doen.


Alvast hartelijk dank,


John.


Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2011, 19:01:27 »
Hoi John,

Michel vroeg er ook al om, geef de witte tekst die je dan op dat blauwe scherm ziet of maak er een foto van zodat we de melding kunnen onderzoeken.


Groeten, Peter

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2011, 19:06:15 »
Hallo Peter,
Ik heb in ieder geval de instellingen aangepast zodat de file in een minidump gaat komen. Hoe kan ik deze daarna openen zodat ik de juiste tekst van die fout hierop kan plaatsen?
 
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes,
John

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2011, 19:10:54 »
Peter,
Het rare ervan is dat mijn laptop gewoon de hele middag perfect heeft gelopen.
Dit probleem doet zich hoofdzakelijk voor s'morgens maar s'middags zero, althans bijna niet.
Heb jij enige verklaring hiervoor?
Groetjes,
John
 
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 12 september 2011, 19:16:22 »
Hoi John,

Ga met de verkenner naar de map C:\Windows\Minidump
Kopieer het recenste .DMP bestand en verander daarvan dan de extensie naar .TXT
Voeg dit .TXT bestand als bijlage toe aan je bericht.

Waarom dit tijdstip gebonden is? Geen idee. Eerst maar eens kijken of je dumpfile een aanwijzing geeft.

 
Peter

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #7 Gepost op: 12 september 2011, 19:19:15 »
Ok Peter,
Ik wacht nu gewoon even af wanneer ie weer down gaat zodat ik die dump hier kan plaatsen.
Ben blij dat ik jullie site heb gevonden zodat "hoop ik"het probleem opgelost kan worden.
Groetjes,
 
John

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #8 Gepost op: 12 september 2011, 19:27:01 »
Je kan de bestaande dumpfile toch alvast plaatsen?

Citaat
Ben blij dat ik jullie site heb gevonden zodat "hoop ik"het probleem opgelost kan worden.
Dat hopen wij ook ;) .


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Laptop
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2011, 22:59:40 »
Dag John,
>> Het rare van mijn laptop is: s'morgens ongeveer 3x af en opstarten d.m.v. fout maar s'middags als laptop enige tijd aanstaat blijft ie het normaal doen n dan geen probleem meer <<
Zonder foutinfo nog niet vast te stellen. Als het zo is, dat de laptop eigenlijk niet reboot als hij warm is, dan zóu dat wellicht (en doe er nog maar een slag om de arm bij) op een hardwareprobleem kunnen duiden. Maar misschien doe jij (of de pc, bijvoorbeeld virushandtekeningen updaten) 's morgens taken die je 's middags niet doet?
Anyway, we wachten de dump af. Mocht je de pc ook door een concurrerend programma willen laten scannen, wat altijd aan te bevelen is bij problemen ook bij een prima virusscanner als Estes nod32, download dan het gratis MalwareBytes, installeer het, update het direct en doe dan een VOLLEDIGE scan (dat kan even duren). Daarna kan je Malwarebytes weer deïnstalleren. MalwareBytes vind je HIER
Michel Uphoff
Homepage

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2011, 09:20:30 »
Hallo Michel,


Zoals je zei heb ik Malware gedownload en opgestart maar tijdens het runnen van Malware klapte hij er na ongeveer 10 minuten er al uit. Daarna systeem in veilige modus weer opgestart. Ik zet in deze email de 2 files, moest die wel omzetten in zip-file had ik gezien. Kunnen jij of andere hier eens naar kijken?


Alvast bedankt.


Gr,


John


Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2011, 11:42:51 »
Hallo Peter, Michel,


Tijdens malware 3 files ontdekt (hehehe.....ja, 2x trojan horse) maar ik heb daarna meteen de logfiles kunnen deleten maar ik zet ze hier toch maar in deze email zodat jullie ze kunnen zien. Tijdens het proberen mijn email via juliie sloot windows weer af, dus ik stuur ook weer de zip-file van mini-dump.


Hoop dat jullie weten wat ik kan doen.


Gr,


John


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Laptop
« Reactie #12 Gepost op: 13 september 2011, 23:07:54 »
Dag John,
Uit de MalwareBytes log:
Bestanden geïnfecteerd:
c:\Windows\~144115.exe (Trojan.Downloader) -> No action taken.
d:\AVI_DVD\installer_xilisoft_avi_to_dvd_converter_3_0_45_0429_nederlands_dutch.exe (PUP.SmsPay.pns) -> No action taken.
c:\END (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
Of de pc het uithoudt weet ik niet, maar probeer mbv malwarebytes deze drie besmettingen te verwijderen.
Dat doe je door na het scannen de drie infecties aan te vinken, en op de knop "Remove Selected" te klikken.
Voor een handleiding kan je DEZE link raadplegen.
Als na het verwijderen van deze drie beestjes de computer nog steeds afslaat (wat ik verwacht), stuur dan de foutcode die je op het Bsod krijgt op, want de minidumps kan ik om de een of andere reden niet lezen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Johnski

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 34
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2011, 19:07:59 »
Hallo Michel/Peter,
Ik heb sinds vandaag geen problemen meer met mijn laptop. De BSDO laat het gelukkig nu afweten NADAT ik de icon van "Hardware veilig verwijderen" had verborgen, is niet actief gemaakt op taakbalk. Ik had gezien dat in deze icon mijn webcam steeds aan het vragen was naar een andere poort maar mijn webcam doet het prima. Dus, waarom hij deze melding geeft.........onbekend!!!! Iemand hier een antwoord op ?
Gelukkig dat ik hier op deze site veel info kan halen om mijn laptop in prima conditie te houden. Nogmaals bedankt !!!!!
Groetjes en ik hoop antwoord in mijn bovenstaande vraag.
 
John.
 
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Laptop
« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2011, 20:29:16 »
Hoi John,

Die BSOD meldingen verwijzen naar lv321av.sys, een driver voor een webcam van Logitech.
Windows Vista en deze driver bijten elkaar ergens.

Probeer om de driver(s) voor dat apparaat te updaten.


Peter